Half mei gaan wij naar Mallorca! Ik kijk er enorm naar uit! Nu hebben we nog geen transfer van vliegveld naar het hotel en dat is een behoorlijke rit. Een privé transfer kost 140,- retour, een snelle shuttle bus 88,- retour, en een huurauto met kinderzitje hebben we voor 200,- (met kinderstoel en alle risico's afgekocht, al vind ik dat laatste altijd nog wat lastig, 'is dat nou wel nodig?') Hebben jullie tips? Is een huurauto handig? En iemand ervaring met de snelle shuttle service ipv de gewone? We gaan overigens naar Viva Mallorca.
Via Neckermann reizen zat het transfer inbegrepen. We hebben dan tijdens de vakantie ook alles met het openbaar vervoer gedaan. Er waren prima busaansluitingen en het kost bijna niks. Had toen geen kinderen, dus ik weet niet wat wijsheid is. We zijn naar El Arenal geweest.
Dank voor je reactie, we hebben los geboekt, daarom hebben we nog geen transfer. De normale transfer kost 38,- retour, maar dan doe je er 75 minuten over tov 45 minuten als je een privé taxi regelt. En met een dreumes van 1,5 jaar kan het prettig zijn als het niet te lang duurt!
Voor dat bedrag, lekker een auto huren! Dan heb je ter plaatse die auto ook als je ergens naartoe wil. Heerlijk die vrijheid!
Wij huren altijd een auto als we met het vliegtuig op vakantie gaan. OV met kinderen in het buitenland vind ik altijd heel onhandig, uitzoeken hoe het werkt, wat het kost en hoe je van A naar B komt. En aan wachten op transfers heb ik al helemaal een hekel, haha.
Zeker een huurauto nemen. Noord Mallorca is schitterend, zeker in mei als alles in bloei staat. Het weer kan af en toe minder zijn in deze periode, maar ook dan genoeg te doen. Aanraders om met de auto naar toe te rijden; Cap Formentor, Valdemossa, oud Alcudia, Arta, en de prachtige boulevard van Port Pollenca. Wij verbleven ook bij Viva all in, maar we hebben toch elke dag een uitstapje gedaan!
Ok, Thanks! welke verhuurder hebben jullie gebruikt? Ik zag een paar goede aanbiedingen maar las ook hele slechte reviews waardoor ik ging twijfelen. Als we 'all risk super plus' nemen is het toch ok? (In Portugal een keer zoveel gezeur gehad met alleen all risk en een auto vol met deukjes waardoor we daar ter plaatsen nog voor 'all risk super plus' (of iets in die trand😊 hebben gekozen en vele euro's lichter waren... En in verre landen is het altijd perfect geregeld!
Absoluut een huurauto nemen! Een van de leukste dingen die je kan doen is dit eiland ontdekken. Eten mee, matjes, handdoeken, en rijden maar. Wij boeken vaak via Car del Mar. Kies voor het complete pakket qua verzekering en laat je ter plekke niets meer aanpraten!��
Volgens mij hebben we 1 keer Cardelmar geboekt en 1x via Alltours.de een pakketreis incl huurauto. Dat laatste is het beste bevallen!!