Mijn man belt zijn werk net.....hij moet wel gewoon komen werken, want geen klachten en bescherming van het vaccin. Na de quarantaineckeck van rijksoverheid komt inderdaad het oordeel dat hij gewoon moet werken, want hij is volledig gevaccineerd en geniet dus bescherming.... Daar breekt mijn klomp dus echt van. Het is toch bekend dat volledige vaccinatie de mogelijkheid van besmet raken en het vervolgens besmetten van andere iets beperkt, maar absoluut niet tegen houdt... Ik bedoel kijk de cijfers!
In dit geval snap ik het wel. Er is geen positieve huisgenoot thuis. Waarom zou hij nu thuis moeten blijven dan?
Omdat hij weet ik het hoelang "naast" het bezoek heeft gezeten. Weet het letterlijk niet, want ik lag in bed. Hij kan nu gewoon overal naar toe, want gevaccineerd en weet ik het wie allemaal besmetten. Natuurlijk is het geen gegeven dat hij ook daadwerkelijk besmet is, toch voelt het raar. Zeker omdat je zonder "bescherming" van een vaccinatie wel in quarantaine moet. Het verschil van wel of niet besmet raken en dit doorgeven lijkt helemaal niet zo groot tussen gevaccineerde en ongevaccineerde of mis ik informatie?
Dat verschil is volgens mij juist wel groot hoor. Zie website RIVM: https://www.rivm.nl/nieuws/vaccinatie-vermindert-overdracht-covid-19
Zelf dan maar extra opletten op afstand en hygiëne op het werk, en na het werk niet te veel doen. Het is ook krom maar meer kun je dan niet doen
Mijn man heeft het bed verschoond....ga ik erin liggen ruik ik niks. Ruik aan mijn parfum...niks. Reuk is gewoon weg Heb maar een zelftest gedaan, 17 minuten zijn voorbij. Ik ben aan het turen alsof het een zwangerschapstest is. Tot nu toe 1 streep en een vaag tuurstreepje die ik chronisch op testen zie. Gatver gezeur!
Oh bah. Ik snap meteen je vrees. Hopelijk toch alsnog niks. Al heb ik er eerlijk gezegd een hard hoofd in... maar wie weet.
Dochter zelftest en overleg met school. Zoals je zelf al aangaf heeft zij juist nauwelijks contact gehad met familielid.
Test is negatief.. Dat wordt elke dag een test doen tot vrijdag pcr test, want geloof er niks van. Dochter ligt inmiddels te hoesten, dus die blijft thuis. En zo modderen we weer aan
Oh bah. Dit had ik nog niet gelezen. Toch maar nog eens naar de teststraat. Hoewel het heel doms ook bij de griep voor kan komen. Beterschap in elk geval.
Ik zou denk ik ook nog even doortesten in dit geval. Beterschap in ieder geval en hopelijk is alles weer vlug als vanouds.
Lief je vraag! Griep gevoel is weg. Wel nog steeds flink verkouden met hoofdpijn en keelpijn. Omdat ik niks meer ruik ga ik me morgen alvast laten testen. Vrijdag weer mocht deze test negatief zijn.
Aah beterschap. Hopelijk voel je je snel beter. Ja ik zou idd gaan testen. Mijn zelftest donderdag avond was negatief en zaterdag ggd test gedaan en ja hoor positief
Maar wie zegt dat jullie per definitie besmet zijn? Het lijkt alsof jij daar vanuit gaat. Had het bezoek zelf zivhtbare klachten bij jullie? Ik heb 2x coronapatienten dagenlang verzorgd zonder afstand of enige bescherming, beide keren niet besmet geraakt. Inmiddeld 3x corona binnen ons gezin en mijn zoon en dochter zijn alle 3x niet besmet geraakt.
Vreemd zeg! Ik snap dat positief testen op een zelftest en negatief bij pcr en andersom niet zo. Is dat dan net toeval aan wat er aan zo'n staafje blijft plakken? Ik wou in ieder geval dat ik het snapte. Wij hebben een peuter in huis die vorige week positief testte. Man en ik volgens beleid op dag 5 na peuters test getest en negatief (zondag). En vandaag sta ik iets verkouden op en negatieve zelftest. Kan ik dat vertrouwen of ga ik toch weer testen bij de ggd? We komen overigens nog steeds nergens, want broers van peuter moeten nog in quarantaine blijven, dus het is nu (nog) niet van cruciaal belang om te weten.