Ik ben bijna 34 weken en zit er al weken doorheen, heb nog 2 kinderen van 3 en 5. Heb gevraagd of ik ingeleid kan worden met 37 weken als ik tegen die tijd niet bevallen ben. Gyn wil wachten tot 38 weken Is er iemand hier die ook ingeleid is omdat het gewoon te zwaar werd allemaal? Wil echt in de 37ste week ingeleid worden en niet 1 week later Mijn laatste echo was 3 weken geleden en de baby's waren allebei even groot als elkaar en een eenling Nog 1 vraagje. Ik krijg de laatste weken steeds verschillende arts assistenten en niet mijn eigen gyn. De arts assistenten kijken tijdens de controles niet met de echo maar gebruiken gewoon zo een dopler, ik vind dit erg raar, zoals ik al zei was de laatste echo 3 weken geleden en na veel aandringen mag ik over 2 weken voor een echo komen, dat zijn dan 5 weken zonder dat ze naar de groei van de baby's gekeken hebben....is dit niet heel lang? Wat ik begrepen heb is dat tweelingen juist NA de 30-32 weken minder groeien dan eenlingen en dat ze juist dat goed in de gaten gehouden moeten worden. Arts assistent zei dat dit klopte maar omdat ze 3 weken geleden tijdens de echo er goed uitzagen vond zij het niet nodig om ze weer een keer te bekijken, pas na veel aandringen van mijn kant stemde ze is....vinden jullie dit ook raar of ligt dat aan mjj en maak ik mij teveel zorgen? Ging dat bij jullie ook zo? Dus weinig tot geen echo's aan het eind van je zwangerschap?
Ik kan niet al je vragen beantwoorden, maar.. Inleiden doen ze eigenlijk nooit zonder noodzaak bij 37 weken. Voor alle baby's (dus ook eenlingen) is 37 weken gewoon erg vroeg en met extra risico's. 38 weken is gewoon veel beter voor alle kinderen.
Misschien kan je deze vraag beter stellen in het tweelingtopic hier op de site http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap-clubs/326476-tweeling-mamas-iiii-364.html succes!
Het beleid is hier inleiden bij 37 weken tenzij alles nog heel goed gaat met moeder en kinders dan bekijken ze of het nog wat langer kan (ik heb 38 weken in mijn kop voor mezelf, vraag me niet waarom). Ik heb m'n gyn alleen bij de intake even gesproken om kennis te maken, hij is m'n hoofdbehandelaar maar zolang alles goed gaat zie ik hem niet, alleen arts-assistenten (ze proberen je wel zoveel mogelijk bij dezelfde in te plannen, maar het maakt mij niet zoveel uit, heb liever een tijd die mij goed uitkomt, tot nu toe waren ze allemaal wel okee). Ik heb tot nu toe echt elke controle een echo gehad en vanaf 24 weken elke 4 weken een groeiecho, als het nodig was dan zou dat zelfs elke 2 weken worden zeiden ze (maar is niet nodig het zijn allebei flinke jongens, soms doen ze het wel als ze tijd hebben omdat het voor hun een goede oefening is of ze de co-assistent wat willen uitleggen oid, ik vind het wel best). Maar wel raar hoor zo'n verschil in beleid, je zou juist denken dat je ookjuist later bij tweelingen echo's maakt, al is het niet voor de groei dan wel voor de ligging. Die duikelaartjes van mij liggen tot nu toe elke keer nog anders maar op een dag liggen ze vast natuurlijk, toch wel prettig om te weten hoe ze dan liggen lijkt me.
Hier een tweeling mama, ze zijn nu bijna 3enhalf....... Ze zijn spontaan geboren met 32 wekwn en ik had graag doorgelopen tot 38 weken, sorry! Ik snap het wel dat het zwaar is, maar een gyn zegt niet voor niks 38 weken. Van die echo's snap ik niet helemaal.... zelf kreeg ik bij elke controle altijd een echo. Mocht altijd om de 3 weken op controle komen en van af week 32 met 2 weken, het ging iegenlijk altijd goed! Ook niet verwacht dat het 2 dagen na de controle ik in het ziekenhuis lag om te bevallen....... Heel veel succes met de laatste loodjes!