Ik heb vanmiddag bij 't Geertje. Voor het eerst Rauwe melk op. Nu verkopen ze dat niet per fles of iets dergelijks. Maar wat was het lekker zeg! Zo'n heerlijke romige melksmaak. Zo hoort melk ook te smaken . Maar, is rauwe melk nu gezonder of ongezonder dan normale winkelmelk. En zijn die bact. nou echt zo erg? Of net zoals met rauwmelkse kazen alleen gevaarlijk in bepaalde gevallen?
Vroeger, toen koeien nog tuberculose konden hebben was het wel riskant, maar tegenwoordig zijn de koeien veel gezonder. Ik ben geen melkliefhebber, maar rauwe melk...jammie! En wat is het Geertje leuk he!
@dirksmama, ja ik vind het Geertje echt geweldig. Was alleen net iets TE druk om leuk te zijn en je zou denken dat je kinderen aan het dringen zijn. Ik ergerde me dood aan de ouders. Die waren nog erger bezig. Zo jammer, want het is zo geweldig daar.
Het is superlekker, maar het is baggervet Dus je moet het niet dagelijks drinken, want volgens mij schieten de kilo's er dan aan. En er zitten een hoop bacteriën in die ze doden voordat de melk in de pakken komt.. Geertje is zeker leuk!
Het is lekker en dat baggervet valt nog wel mee hoor. Meestal zit het vetpercentage van de melk rond de 4 %. Mocht je zeker weten dat je de bacterien kwijt bent, gewoon even koken en dan is de smaak nog net zo lekker, je krijgt dan een velletje op de melk, en als je dat wegschept ben je het vet ook kwijt
Ja ik vond het ook echt heerlijk. Zo lekker romig en vol en inderdaad zo'n heerlijke melksmaak. Daar kan ik van genieten zeg.
Heerlijk! Mijn opa en oma hebben een boerderij en vroeger ook melkkoeien, dronken altijd "verse" melk! Hoe dat zit met bacteriën geen idee .
Hmmmmmm, doet me denken aan mijn kindertijd. Dan ging ik met mijn buurman mee, de koeien melken. Zat ik op de melkkar en kreeg ik een melkbusdeksel met een beetje melk, nog warm uit de koe vandaan. In het deksel zaten gaatjes, daar moest ik mijn vingers dan instoppen, ander ging het lekken. Echt heeeeeerlijk Ik weet nog wel dat ik het niet meer lekker vond als het eenmaal in de koelkast had gestaan, 't moest echt zo, hup uit de koe, in het deksel en drinken maar...
Ik ga het ook eens proeven denk ik! Maar als je het kookt gaan de vitaminen en mineralen weer verloren. Beetje jammer denk ik.
Hey ik was gister ook bij 't Geertje! Was zeker druk, maar de kinderen hebben zich weer prima vermaakt. ( sorry geen antwoord op je vraag)
het is inderdaad erg lekker en meestal kan het geen kwaad behalve dan voor zwangere vrouwen en jonge kinderen en mensen met een lage weerstand. Gepasteuriseerde melk kan beter bewaard worden dan rauwe melk. Wel las ik dat je in landen, bv. in Oost-Europa, met een hoog aantal geinfecteerde teken (flavivirus, veroorzaker van tekenencefalitis) beter geen rauwe melk kan drinken, het virus wordt uitgescheiden in de melk. Dat hebben wij wel gedaan maar zijn er gelukkig niet ziek van geworden.
Google maar eens op: beneftis of raw milk. Ik hoorde van iemand die een speciaal dieet volgde met rauwe melk waardoor gaatjes in je tanden weer dichtgroeien!
Leuk het Geertje! Gauw weer eens naar toe. Wij gaan gelijk om 10.00 TS, dan gaat het net open en is het meestal wat rustiger. Alhoewel het in het Paasweekend ook dan al druk zal zijn misschien. On topic, ik kreeg vroeger bij een vriendin op de boerderij altijd verse melk, zo van de koe. Lekker! Volgens mij niet per se ongezonder of gezonder dan melk uit pak, maar lekker is het zeker!
Wij waren vroeger thuis met een erg groot gezin, allemaal opgegroeid met rauwe melk omdat we zelf een melkveebedrijf hadden. Niemand heeft er ooit wat van gekregen! En inderdaad, het is zó veel lekkerder dan de `nepmelk`uit de pakken, waar je vaak meer het karton proeft dan melk...
Ik was woensdag bij het Geertje en heb ook heerlijke melk gedronken Het wordt ook in de landwinkel daar gekocht en ik heb lekker 2 liter mee naar huis genomen, litertje yoghurt en ook heerlijke kaas. Smullen hier dus! Manytroubles
Wij kregen vroeger thuis ook alleen rauwe melk en mijn ouders drinken dat nog steeds. Ik drink al een tijd geen melk meer maar rauwe melk is toch het lekkerst. Het vetpercentage zit gemiddeld rond de 3,5%.
lekker he! hebben mn ouders ook altijd. Wijzelf niet omdat dat niet haalbaar is met het varen heel soms neem k litertje van thuis mee dan Gezond of niet, we zijn er nog nooit ziek van geworden. En zijn geen van alle dik dus met het vet zal het ook wel meevallen
ik DENK gezond want het is minder bewerkt. en veel lekkerder ik heb jaren geleden stage gelopen bij het Geertje en bij de lunch dronk ik zo een liter weg geloof ik en gelukkig wordt het wel verkocht! je kan zelf je flessen/jerrycans meenemen of je "koopt" statiegeldflessen. dus over een paar weekjes terug als het mooi weer is en wat melk kopen EN het schepijs van geitenmelk proberen! ennehh die pannekoeken daar zijn ook niet te versmaden! mijn zoon had van de week "opeens" acute, niet te negeren, honger en dorst toen we er waren