studeren en zwanger worden/zijn

Discussie in 'De lounge' gestart door nouki21, 15 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nouki21

nouki21 Nieuw lid

15 feb 2009
    4
    0
    0
    Ik zit in het laatste jaar van de opleiding verpleegkundige. Als alles goed gaat ben ik in juni hiermee klaar. Mijn vriend en ik hebben een kinderwens. We willen heel graag zwanger worden. Nu is het mogelijk dat ik een verlenging krijg van 6 maanden.

Nu wil ik graag weten of er mensen zijn die ook tijdens hun opleiding zwanger waren/zijn willen worden. Hoe je dit hebt gedaan en vertelt. Zijn er nog gevolgen voor je opleiding geweest.

Ik ben namelijk bang dat als ik het op het werk vertel iedereen zal denken dat het een foutje is omdat ik tijdens mijn opleiding zwanger ben. Of dat ik de opleiding niet haal..

op zicht zou ik ook kunnen wachten tot na mijn opleiding mar ik ga in aug 2010 trouwen en ik zou het natuurlijk heel leuk vinden als de kleine er dan is.

groetjes

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Dus als ik het goed begrijp duurt het nog maximaal 10 maanden voordat je klaar bent?

Misschien zou je al kunnen stoppen met de pil (als je die hebt dan heh!) en nog even met condoom kunnen vrijen tot dat je weet of je dat half jaar nog moet doen!

aan de andere kant is 10 maanden niet zoveel...maar er is een risico dat je gelijk zwanger bent...het is niet zo'n grote kans...maar het kan!
    en dan is het nog maar de vraag of jij op het einde met je hoofd bij je opleiding kan zijn!

ik zou zelf dus den ik voor de eerste optie gaan...gewoon tijdelijk met condoom...dan kan je ook achter je cyclus komen...dat is ook wel zo makkelijk als je voor "het echie" gaat!

3. nouki21

nouki21 Nieuw lid

15 feb 2009
    4
    0
    0
    hey

ja i know dat zou ik indd kunne doen. mijn vriend en ik hebben wel al besloten om zo wieso rond april mei te beginnen...dan hoop ik dat ik zo in juni zwanger zal zijn...vanaf juni moet ik nog 6 maanden dus dan zou iik het toch moeten redden...wat zou jij doen?

4. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Tja, ik ben net begonnen met de opleiding HBO-V. Mocht ik zwanger worden, dan zie ik dan wel weer hoe ik dat dan oplos. Ik weet niet hoe oud jij bent, dat maakt waaschijnlijk wel verschil. Ik heb een goede baan en een goed inkomen en doe daarnaast deze opleiding. Mocht het (even) niet te combineren zijn, dan stop ik tijdelijk met de studie.
    Je bent bang dat mensen denken dat het een foutje is? Dat je het niet zo hebt gepland bedoel je? Tja, lekker laten denken. Als je een kinderwens hebt en je denkt dat je daar klaar voor bent, dan zou ik niet teveel kijken naar studie/werk. Dat komt vanzelf wel op z'n pootjes terecht.
    Succes!

5. nouki21

nouki21 Nieuw lid

15 feb 2009
    4
    0
    0
    hey

ik ben nu pas 21. mijn vriend heeft een goede baan. ik doe bbl dus ik heb ook mijn inkomen. dat is verder geen probleem. van de ene kant denk ik ook ach het komt wel goed laat ze maar denken maar ja van de andere kant..

6. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Hoi,
    Ik studeer ook nog en ook tijdens mijn zwangerschap. Ik doe een hbo opleiding in de avond. Dit is goed te combineren en ook erg leuk om ernaast te doen. Mijn man werkt gewoon dus ik zou zeggen, gewoon doen hoor. ;)

7. nouki21

nouki21 Nieuw lid

15 feb 2009
    4
    0
    0
    heb je een email?

8. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik studeer ook nog (hbo) en we hebben ook bewust voor een kindje gekozen. Ik zit nu in het derde jaar. Ga er nu een half jaar tussenuit en begin vanaf september aan de deeltijd (1 dag naar school en 1 dag stage), nu doe ik nog voltijd.
    Dan moet ik nog anderhalf jaar naar school.

9. Maia

Maia Niet meer actief

ik studeer nog maar ik ben hopelijk in juni klaar. Geen vertraging gelukkig meer voor mij. :)

Wij hebben bewust "gewacht" met echt klussen tot ik wist dat ik op z'n "vroegst" (als het meteen raak zou zijn) in juli zou bevallen. Ben wel al afgelopen juni gestopt met de pil maar condoom e.d. hielp bij ons prima om het nog een paar maandjes uit te stellen.

Nu ben ik in juni klaar met m'n studie en beval ik hopelijk eind sept/begin okt.

Op dit moment vind ik het wel erg zwaar. Ik heb enorm veel last van misselijkheid en ik werk 2 dagen en studeer 2 dagen en het is echt heel druk dus ik ben 's avonds wel doodop.

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik denk dat studeren heel moeilijk is als je zwanger bent. Ik functioneerde echt niet voor 100% en had niet kunnen afstuderen. Alleen al dat je je minder kunt concentreren. En daar hebben meer mensen last van ;)

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zou er maar niet al te flink om rekenen dat je binnen 1 of 2 maanden zwanger bent. Als het zo is, zou het mooi zijn natuurlijk.. maar het gaat niet bij iedereen zo vlot ;)

12. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ik denk dat je dit best kunt doen, misschien ben je snel zwanger, misschien ook niet. Evengoed, denk eraan: hormonen doen rare dingen met je als je in verwachting bent (lees: minder fut, concentratie, etc.), houd daar ook rekening mee :)

13. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hey!

Ik was in t laatste jaar SPH deeltijd (dus werkte naast de opleiding 32uur) toen ik in Juni zwanger raakte en in maart uitgerekend was.
    Ik ben t/m de 38ste week naar de opleiding gegaan.
    Ben 6 maart bevallen en na 4 weken daarna weer naar de opleiding.
    Dit omdat ik graag dat studiejaar wilde afstuderen, en dat kon tot 31 aug.
    Dus ik ben niet in juni afgestudeerd, maar in aug.
    Dus geen half jaar extra collegegeld etc.
    Ja, het was zwaar (had een zware zwangerschap en een gecompliceerde bevalling) Maar heb t wel gered.
    Ik heb op de opleiding gesproken met de examencommissie ivm het missen van lessen. Bij deeltijd mag je niet meer dan 2 keer missen anders moet je t vak het jaar erop overdoen.
    Daar had ik dus een oplossing voor gevonden, zodat ik dat niet zou hebben.

Succes!

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik studeer aan de uni in utrecht en heb wel gewacht tot ik zeker wist dat ik voor de bevalling klaar zou zijn met mijn studie. het was in 1x raak, dus daar ben ik ook heel blij om. ik lever over 4-6 weken mijn scriptie in en in mei, als ik 28 weken ben ongeveer is de diplomauitreiking.

ik heb wel wat vertraging opgelopen door de zwangerschap, puur omdat je prioriteit anders wordt.

15. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ik heb 3 maand voor de bevalling mijn diploma gehaald.
    In het begin van de zwangerschap moest ik stage lopen. En kon echt geen dag missen. Ik ben de hele stage (9 weken) misselijk en moe geweest. Soms moest ik gewoon naar de wc om over te geven.
    Ze hebben er nooit iets van gemerkt (ik heb het ook niet verteld, omdat ik niet wilde dat mijn beoordeling dan misschien anders zou zijn). Wel kreeg ik vaak te horen dat ik stil was. Maarja, dat kwam omdat ik zooo moe was :( .
    Erg zwaar dus. Maarja, Het KAN dus wel. Maar als ik voor een 2e zou gaan. Zorg ik er wel voor dat ik niet meer op school zit ;).

Veel succes met je beslissing en het zwanger worden :)

16. famke84

famke84 Actief lid

21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Heb HBO-V gedaan tijdens geboorte van de 2 kinderen. PB me maar als je wat specifieks wilt weten!

17. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik heb een opleiding gedaan voor catering ik heb er 2 jaar over gedaan en in het laatste jaar werd ik zwanger
    ik ben tot 6 weken voor mijn bevalling naar school geweest en zelfs een examen gedaan waar ik helemaal naar utrecht moest
    en heb mijn diploma op zak ;)

18. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik heb tijdens mijn deeltijd hbo studie mijn dochter gekregen en ben afgestudeerd toen zij 8 maanden oud was. Ik ga in september weer studeren, 2 jarige opleiding aan de universiteit. We zijn van plan om na het 1e jaar voor een 2e kindje te gaan dus de combi studeren/zwanger zijn, kindje krijgen is ons prima bevallen ;)
    Ik had een half jaar vertraging bij het halen van mijn hbo diploma, ik ga er wel vanuit dat ik weer vertraging oploop, misschien wel een jaar. Liever niet natuurlijk, maar mijn zwangerschap liep niet echt fijn en mijn concentratie was ook niet top. Toch houdt dat me niet tegen, als je wat wilt moet je er wat voor over hebben denk ik maar.

19. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Aan de andere kant... Als je 21 bent en je hoeft nog maar een paar maandjes tot aan je diplomering, waarom zou je dan niet eerst je diploma halen en daarna voor een kindje gaan? Je weet niet hoe het gaat als je eenmaal zwanger bent. En het is niet zo dat je kans om moeder te worden voorbij is als je effe wacht. Als je achterin de dertig bent, ja, da's een ander verhaal, maar voor iemand van 21 maakt een paar maanden wachten weinig verschil. Behalve als je (afkloppen) onverhoopt alleen komt te staan en als je ineens in je eentje voor jezelf en voor een eventueel kindje moet zorgen. Dan heb je veel en veel meer aan een verpleegkunde-diploma dan aan een net-niet-afgemaakte opleiding.

Ik zeg niet dat je het één of het ander moet doen, mind you. Ik wil alleen maar even een tegengeluid laten horen. Ik zit zelf nu in een schakelklas MBO-HBO, en hoewel ik altijd best makkelijk kon leren, merk ik dat het me een stuk lastiger afgaat nu ik zwanger ben. Het kost me meer energie en ik kan me minder goed concentreren. En dan heb ik het lichamelijk verder nog heel makkelijk...

20. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Absoluut! Als ik mijn hbo diploma heb, ga ik ook nog door studeren naast mijn werk. Meeste mensen wachten totdat ze helemaal klaar zijn, maar zolang wilde ik absoluut niet wachten. En waarom zou dit niet kunnen he :)

Deel Deze Pagina