Familielid test positief uur na bezoek aan ons

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door MyMiracle, 5 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Iemand met "griep" kan doorgaans geen bezoek ontvangen, want dan lig je lamlendig in je bed.
    Je loopt sowieso het risico dat andere mensen dus ook "de griep" krijgen en in onzekerheid zitten of ze griep of corona hebben.
    Sowieso heb ik serieus nog nooit mensen gesproken die de griep hebben en mensen op bezoek uitnodigen.
    Nu zeggen mensen al heel snel ik heb de griep, terwijl ze een keer hoesten en niet lekker zijn. Dus eigenlijk geen griep hebben.
    Als je echt griep hebt ben je flink ziek maar dat terzijde ;)

bulakgirl, jannanas, JupitR en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ggd bellen is een goed idee, dank je!
    Ja je weet gewoon niet wat het effect gaat zijn. Alle opties zijn mogelijk, van iedereen besmet tot niemand besmet en alles er tussen.
    Dat maakt het zo lastig.

Saartje33 vindt dit leuk.
  3. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Je bent nu aan het invullen voor een ander hoe die zich voelen met griep.
    Het is vandaag sinterklaas,met een paar pcm in je mik kan je er echt wel voor een paar uurtjes een beetje tegenaan hoor.
    Het leven gaat ook gewoon verder als je griep hebt. Zoals te lezen is,is het niet een persoon die ze zelden ziet,maar meerdere keren per week/maand. Mijn zussen of mensen die dicht bij me staan,zijn ook welkom als ik griep heb,ben alleen niet heel gezellig dan.

Iertje81, Axia, Novi en 7 anderen vinden dit leuk.
  4. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.853
    18.598
    113
    Vrouw
    Ja dat maakt het al heel anders. Lastig! Maar ik zou de komende dagen toch wel een beetje bij huis blijven.. in afwachting of jullie verder nog klachten gaan ontwikkelen en regelmatig een zelftest voor de zekerheid?
    Met verkoudheid en een negatieve test ga ik ook gewoon werken of boodschappen doen en breng ik ook de kinderen naar de opvang/bso/opa&oma... Zijn daar kind aan huis en zelf doen ze dit ook. Met koorts zou ik wel thuisblijven omdat ik me dan gewoon beroerd voel en het liefst in bed lig.

Mapje, MyMiracle en Saartje33 vinden dit leuk.
  5. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.907
    5.891
    113
    Vrouw
    Kan ik me voorstellen. Zeker als jullie de afgelopen tijd al thuis gezeten hebben in afwachting van uitslagen enzo, dan wil je het liefst gewoon weer alles normaal.

MyMiracle vindt dit leuk.
  6. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    #26 MyMiracle, 5 dec 2021
    Laatst bewerkt: 5 dec 2021
    Ik bemerk een bepaalde toon in je berichten, welke ik totaal niet kan waarderen.

Ten eerste heb ik spijt van de gekozen benaming 'bezoek'. Dit lijkt een bepaald beeld te schetsen á la gezellig koffiedrinken en kletsen wat geen zins is wat ik in deze bedoel met bezoek.

Dan ken ik het verschil tussen griep en verkoudheid. En ben ik echt in staat om te beoordelen wat wanneer op mij van toepassing is.

Ondanks dat ik ook het liefst in bed blijf, die keer dat ik griep heb, is dat niet voor iedereen zo. Wat het dus geen graadmeter maakt of iemand daadwerkelijk griep heeft. Net als mijn activiteit hier op het forum, voordat je daarmee komt. De momenten dat ik wakker ben kijk ik wat op social media en probeer ik me te ontspannen(niet dat ik dit gedimdam met jou nu als ontspanning ervaar). En ja ik ben zelfs 2 keer met pijn en moeite naar beneden gelopen om even te zitten in plaats van al dat liggen.

Het enige positieve aan dit hele gebeuren is dat er adrenaline door mijn lichaam raast en ik wat energie heb om mensen op de hoogte te stellen en een plan van aanpak te maken en me naar jou toe te verantwoorden.

Iertje81 vindt dit leuk.
  7. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Zoontje, man en ik blijven sowieso thuis. Man en ik laten ons op dag 5, dus vrijdag testen. Denk dat ik dochter toch ook thuis hou(bel sowieso even met school en ggd)....dat wordt drama, want ze gaan surprises aan elkaar geven(was al uitgesteld)...

Ik zou overigens sowieso thuis blijven, heb op het moment nog steeds koorts.

Precies met een negatieve test doe ik ook gewoon alles met extra hygiëne maatregelen.

Spectre vindt dit leuk.
  8. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ja, dat zou heel fijn zijn.
    Maar dat geldt voor bijna iedereen denk ik. Het is op momenten om moedeloos van te worden.

Saartje33 vindt dit leuk.
  9. Villa Kakelbont

Villa Kakelbont Fanatiek lid

13 okt 2020
    1.051
    1.717
    113
    Vrouw
    Ik zou je dochter denk ik gewoon naar school sturen.
    Ze is niet 15 minuten op 1.5 meter afstand geweest.
    Ze heeft (neem ik aan) geen klachten.
    Jij hebt wel Covid klachten maar al regelmatig negatief getest, Ze is de afgelopen week ook naar school geweest?
    Waarom zou je haar dan thuislaten?

Of zie ik iets cruciaals over het hoofd :oops:?

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.007
    113
    Ff preventief zelftesten (zowel zij als de andere gezinsleden) mocht t via een gezinslid alsnog bij haar komen dat je er tijdig bij bent?

Wij zijn momenteel mantelzorgontvangers, grootouders springen her en der bij (en wij zijn weer mantelzorgers voor hun) hier gooien we er ook testen doorheen in geval van twijfel. Afgezien mn man zn werk en dochter dr school hebben we geen contacten buitenom hun (afgelopen week dan wel meer: kraamzorg/cb/verloskundigen)

Dan is het verder aan hun de keuze wat ze willen, die ruimte laten we volledig open.

Vooralsnog lijken we er tot op heden genadig mee weg te komen, testen van gisteren waren ook allemaal negatief. (preventief ivm de in en uitloop van externe en vandaag schooldag, geen klachten verder (zoontje werd aangestoken door dochter en inmiddels weer hersteld, maar zij is ook negatief (ook op de eerdere pcr))

Saartje33, MyMiracle en Villa Kakelbont vinden dit leuk.
  11. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Na overleg met de ggd en school een zelftest gedaan, deze is negatief. Bij een negatief resultaat mag ze naar school.
    Ze is dus naar school en familielid kan zometeen al getest worden bij de ggd.

We blijven alert op klachten, hebben genoeg thuistesten die we de komende dagen zullen gebruiken en gaan vrijdag naar de ggd als familielid een positieve pcr test heeft.

Die adrenaline van gister......dat voel ik nu:(

Willemijntje19, Spectre, Zxcvb en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.516
    8.660
    113
    Vrouw
    Super! Hopelijk blijven jullie klachtenvrij!

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Lijkt me voor je dochter een prima afspraak en kan ze lekker naar school en in haar ritme blijven.

14. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Dat je het niet kan waarderen daar kan ik helaas niets aan doen. Ik geef gewoon mijn mening meer niet.

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.762
    113
    Heb jij een jong gezin? Dan weet je waarschijnlijk hoe enorm blij je kan zijn met wat ondersteuning als je ziek bent. Iemand die de kinderen vermaakt, eten kookt, een boodschapje komt brengen... en ja terloops misschien ook een kopje koffie mee drinkt. je hebt een nogal krappe definitie van bezoek!

Iertje81, Mapje, kadootje en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Daar gaat het helemaal niet om, ik gaf puur mijn mening over bezoek in een pandemie als deze. Als je dan zelf al hartstikke ziek bent zou ik geen bezoek uitnodigen, ook niet om mijn kinderen te vermaken of wat dan ook. Dan redden wij onszelf wel. En als er dan iemand zou komen dan zou ik zeker afstand bewaren, sterker nog ik zou mij , ziek, niet in iemand anders zijn buurt begeven omdat die geen dan ook misschien met klachten komt te zitten en zich afvraagt, heb ik griep of corona, testen etc.
    Maar blijkbaar mag je hier niet je eigen mening geven of aangeven het onverstandig te vinden. Dus ik hou het hierbij en suc6 ermee:thumup:

17. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    @siriel

Het gaat mij niet om je mening. Natuurlijk mag jij je mening hebben en het dus niet verstandig vinden, het zelf anders doen enz.

De veroordelende en afkeurende toon in combinatie met het invullen van verschillende punten, maakt het onprettig.
    Om je mening te geven is bovenstaande ook totaal niet nodig. Sterker nog...je kan pas echt een mening vormen als je voldoende informatie hebt. Blijkbaar had je dat niet, want je bent dingen zelf in gaan vullen. Je kan dan beter naar verduidelijking of meer informatie vragen om zo een mening te vormen. Welke overige 's nog steeds kan zijn dat je het er niet mee eens bent etcetera.

Je gaf dus niet alleen je mening en mocht je het willen dan kan je er wel wat mee.

Iertje81, hummeltje5, Marihi en 8 anderen vinden dit leuk.
  18. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik geef 'gewoon' mijn mening...

Zo gewoon vind ik die niet hoor. Hoe bot jij overkomt, zulke mensen maken het in deze tijd juist andere lastig.

Doe normaal, er bestaat ook nog gewoon zo iets als griep he!

Fijn dat je dochter gewoon naar school kan @TS

Loesje1988, Iertje81, Suzy85 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Waarom boos worden? Je kunt heel goed 's ochtends negatief testen en 's middags positief testen.

20. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.762
    113
    Plus, zoals TS zei, was de betreffende persoon klachtenvrij en had deze NA het bezoek bericht gekregen dat hij/zij nauw contact was. Deze persoon heeft daarop gelijk getest.

Kukido en Saartje33 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina