m.a.w. die 2 (je broer en zijn vriendin) moeten een flinke schop onder hun kont hebben en je vader moet niet langer over zich heen laten lopen, ze zeggen wel eens mensen met een grote mond hebben de helft vd wereld, nou, de verlegen mensen hebben de andere helft! je broer moet hoognodig op zichzelf en zijn vriendin meenemen en wie weet komt alles dan tot rust. je kunt toch verdorie niet zomaar een huis gaan bezetten? toen ik het verhaal (je 2e verhaal) las, was het eerste wat ik dacht : tokkies! sorry dat dat in me opkwam maar hoe respectloos kun je met elkaar omgaan?
Ik begrijp wel hoe frustrerend het is maar ik zou er idd niet langer aandacht aan besteden.. Straks kom je er met je kindje en wordt er volop gerookt, gescholden en ruzie gemaakt.. Waarom zou je? Ik zou je vader gewoon bij zn vriendin bezoeken als de mogelijkheid daarvoor is en je oma ook bezoeken maar misschien als je weet dat hun er niet zijn.
Zou een oplossing kunnen zijn inderdaad. Maar dan heb ik het gevoel dat ik hun gelijk geef; en hun het huis gun. Terwijl ik juist wil laten voelen als ík er ben, dat het niet zijn huis is. Want hij behandeld het als zijn huis, en dat irriteert me. Ik heb een eigen huis, maar ik betaal me samen met mijn vriend scheel aan hypotheek en huishoudkosten... En mijn broer, woont in een heel groot huis en betaald geen euro! Misschien kinderachtig van mij hoor, maar ik gun 'm dat niet. Zeker niet omdat het ook mijn eigendom is.
Ik heb ook geen contact meer met mijn broer, en dat komt ook mede door zijn vrouw en haar familie. Het geeft mij wel rust. Zo lang hij samen met haar is, zal het contact nooit goed meer worden, en dat heb ik geaccepteerd. Mijn ouders hebben ook geen contact met mijn broer.
Ik denk ook niet dat mijn broer straks , als hij uit huis is, contact met mij of mijn vader gaat zoeken. Zo is hij niet, en mijn 'schoonzus' mag mij niet. Dus dan houdt het ook voor ons op. Maar op dit moment sta ik een beetje met mijn handen in mijn haar... Wi namelijk niet straks te horen krijgen dat ik er niks aan gedaan heb. Maar voo rmij persoonlijk is het over.
Als het ook jou huis is, is er dan ook een gedeelte van je broer? Heeft je vader ook nog een deel? Ik weet natuurlijk niet hoe het zit, maar het zal een heel drama worden als ooit je oma en/of vader komt te overlijden. Misschien kun je dat voorkomen door nu, samen met je vader/oma bepaalde stappen te ondernemen? Ik begrijp ook niet dat je vader zo over zich heen laat lopen.
Zodra mijn vader overlijd hebben we een probleem. Want mijn oma woont er nog in. Het huis staat dan officieel op mijn en mijn broers naam. Maar het is een gigantisch huis en wij kunnen de hypotheek niet betalen. Ik héb al een koopwoning, en mijn broer verdiend te weinig om het te kunnen onderhouden. Dus dan zou mijn oma naar een bejaardenhuis moeten (voor ons doet ze dat dan), en dan zouden we het huis kunnen verkopen. Maargoed, dat is dan voor dán. Het gaat mij er vooral om, dat mijn broer 22 is; maar hij het niet begrijpt. Hij begrijpt niet dat een KOOPhuis GELD kost. Dat snapt hij gewoonweg niet. Dat mijn vader al zijn geld ophoest om hém te laten wonen... En dat vind ik disrespectvol. Zou hem dat graag bij brengen, maargoed. Wie luistert er nou naar zijn jongere zusje. We zien in iedergeval wel hoe het gaat verlopen tussen hem en mij. Mocht ik volgende keer weer zo'n domme opmerking krijgen, dan heb ik het gezien, en dan hóu ik het voor gezien. Dan is hij voor mij niet meer mijn broer meer. Dan ben ik er klaar mee.
Ik zou er geen energie meer in steken. Geen aandacht meer aan schenken. Niet meer bellen, geen kaarten meer sturen e.d. Als hij de band terug wil, laat hij dat zelf wel merken. Maar als je zo doorgaat, doe jij jezelf alleen maar verdriet aan.
Het lijkt echt erop dat hij jullie haat, ik zou de laatste maal moeite doen en een gesprek met hem aangaan hierover...dat hij ziet dat het je dwarszit en je moeite doet.Er moet wat zijn waardoor hij zo tegen je doet. Mocht hij naar je gesprek of brief niet reageren...laten gaan. Sterkte!
Inderdaad, dat gevoel krijg ik ook. Alsof er haatgevoelens meespelen. Wat erg, zeg! Hoe kan hij dat jou en je vader aandoen? Je vlees en bloed...voor een of andere troela die niet spoort. Alhoewel ze goed bij mekaar passen als ik het zo lees. Naaaaa, ik vind zijn gedrag en haar gedrag echt abnormaal! Hij zou er lekker uitgekickt moeten worden, vind ik. Zijn eigen hachie redden samen met die troela...ff kijken of ze dat bevalt Vreselijke mensen...
Hier ook slechte familie situaties dus ik begrijp je heel goed. Op een gegeven moment heb ik toch de knoop doorgehakt (toen ik net zwanger was) en heb de desbetreffende personen een brief gestuurd en mijn gevoel hier in gezet. Ook heb ik hier in vermeld dat ik het contact per direct verbrak. De andere familieleden heb ik op de hoogte gesteld en mijn moeder ook de brief laten lezen zodat ze ook precies wist hoe en wat. Ik moet zeggen dat ik sinds die dag een enorme rust in mij heb. Ik merkte dat ik zoveel agressie en verdriet in mij had, ik sliep heel slecht droomde altijd heel intens over die gevoelens. Na die brief heb ik het nooit meer gehad. Ik voel me gelukkiger dan ooit en waar het mij ook om draaide, ik heb geen onnodige stress tijdens de zwangerschap. Dit is toch ook slecht voor de baby in je buik. Dat is de reden geweest waarom ik gelijk stappen heb ondernomen toen ik zwanger was. Dus mijn tip.. Je wilt graag je broer en aanhang links laten liggen, doe dat dan ook! Leg het goed uit aan je vader en je oma (en misschien anderen) zodat ze jouw keuze begrijpen en er niemand achteraf op jou uit kan vallen. Gun het even allemaal zijn rust nadat je die stap hebt ondernomen. En misschien komt het allemaal wel weer goed. Maar denk nu eerst aan jouw rust en de rust van jouw baby. Liefs
Meid meid wat een ellende Oke even terug halen hoe en wat. Oma woont in het huis wat jij en je vader betalen. Je vader woont bij zijn vriendin in huis. Als jullie nou eens samen om de tafel gaan en dit bespreken. Oma gaat wel naar en tehuis als je vader weg valt maar dat zou ze nu ook kunnen doen. Je vader kan dan ook de rust vinden als de woning er niet meer is en hij niet de boel netjes hoeft te houden. Die man heeft genoeg geleden en ik vind het al helemaal van de zotte dat zijn zoon zo tegen hem doet en hij wel kookt en poetst. Wat je broer en zijn aanhangsel van hell betreft, schrijf een brief met uitleg en laat hem er in stikken. Ik heb geen respect voor dit soort mensen. Zoek voor jezelf de rust en geniet van je kindje.