familie wel of niet op de hoogte brengen van inleiding

Discussie in 'De bevalling' gestart door mari83, 3 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Familie heeft niks te willen. Een bevalling (hoe die ook begint) is is van de ouders samen.
    Hier wilden de oma's ook graag weten wanneer het begonnen was. Daar hadden wij dus geen zin in. En eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom mensen dat altijd willen weten. Je zit al die uren in de zenuwen, kijken of er al bericht is, onrustig slapen (mocht het 's nachts zijn) en ik moet er zelf niet aan denken dat mensen steeds bellen of nog erger, langskomen.

Achteraf waren ze ook blij dat ze niks wisten en was de verrassing des te groter toen we belden.

2. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Nee, echt niet. De dag voordat ik ingeleid werd stond ik nog met mijn moeder gordijnen te wassen. Ik heb mooi niks gezegd. Daar heeft niemand wat mee te maken, ik vind een bevalling erg privé. Als je oppas nodig hebt is het wel een ander verhaal natuurlijk. De rest hoort het achteraf wel.

3. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Bij de eerste werd ik niet ingeleid, maar toen hebben we verder ook niemand verteld dat het begonnen was. Alleen belde mn vader op om iets te vragen, terwijl ik mn weeen aan het wegpuffen was. Maar mn ouders hebben toen wel gewoon gewacht tot ze iets van ons hoorden.

Bij de tweede ben ik ingeleid. Toen wisten mijn ouders het omdat ze op mn dochter zouden passen. Mijn man heeft het toen ook aan zijn moeder verteld. Helaas heeft zij het gelijk aan het halve dorp verteld. Ze had op facebook gezet dat mijn zoon geboren was en dat alles goed was. Terwijl ik zelf mijn zoon nog amper gezien had en hij aan het vechten was op de ic.
    Dit is behoorlijk verkeerd geschoten. Wij kregen allemaal felicitaties, terwijl we verder nog niemand op de hoogte hadden gesteld.

Waarschijnlijk moet ik deze ronde weer ingeleid worden. Mijn ouders passen weer op, maar verder vertellen we het niemand. Mn schoonmoeder hoort het wel als de baby gezond en wel en gewassen en gestreken bij me ligt.
    En dan willen we onze andere kinderen eerst kennis laten maken met hun nieuwe broertje, dus misschien vertellen we het daarna pas.

4. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Toen mijn inleiding voor dinsdag geplant stond, hebben we het tegen iedereen gezegd (familie, vrienden), maar toen het uiteindelijk zondag werd, alleen tegen ouders & schoonouders. Gelukkig zijn het geen bemoeials en hebben we op de dag zelf niets gehoord, ze wachtte geduldig af tot we een berichtje stuurde.

Verder was iedereen natuurlijk verbaast, super leuk!

Deel Deze Pagina