Dan gaan mijn kids niet met jou mee! Waarom is het zo moeilijk om voor andere kids ook niet een zitje bij je te hebben? Heeft niets met praktisch te maken, maar met verantwoordelijkheid voelen voor.
Vind het wel apart dat je er zo specifiek bijzet dat het jullie moeite heeft gekost om zwanger te raken. Bij mij was het gelijk raak maar heb ook liever niet dat er iets met mijn kinderen gebeurd. Verder zou ik de grens trekken bij de autostoel. Dat is nl wettelijk verplicht bij zo'n jong kind. Dan gaat je zus maar met dr eigen auto.
moet niet gekker worden zeg dus je verwacht van andere ouders dat ze een zitje in de auto hebben liggen voor JOUW kind?? now way dat ik een zitje ga kopen voor een andermans kind. dat is JOUW verantwoordelijkheid. en dat zou dus hier betekenen dat je kinderen dus nooit bij andere kinderen kunnen spelen. bij ons op school heeft niemand speciaal een zitje voor andere kinderen hoor. kids gaan gewoon in de gordel mee. een enkel kind word gebracht en gehaald door hun ouders.
rare reden...ook iemand die wel snel zwanger is geraakt is bezorgt over zn kinderen. echt niet minder dan iemand die er langer over gedaan heeft... ontopic: ik vind ook dat je zwaar overdrijft. je hebt hoogstens met het autostoeltje een klein punt maar kom op, je kind is 5 en die kan prima voor een keer in het midden in de gordel. is het veiligste in de auto. de rest vind ik zwaar overdreven. mijn moeder zou ook zeggen dat ze dan niet meer oppast. je geeft ze het gevoel dat je je kinderen niet met een vertrouwd gevoel achterlaat. en inderdaad: hoe doe je dat dan met schoolreisjes? mijn oudste van 4 is pas naar de juliana toren geweest. overal in geweest, in de achtbaan enz. 1 ouder met 5 kids. en wat doe je als ze ergens gaat spelen? heb je ook geen zicht op wat ze doen. kids die alleen buiten spelen, bij de speeltuin enz. loslaten.... en heeft NIKS met een miskraam of lang bezig zijn zwanger te worden te maken.
Ik vind de topictitel een beetje misleidend. Gelukkig ging het niet over waar ik dacht dat het over ging. Wetgeving Een kind vanaf 3 mag overigens zonder verhoger worden vervoerd als er al twee zitjes in de auto bevestigd zijn en een derde zitje niet past. Nu is dat in TO haar geval niet zo, maar ik lees hierboven een discussie over het wel/niet vervoeren van een kind in de gewone gordel. Ook mag een (niet eigen) kind incidenteel ik de gordel ipv op een verhoger. Dus bij speelafspraken etc zou ik mijn kind echt wel met de desbetreffende ouder mee laten gaan al hebben ze geen zitje bij zich. Verder vind ik het raar dat je benoemt dat je zolang met zwanger worden bezig bent geweest. Alsof andere ouders minder bezorgd zouden (moeten) zijn op hun kind (want die maken er zo weer 1 bij ofzo). Fijn dat het is uitgepraat!
Mijn mening. Snap dat ze met een auto willen. Het is dan toch twee keer benzine. Je hebt ook kleine verhogers. Je hebt en punt maar. Zal eerlijk zijn. 5 keer p w oppassen en nu moeite met een uitje. Mijn moeder of vader zouden dan ook zeggen zoek het maar uit als je ons niet vertrouwd. Een lang duren voor kids te krijgen is deels wel overdreven. Fijn dat het is uitgepraat. Maar het is geen famillie drama. Schrok ook van je titel dacht wat ernstigs.
Onze kinderen worden enkel achterwaarts vervoerd, in mijn vaders auto kan dat niet dus krijgt hij ze niet mee met zijn auto. Dus ik vindt zeker niet dat je overdrijft!
en hoe ga je dit met schoolreisjes doen later? zitten ze voorwaarts in een bus. of uitstapjes met school waarbij ouders moeten rijden? hier gaan de kinderen van de week allemaal in de gordel in de auto's. en wat dacht je van speelafspraakjes? dus je kinderen mogen nooit met hun klasgenootjes mee in de auto en worden altijd gebracht door papa of mama anders mogen ze niet spelen? sneu voor je kids...
Ik begrijp je zeker! Natuurlijk moet je dingen loslaten, maar als dat veiligheid betreft niet hoor. Ik zou ook willen dat onze kinderen (vooral bij een lang stuk rijden) in een juiste stoel moeten zitten. Jammer dat ze zo reageren.... En heel lastig voor jou wat je nu moet doen.
Even voor de duidelijkheid; als TS zegt dat zij het moeilijk vind omdat het haar al 3,5 moeite heeft gekost om haar kindjes te mogen krijgen betekend nog niet dat zij zegt dat het voor haar MEER geldt dan voor andere vrouwen die in 1 ronde zwanger zijn geraakt. Zij heeft daarbij haar reden, waarom zij zo ongerust is. Dat mag zij hebben. Ik lees namelijk niet dat zij zegt van; 'oh ik mag ongerust zijn want ik heb ze later gekregen dan gepland'. Dus zo 'raar' is dat toch niet??? Ieder heeft zijn reden waarom die zo doet. En even terug op het onderwerp. als je ouders 4 a 5 keer per week oppassen dan vind ik dat je ze ook moet vertrouwen als ze naar een attractiepark gaan. Daar is ook toezicht en je ouders zullen het wel goed doen als het 4 a 5 keer per week ook goed gaat. xxxx
Wat ook nog kan is dat ze de stoel van de jongste in het midden doen mits dat een 3 punts gorgel zit. Dan passen er bij ons 2 verhogers naast dus 1 verhoger en 1 volwassene kan ook.
En tot wanneer wil.je dat volhouden. Onze dochter en zoon hadden als ik dat had gedaan a de auto bij elke tot ondergekotst ze kunnen nergens tegen achteruit draaien snelheid. Maar ten tweede onze dochter is nu al soort houdini. Als Ze Dan Ook Nog Naar De hoofdsteun Moet kijken denk dat ze eerder voorin zit dan wij. Maar hoe ga je dat doen dan straks net school en dat soort dingen
Onze kids worden tot 4 jaar achterwaarts vervoerd Dus kunnen ze daarna prima mee op schoolreisje En nee ze zijn niet wagenziek (gelukkig.)
Grappig dat je gelijk conclusies trekt... Onze kids worden tot 4 jaar achterwaarts vervoerd Dus kunnen ze daarna prima mee op schoolreisje
Jeetje, wat betrekken een aantal mensen weer veel dingen op henzelf Dat TS een ander gevoel heeft wb veiligheid en de zorgen over haar kind kan toch? We zijn niet allemaal van die koele kikkers die blind vertrouwen op anderen. Sommigen hebben gewoon even die extra bevestiging nodig dat de ander er ook aan heeft gedacht. Wat de auto betreft, groot gelijk dat je veiligheid voor alles doet. Ik denk dat ik er overheen heb gelezen, maar gaat je zus nou apart? Afijn, goed dat je het hebt kunnen ophelderen met je vader, gewoon wat miscommunicatie en dan roep je nog wel eens wat stoms. Hij zal het heus niet zo menen, denk dat hij een beetje "in zijn kuif wat gepikt" zoals we hier zeggen
Erg grappig 😄 zo reageren alle mensen due zich er niet over ingelezen/bevooroordelend over zijn. Niet negatief bedoelt trouwens, dit zijn gewoon de standaard dingen die mensen over achterwaarts vervoeren zeggen
Zo raar is dat toch niet, mijn oudste zoon zou ook de hele boel onder spugen. Dt doet hij nu al in 1 van de 3 gevallen dat we met de auto weg gaan.