Wat doen jullie met het water uit de regenton? Sinds een paar dagen hebben wij een regenton, en na 2 keer regenen zit hij 3 kwart vol, na de plantjes water geven zit er nog steeds veel water in. Nou vraag ik me af wat ik met dat water kan doen?
is alleen niet nodig, want het heeft net geregend zijn er ook mensen die water uit de regenton voor het huishouden gebruiken, zo ja, wat doe je er dan mee? Ik bedacht dat ik wel de ramen buiten er mee kan lappen, maar dat is ook maar 1 emmer
Ramen lappen (buiten dan, binnen zou ik toch eerder met kraan water doen), kozijnen schoonmaken, die dingen worden altijd en snel vies dus daar heb je wel een paar emmers voor nodig je auto wassen?
haha, auto wassen wordt m denk ik niet. Mijn vriend koopt voor elke wasbeurt een nieuwe spons omdat hij bang is voor krassen in de lak (ok is wel een beetje overdreven)
planten binnen en buiten/ramen zemen binnen en buiten alleen een beetje zout in het water en het is streeploos/auto wassen.
Wij hebben een granieten vloer en kunnen die perfect dweilen met regenwater, de auto's worden er ook mee gewassen. Wij hebben een regenton van 5000 liter in de grond steken, maar is voorlopig nog niet aangesloten. Wij gaan er sowieso de 2 WC's op aansluiten, dus dat gaat ons heel wat sparen! Maar met zo'n kleinere ton die water van de dakgoot opvangt gaat dat niet...
nee, hij is maar 114 liter Ik ga vanmiddag even met mijn vriend overleggen, of we niet een emmer bij de wc neer kunnen zetten zodat de kleine boodschap met regenwater wordt doorgespoelt, scheelt weer water! Mijn ouders hebben ook 5 tonnen van 1000 L, maar die geven de koeien en geiten er water van, en ik heb geen koeien en geiten
Onze vorige achterburen gebruikte het water uit de regenton om de wc mee door te spoelen (gietertje vol en dan in de wc gooien). Zelf lijkt het me niet echt een heel fris idee, idee dat het dan niet goed doorspoelt. Maar wat Nijntje zegt, de regenton aansluiten op de toiletten is natuurlijk wel een goed idee. Denk voor jou natuurlijk niet echt een oplossing.
ik wou het gewoon met emmers doen, toen we in amerika woonden hadden we de helft van de tijd geen water, en dan deden we het ook zo, maar dat is zo'n gezeul. Ik heb de ramen er wel mee gelapt, alleen nu regent het weer en stroomt de ton over. Ik dacht 114 liter, dat duurt wel even, naja niet dus...
wc doorspoelen is prima te doen, wij gebruiken het badwater van de kleine om de wc door te spoelen en gaat prima hoor gewoon met een emmertje.