Ik ben ongehuwd en mijn zoontje en de baby zullen mijn achternaam dragen. Ik heb een goede relatie, met een goede vent, die de kinderen gewoon erkent heeft, en ouderlijk gezag krijgt over beide kinderen. Hij is net zoveel ouder als ik. De achternaam zegt daar niets over hoor. Tja dat moet ieder voor zich weten. Ik ben niet zo traditioneel vrees ik . Wanneer ik en mijn partner besluiten te gaan trouwen, dan houd ik mijn achternaam, met daarachter de achternaam van mijn partner. Er zijn zoveel mogelijkheden tegenwoordig, ik vind het wel goed dat die keuzes er tegenwoordig zijn.
Hoi, Wij zijn ook niet getrouwd en gaan dit ook niet doen om een kindje. Ik heb niet zo'n mooie achternaam dus automatisch hebben we gekozen voor mijn vriend zijn achternaam. Makkie dus.
Als ik het toen geweten had dan had ik bij mijn dochter ook mijn naam behouden. Ik heb nu 6 jaar een andere relatie en mijn ex is 5,5 jaar niet meer beeld omdat hij vertrok. Als ik mijn naam had gegeven dan kon als mijn vriend dat wilde haar erkennen als zijn kind. Nu moeten we wachten tot de 5 jaar opvoeden. (wonen net 3 jaar samen) Het probleem weet ik wel dat ook al is mijn ex weg hij nooit toestemming zal geven voor naamswijziging. Als mijn dochter als ze 12 is het nog steeds wil de achternaam van mijn vriend dan gaan we over 4 jaar proberen haar naam te wijzigen. Dan heeft zij ook meer recht van spreken. Ik kan nu ook mijn naam geven aan haar omdat ik minimaal 3 jaar voor haar alleen gezorgt heb en niet mijn ex. Maar dan zou als het goed is mijn vriend nooit zijn naam aan haar kunnen geven omdat je maar 1 keer je naam mag veranderen in je leven geloof ik.