Verstoppertje in t donker door het hele huis!! Zo gaaf! En elke vrijdagavond met vader en broertje de grote boodschappen doen en n loempia eten.
Tweede kerstdag met de familie een takke-eind wandelen en dan een samen eten. Op vrijdagavond opblijven met koffie verkeerd en een petit four. En op vakantie elk jaar een nachtwandeling met ijs toe. En later tijdens mn studietijd de ete tjes buiten de deur als ik een weekend thuis was.
Mij is het meest bijgebleven dat al mijn vriendjes en vriendinnetjes altijd welkom waren. Eten, logeren, het was allemaal geen probleem. Daarnaast tijdens sinterklaas hele speurtochten, tijdens vakantie steevast een stressende moeder en wij plaagden haar daar mee, tandartsbezoekjes die altijd in dezelfde (onlogische) volgorde gingen, uitgebreid ontbijt op de zondagochtend en een moeder die na schooltijd altijd op me wachtte. Ik heb een heerlijke jeugd gehad. Dit heb ik niet altijd erkend tijdens mijn puberteit, maar gelukkig heb ik het op latere leeftijd wel duidelijk kunnen maken aan m'n ouders
Zaterdag mochten we iets langer opblijven en kregen we chips (volgens mij een standaard iets haha) Op zondag hadden we vaak verse broodjes. Dan bakten m'n vader ik dat allemaal en maakte mooie schalen met vlees en kaas. Kookten eieren en noem het maar. Ik genoot daar echt van. We mochten 1 keer per maand mee naar de supermarkt. Je mocht dan 1 zakje snoep uitzoeken. En je kreeg een zak chips en een droge worst. Dat was voor een maand. Of je het nou in 1 keer op at of er weken mee deed was aan jou. Oh en een persoonlijke "traditie" ik kroop elke zondagochtend tegen m'n vader aan in bed. Zodra hij de deur hoorde ging de deken al omhoog haha. Mijn vader en ik waren echt buddies. Nu nog, hij is samen met mijn man en straks met onze zoon het allerbelangrijkste in m'n leven.