Hoe zit dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door loncocacola, 11 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    Mijn vriend heeft zijn auto geleend aan een kennis van hem. Nu heeft die kennis een ongeluk veroorzaakt. Hij is de schuldige dus. Hoe zit het nu met de verzekering? Zal de verzekering van mijn vriend de kosten van de schade aan de tegenpartij betalen? Of doen ze dit niet, omdat hij op dat moment dus niet de bestuurder was? Wie heeft hier een antwoord op?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

het is de verzekering die bij de auto hoord die dekt de schade van de tegenpartij.

3. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    hier ook mee gemaakt, mijn schoonvader reed in onze auto en veroorzaakte een kleine botsing.
    Wij kregen dat op onze dak, tenslotte is het onze auto en zijn wij er verantwoordelijk voor

4. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

jep dat komt op je eigen verzekering aan..
    je eigen no claime zal ook naar beneden gaan
    dus nooit je auto uit lenen zulke dingen gebeuren vaker dan je denkt
    ik ga nooit maar ook nooit mijn auto uit lenen:$

5. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL

klopt helemaal... daarom leen ik mijn auto liever niet meer uit,,,...

succes met het afhandelen van de schade...

liefs

6. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    je no claim zou naar beneden kunnen gaan, maar als je noclaim bescherming hebt blijft het gewoon bestaan hoor

7. ChristelAileen

ChristelAileen Actief lid

26 aug 2009
    348
    0
    0
    Hier precies hetzelfde verhaal.
    Het is je eigen verzekering, want de auto staat op jullie naam.

8. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Toch klopt dit niet altijd. Ik heb, welliswaar zo'n 18 jaar geleden, dus de regels kunnen veranderd zijn, ooit brokken gemaakt met de leasewagen van mijn vader. En mooi dat ik dat zelf moest betalen. Niemand anders dan mijn vader of moeder mochten in die auto rijden. Als er een ander reed, moest mijn vader ook in de auto zitten (maar die lag toen in t ziekenhuis, en mn moeder heeft geen rijbewijs, dus die bracht ik dagelijks)
    Gelukkig hebben we t op kunnen lossen door een beetje vals te spelen en betaalde de verzekering toch.

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ja, maar dat is een lease-auto. Dan zijn de regels sowieso anders dan met een eigen auto. Bij een lease-auto staat specifiek geregistreerd wie er in mag rijden (logisch ook, want het is een werkauto). Bij een eigen auto mag je zelf bepalen wie er in rijdt. De verzekering is zeg maar voor de auto.

Overigens heeft die vriend geen aansprakelijkheidsverzekering? Misschien kun je daar nog iets mee?

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Met een lease auto zijn de regels anders. En terecht ook vind ik.

11. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Overigens heeft die vriend geen aansprakelijkheidsverzekering? Misschien kun je daar nog iets mee?

Op de particuliere aansprakelijkheidsverzekering van je vriend is dit risico niet gedekt. Schade met met of door een motorvoertuig is niet verzekerd.

De schade zal ten laste komen van jullie eigen verzekering. Tenzij je de no-claimbeschermer hebt, zoals al eerder door iemand aangegeven is. Tja ... het is heel erg zuur, zeker als je door deze schade behoorlijk in no-claim achteruit gaat.

Weet je ook hoe groot de schade van de tegenpartij is? Je zou kunnen overwegen om de schade dan voor eigen rekening te nemen (terug te betalen aan de verzekeringsmaatschappij) en met julllie vriend een regeling treffen dat hij dit geld aan jullie terugbetaald.

Als je meer informatie wil kun je me altijd PB'en, heb op mijn werk regelmatig met dit soort dingen te maken.

Deel Deze Pagina