Familieleden met foute Facebook berichten

Discussie in 'De lounge' gestart door iMoeder, 8 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ja als mensen agressief gaan worden met gescheld op ‘de buitenlanders’ die ‘onze’ tradities’ slopen en daarom het land uifgeflikkerd moeten worden of afgeschoten. Dan valt het voor mij onder PVV volk ja.
    Van mening verschillen is prima. Maar als je gaat redeneren in groepen op basis van afkomst/etniciteit/kleur. Die ‘hun plek niet kennen’ en hier ‘te gast’ zijn. En dan vervolgens ook nog gaat schelden en agressief word/met geweld gaat dreigen of daartoe oproept. Dan ga je bij mij een grens over.

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Idd, ik heb wel meer pro-piet-familieleden die er bv op verjaardagen graag over beginnen, maar dan niet racistisch. De familieleden die ik ontvriend heb, komen ook niet meer op verjaardagen omdat ze van bv couscous al agressief worden ;)

cowgirl80 en Youtan vinden dit leuk.
  3. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Islamisering!!!:eek:

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ow ik ben wel heel erg pro zwarte piet. Hier kijkt zoontje thuis ook lekker gewoon naar de ouderwetse 'dag sinterklaas'.
    Daar keek ik ook naar als kind en vind dat zo mooi dat dat 1 van de weinige zaken is uit mijn jeugd wat zoontje ook geweldig vind. Hij krijgt identiek dezelfde herinneringen als ik heb.
    Al post ik dat niet zo op facebook, denk ik. Volg wel wat zwarte pieten sites maar heb hun niet op mn tijdlijn.
    En deze aflevering kent hij inmiddels ook al vanbuiten.

dreumesje vindt dit leuk.
  5. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ja ik snap sowieso niet zo goed waarom je over zulke onderwerpen zo nodig je mening openbaar moet geven. Ik ben niet tegen zwarte Piet maar ik ben ook niet tegen roetveeg pieten etc. Ik zou duidelijkheid wel prettig vinden want m’n zoontje van 3 is nu gek van het nummer zwarte pietenstijl en dan denk ik oh help ze zingen zwarte Piet wat moet ik daar nou weer mee:roflmao: Is dat goed? Of niet goed? Als hij dat nou een leuk liedje vindt..

Maar ik zou nooit van die groepen openbaar gaan aanhangen überhaupt (nou ja ik ben het er sowieso niet mee eens maar ik voel sowieso nooit behoefte om zulke communitys aan te hangen. Zeker niet met opmerkingen die kant nog wal raken en hele culturen en religies over een kam scheren.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Of alles en iedereen rondom de Islam/allochtonen/vluchtelingen haten en dat duidelijk uitdragen op fb en dan mij als moslima wel een link sturen of ik aub op haar dochtertje wil stemmen als bofkontje van het jaar.

7. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Jeetje dat is wel erg pijnlijk inderdaad. Spreek je mensen daar wel eens op aan?

8. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

dat is zo triest dat het bijna lachwekkend is ..

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Echt?? :eek:

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nee. Het is ook niet iemand die ik irl ken eigenlijk. Het is een buur van mijn zus en moet dr eigenlijk gewoon eruit gooien.

Het is ook niet zo'n snugger gezin en moet er daarom wel om lachen eigenlijk. Leedvermaak haha.

Hopsatee vindt dit leuk.
  11. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Maar waar zit dat dan in? Ik hoop echt op een dialoog hier dus hoop dat het kan hier. En op een rustige, respectvolle manier dus.

Ik bedoel. Begrijp je niet waarom zwarte Piet als kwetsend word ervaren? Heb je wel eens geprobeerd om dat te begrijpen?

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Haha ja daarom, dan ben je toch een drol.

13. ShampooL

behoorlijk haha

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik ben zeker niet voor de pvv en helemaal niet tegen "buitenlanders"

Maar, zwarte piet zie ik echt echt echt niet als iets kwetsends. Zwarte piet was het hulpje van sinterklaas. Hij werd niet in elkaar gemept, en dat doen we nu ook niet. Ik vind het oprecht een bizar overdreven iets om overal constant iets achter te zoeken.

Ik heb geprobeerd het te begrijpen, en ik kan het niet begrijpen. Daarbij wíl ik het ook niet begrijpen omdat ik het te zot voor woorden vind om een kinderfeest om zeep te helpen puur omdat "zwarte piet" zwart is. Tja, dat is nu eenmaal zo. Net als een volbloed hollander blank is. En een hond een staart heeft.

Cin85 vindt dit leuk.
  15. sydneys

sydneys Niet meer actief

Nee dat begrijp ik niet. Het zijn gewon mensen die door schouwen springen en zwart worden van het roet. Roet is niet groen he.
    De hele aflevering staat niet op youtube maar het is echt leuk gebracht. Bart gaat ook door de schouw springen en wordt dan ook bijna zwart.

Ik zie totaal geen verband met wat daar kwetsend aan is. Zoojtje vind zwarte piet leuker dan sinterklaas. Ben ook blij dat zijn school niet mee doet aan die onzin.
    Vorig jaar was de hele school inclusief leraren en directie zwarte piet aan het roepen en zoeken.
    Lekker old fashion.

Heel jammer dat dit de laatste generatie is wat sinterklaas kan vieren zoals wij het hebben gedaan.

16. Mery

Mery Bekend lid

24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Dat heb je echt heel leuk opgelost!!Dag tante!!!Heb er geen last van,ben zelf ‘buitenlands’.Ben het ook zelf eens met dat zwarte piet zwart moet blijven en dat negerzoenen gewoon zo moesten blijven heten.Maar het stoort wel dat mensen er maar over blijven doorhameren.Ik denk dat zulke mensen ook maar andere mensen napraten.En zo wordt er een discussie levend gehouden.

17. ShampooL

We gaan hier toch geen zwarte pieten discussie houden hoop ik? Dat leidt nergens naar namelijk.

18. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier een stukje met de schouw. Ergens halverwege.
    Aflevering zelf staat niet op youtube.

19. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Maar je snapt dus niet dat de herkomst van piet een zwarte negerslaaf is die de knecht van witte sint was? Dat het dus een erfenis van ons slavernijverleden is. Dat er een hele traditie is van witte mensen die zich zwart sminken en dan een domme zwarte spelen? Wat bekend staat als blackface.

Je kan dingen pas begrijpen als je even de emotie los laat. En open staat om even verder te denken dan je eerste ingeving. Lees er over, kijk een docu. Er zit echt zo veel meer achter.

Daarnaast. Hoe jij iets ziet is logisch op zich. Alleen je bent niet zwart (ik ook niet). Dus dan is het zaak dat je je kan inleven in een ander. En het besef hebben dat die ander net zo goed bestaansrecht heeft in Nederland. En op een leuk sinterklaas feest.

20. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Lieverd echt, kom op zeg. Zwarte piet is niet zwart van roet. Van de schoorsteen krijg je geen rode Zoeloe lippen, kroeshaar, gouden oorringen en een page pakje wat gedragen werd door zwarte kindslaafjes.

Ik zou zeggen; zoek de verschillen.

Deel Deze Pagina