hoe verpraat je jezelf niet...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bar, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    wij hebben 7 november de eerste pretecho en de 20 weken echo. Mijn moeder en mijn schoonmoeder gaan mee. maar voor de rest mag nog niemand iets weten..
    Hoe verpraat je jezelf niet over een hij of een zij.?

2. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ja, dat is moeilijk, ons lukt het geloof ik wel, nu al 13 weken, en kleding in de kleur hang ik op zolder weg. wij praten met zijn tween wel in de vorm en in het algemeen hebben we het over "het"! of de kleine.
    Bij ons weet niemand het alleen wij tweeen.

3. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Een naampje ervoor verzinnen. Wij zeggen 'ons kleintje' nou ja dat kan vanalles zijn toch?

4. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    ja dat hebben we ook wel.. wij zeggen altijd de kleine.. Maar ik denk dat je toch makkelijk een keer hij of zij zegt als je het weet..
    mijn moeder en schoonmoeder gaan ook mee.. mijn moeder kan haar mond wel houden denk ik maar mijn schoonmoeder.. haha ik weet niet of die zich niet verpraat...

5. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    wij zeggen ook meestal de kleine

6. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    toen we niet wisten wat het zou worden hadden we het automatisch ook vaker over hem. omdat ik "het" zo raar vind klinken. maar dat ging vanzelf, en dat hoor je ook vaak bij veel mensen.
    wel had ik van iemand van het werk een leuk pyjamatje gekregen met een roze disneybaby. (was blijven liggen) en dat heb ik best vaak in het oog laten liggen. want we krijgen een jongen haha.
    maar ik heb me ook wel eens versproken dat ik het over hem heb.

7. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    ja het is echt niet makkelijk! onder elkaar praten we altijd over hem of zelfs zijn naam maar dan is het echt niet makkelijk om je niet te verspreken! het lijkt gewoon met alles wat je wil zeggen dat je eerst heel goed nadenkt voor er iets uitkomt :)

grtz x

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Zelf heb ik mezelf nog niet voorbij gepraat omdat ik zoiemand ben eerst zien dan geloven dus zeg ik de baby de kleine het.

Me vriend die het in aller geheime wilt houden heeft zijn mond al heel vaak voorbij gepraat haha. erg leuk om te horen en hij heeft het vaak nieteens door dan zeg ik later tegen hem je had het over een traptractor of ove ral jou trekkers waar hij dan mee kan spelen haha.

9. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    nou ik vind het nu al moeilijk!
    hih me beste vriendin weet het maar verder niemand!
    dat zou ik ook wel willen houden zo! hihi
    maar is moeilijk hoor! versprak me isteren ook bija tegen de zus van me beste vriendin!
    oooo en nu oner het typen verraade ik mezelf ook bijna! hihi

10. Niet meer actief

Daarom vertellen wij het ook gewoon :D

11. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    ik zou het nooit geheim kunnen houden, als ik het weet weet iedereen het :D
    ik denk dat iedereen er naar gaat vragen als we de echo hebben gehad

12. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik vind het niet moeilijk hoor... ik denk ook niet voortdurend erbij na wat er in mn buik zit. We noemen deze gewoon puk en dat deden we al voor we wisten wat het was...

13. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Bij ons weet de familie het, en een paar hele goede vrienden.
    Misschien slaat het wel nergens op om het aan sommigen wel te vertellen en aan anderen niet.
    Maar ja, de mensen die het weten, staan echt dicht bij ons.
    Ik weet niet, van hun vind ik het gewoon niet erg.
    Maar collega's en kennissen, of zelfs mensen die je zomaar aanspreken, daar vind ik het nog te persoonlijk voor ofzo.

Maar mijn vriend is wel een flapdrol, die verspreekt zich zomaar met dingen waarvan ik denk "MAN! wat doe je nou?"
    Zoals dat ie over onze vorige zwangerschap wat wil gaan vertellen tegen mensen die helemaal niet weten dat ik ooit een miskraam heb gehad.
    Gewoon, in zijn onschuld.

Ik werd toen opgehaald met de ambulance, en het gesprek wat we toen hadden, met die mensen die er niets van wisten, ging over ambulances.
    Toen wou hij even zijn verhaal doen dat die ambulance hier toen zo lekker snel was met die miskraam van mij.
    Ik kon het gesprek nog net op tijd een andere draai geven..

En laatst was hier een voetbalmaat van hem op de koffie, die jongen is nogal klein van stuk, en mijn vriend pakt een TYPISCH jongens shirtje uit de mand met babyspullen, en zegt tegen die vriend "dit kan jij ook wel aan he haha"
    "O dus het is een jongetje?" zegt die jongen..... :rolleyes:

14. Niet meer actief

Ja, je verspreekt je feitelijk alleen als het een meisje is. Omdat je altijd van hij spreekt wanneer je niet weet wat het is.. En geloof me, zodra je weet wat het is, en het is een zij.. dat denk je alleen nog maar roze hahahaha

15. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Als je moeder en je schonmoeder mee gaan en het geslacht ook mogen weten dan blijft het echt niet geheim tot de geboorte. ;)
    Ze gaan het toch tegen 1 speciaal iemand zeggen enz enz.

De meesten praten over hij dus alleen met een zij ga je je verspreken. Bij 2 collega's is dat dus ook gebeurd.

16. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Als mensen vragen of je weet wat het wordt, zeggen dat je het niet weet. En dan altijd hij en hem zeggen, want dat doe je toch het makkelijkste.

Ik ben blij dat ik het gewoon aan iedereen verteld heb, hihi.

17. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    mijn moeder heeft in het begin aangegeven dat ze graag verrast wil worden, dat vind ze heel leuk. en als ik het zou vertellen dan alleen aan familie. maar omdat mijn moeder het echt heel graag niet wil weten, hou ik het geheim. nog een paar weekjes en dan mag iedereen het weten.

18. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Wij weten wat het wordt, maar vertellen het niet. Iedereen probeert nu te vissen wat het wordt en let extra goed op onze woorden. Vorig weekend zat ik naast mijn moeder op de bank en toen zei ik: "Zo, drie generaties op de bank". Zij: "Oh dus het wordt een meisje?". Even later hadden we het weer over 'hij', dus toen begon ze weer te twijfelen.

Wij proberen nu expres verwarring te zaaien: soms praten we over 'hij' en soms over 'zij'. Je moet iedereen zien kijken, ze snappen er helemaal niets meer van. En wij hebben samen de grootste lol :)

Binnenkort hebben we de 3D/4D-echo, daarbij wordt een DVD gemaakt. Wij willen deze DVD toch wel graag aan onze familie laten zien. De kans bestaat dat het op de DVD heel duidelijk zichtbaar is natuurlijk, en ach... dan komen ze het maar te weten. Ook niet erg.

Groetjes, Wendy

19. marianne 28

29 sep 2006
    49
    0
    0
    informatiebaliemedewerkster
    almelo
    Het is echt erg moelilijk om jezelf niet voorbij te praten. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik het alleen aan mijn beste vriendin vertelt. Op een gegeven moment heeft zij hele leuke eerste schoentjes gekocht voor de kleine. (jongens schoenen). Die heb ik dan ook op de babykamer neergezet. En toen kwam mijn moeder op bezoek en zij wou wel even kijken hoever wij met de babykamer waren. Ik heb nooit weer aan die schoentjes gedacht en dat was toen ook een van de eerste dingen die zij zag. Wij konden er wel om lachen maar het was wel jammer want ik wou het verder geheim houden. We hebben er nu voor gekozen om het geslacht niet te willen weten want het haalt toch een beetje van de verrassing weg tijdens de bevalling.
    Groetjes Marianne :D

20. Roxy

Roxy Lid

22 dec 2005
    71
    0
    0
    Eigen ondernemer
    Noord-holland
    We hebben het steeds over Puk, en ik moet zeggen dat het ons aardig lukt om het geheim te houden.

Aan de kleuren van de kamer/wagen/maxi cosi kun je het niet zien, want die was al besteld/besloten voordat wij uberhaubt wisten wat we krijgen.

Moet wel zeggen dat ik gister bijna de mist in ging met mijn moeder, had een hele tas vol kleren bij Benneton gehaald want die winkel gaat eruit, en ik wilde bijna alle kleren laten zien. Gelukkig ging de bel op tijd rinkelen.

We houden het voor Familie nog even 10 weekjes geheim, dat hebben hun ook nog wat om naar uit te kijken :D

Deel Deze Pagina