Ik heb ze wel nog op Facebook, maar ik ontvolg ze gewoon. Tijdens familieaangelegenheden vraag ik vriendelijk of ze die Pieten-discussie ergens anders willen voortzetten.
Ik onvoldoende regelmatig mensen die maar onzin blijven posten, of iedere dag een foto van hun kind delen. Daarnaast is er 1 iemand van mijn vrienden feyenoord-fan. Als ze dan iets deelt van de fanclub ofzo dan zie ik het niet meer want je kan ook aangeven dat je van fanclub123 nietsmeer wilt zien
ik ontvolg ze ook gewoon, ik zeg er verder ook niks over. ik heb zon hekel aan die mensen die echt tegen dierengeweld ofzo zijn. maar dan wel dagelijks 10x foto`s ervan plaatsen, ja ik ben ook tegen mishandeling maar ik hoef die foto`s niet elke keer te zien.
Ik heb een aantal mensen die ik niet meer volg, maar dat is voornamelijk vanwege winacties, zo'n 700 per dag Irritante discussies zie ik nooit voorbij komen, ik mis wat Haha.
Ik heb laatst wat familieleden ontvriendt omdat ze continue van de mishandelde dieren en of kinderen berichtjes deelden. Het is niet dat ik mijn ogen er voor wil sluiten, besef mij echt wel dat dit helaas allemaal gebeurd in de wereld maar ik hoef geen plaatjes van half afgeslachte dieren of kleine kindjes die bont en blauw zijn geslagen te zien. Zeg het ze dan ook echt wel hoor als ik ze weer eens zie bij een familie bezoekje, lig er ook totaal niet wakker van als mensen zich daar aan zouden irriteren.
Het zijn vaak toch een bepaalde categorie mensen/kennisen die facebookgroepen volgen als 'nederland mijn vaderland' of 'zwarte piet moet blijven'. Het zijn wel mensen waar je het van verwacht, maar toch heb ik plaatsvervangende schaamte. Hoe zeg ik het netjes: Het zijn mensen die andere culturen niet kunnen waarderen zeg maar. Ja, zo klinkt het netjes hahaha.
Ik zou het wel van de zotte vinden als er bij ons een familie ruzie zou komen omdat ik familie leden zou ontvrienden op Facebook. Ik bedoel, het is mijn Facebook en ik bepaal zelf wel wie er op komt en wie niet toch? Ik heb zelf ook een vrij uitgesproken mening op Facebook en zal er ook echt niet wakker van liggen als mensen mij zouden ontvrienden. No hard feelings hoor, ieder zo zijn eigen ding toch?
Ik vind het prima dat iemand tegen zwarte piet is en dat wil uitdragen. Maar de hele mail was een beetje lachwekkend, lastig uit te leggen. Maar het begon met een heel verhaal waarbij ze ervan uitging dat wij allemaal ook anti-zwarte piet zijn. Vervolgens had ze een hysterische voorbeeld mail geschreven die wij moésten opsturen naar die organisatie. "We moeten nu met z'n allen deze mail sturen, anders komt het nooit meer goed met deze maatschappij". En het 'ergste' vind ik nog dat het iemand is van mijn werk, andere afdeling, ik spreek haar nooit. Vond het dus nogal bijzonder dat ik kennelijk een van de aangewezen personen ben die met haar zo'n mail moet sturen. Dus ja, alles bij elkaar vond ik het wel lachwekkend.
De mensen met wie ik weinig contact al had gooi ik eraf. De rest ontvolg ik. Ik snap je issue. Mn moeder is dr ook zo een. Janken over asielzoekers, maar zelf al tig jaar een uitkering en ruim 900 euro alimentatie van mn vader om op dr luie reet te zitten. Ik erger me dr dood aan, tis maar goed dat ze mn moeder is. Anders had ik dr allen verwijderd. Heel irritant
Dat soort mensen knikker ik er bij het eerste racistische bericht af, en ontloop ik voortaan op familiegelegenheden. Daar wik ik zelfs online geen vrienden mee zijn. Gelukkig zie ik het zelden op mijn tijdlijn, en heb ik geen PVV-ers in mijn vriendengroep. Ook pro-zwarte Piet trouwens
Tja, jij kunt het van de zotte vinden, ik denk dat ik toch beter in kan schatten hoe de verhoudingen in mijn familie liggen en of er misschien spanningen kunnen ontstaan bij ontvrienden, dus ik los het liever zo op.
Relax maar, was geen aanval naar jouw familie ofzo. Ik zou het alleen van de zotte vinden als mijn familie daar ruzie om zou gaan maken. Als ze het er niet mee eens zijn dat ik ze ontvriend dan hebben hun een probleem en ik niet. Ik bepaal toch zeker zelf wel wie erop mijn lijst staat of niet. Ben daar heel makkelijk in hoor.
Die ontvriend of ontvolg ik. Ik vind die hysterische berichten op FB ook altijd getuigen van een soort schaamteloosheid. Iets dat nooit openbaar gezegd wordt maar wel op FB wordt gekwakt. Bah. Vrouw van mijn oom is er zo eentje. Heeft in heel haar leven alleen maar witte mensen gezien maar iedereen die 'anders' is moet meteen oprotten. Ik krijg het gewoon benauwd van zulke kleingeestigheid en social media versterkt dat alleen maar.
Om de lieve vrede te bewaren ontvriend ik ze niet meer klik ik wel op de niet volgen knop om berichten niet meer te zien.