Hoe lang vriendenboekje houden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jippie, 10 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je kind een vriendenboekje van iemand krijgt om in te schrijven, of jouw kind geeft haar/zijn boekje aan een ander, hoe lang vind je dat het mag duren voordat het terug gegeven wordt?

Onze meid heeft haar boekje aan een klasgenootje gegeven en inmiddels zijn we drie weken verder en het boekje komt maar niet terug. Ik heb de neiging om naar de ouders toe te stappen of om te bellen of ze het willen inleveren. Ik vind het zelf wel zo netjes als je het binnen een paar dagen terug geeft...

Maar misschien denken jullie daar anders over? Dus eerst maar even peilen voordat ik actie onderneem. ;)

2. Fashionlover

15 jul 2014
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja , ik zou zeker op de moeder afstappen. Misschien zijn ze het gewoon vergeten; ik heb het ook wel eens gehad dat het boekje maar niet terug kwam. Zou het gewoon eventjes vragen; geeft niks hoor!

3. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ja zeker zou ik even achteraan bellen. Misschien is het onderop een stapel beland. Hier heb ik hem meestal 1 a 2 dagen soms 3
    Wij hebben er ook al wel eens achteraan gebeld hoor. En dan bleek het i.d. vergeten onder een stapel te liggen. Kan gebeuren.

Tenzij je kindje natuurlijk oud genoeg is om er zelf achteraan te gaan. Mijn dochter is net 4 dus dat lukte nog niet.

4. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Geen eravring mee, maar vroeguuur toen ik ook nog vriendenboekjes kreeg of uit gaf, kreeg ik ze meestal binnen n week terug.
    3 weken is wel erg lang, misschien hebben ze wel erin geschreven maar vergeten ze het iedere keer terug te geven?
    Zou wel even vragen waar het blijft

5. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ik vind 3 weken wel erg lang hoor. Eén weekend eroverheen is toch meer dan genoeg? Hoe lang duurt het nou om in zo'n boekje te schrijven?

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier proberen we het meestal de volgende dag terug te geven, soms blijft het ook wel een paar dagen liggen. Kost toch even tijd en als je allebei werkt en de kinderen op tijd in bed wil hebben lukt het soms gewoon niet. Als het langer duurt geef ik het wel even door aan de moeder of laat het de kinderen tegen het kindje zeggen.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zelf geef het altijd de volgende dag terug, 3 dagen vind ik de max...als je al geen 5 minuten op drie dagen tijd kunt vinden?

8. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Gewoon even vragen dan zou ik zeggen. Waarschijnlijk zijn ze het gewoon vergeten. Ik probeer ze altijd een dag later weer mee te geven.

9. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Een paar dagen maximaal. Ik vond het echt heel stom als mijn vriendenboekje/poëziealbum zomaar twee weken bij iemand thuis lag, was echt gehecht aan dat ding.

Ik zou er maar even naar vragen, maar vind het niet erg netjes van ze.

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Onze meid is zes en vraagt het desbetreffende meisje vrijwel dagelijks of ze al klaar is met het boekje. Maar ze heeft er nog niet eens in geschreven. De ouders zie ik nooit, omdat de meeste kinderen in de klas naar de oppas of BSO moeten. Dus dan zou ik moeten bellen om te vragen of ze het mee willen nemen. Komt dat niet wat l*llig over? ;)

11. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik geef ze meestal binnen 1 dag terug. Maar heb ook wel eens gehad dat ik aangesproken werd dat ik een boekje al 2 weken thuis had liggen. Bleek dat een van de kinderen 'm mee had gekregen toen mijn man ze op ging halen. En hij had het ergens op een stapel gelegd. Ik wist dus niet eens dat er een vriendenboekje ingevuld moest worden.

12. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Een week vind ik niet onredelijk, 3 weken wel erg lang. Gewoon even vragen.

(als je het bij mij binnen 3 dagen terug verwacht, kom je bedrogen uit... Ik heb regelmatig dagen dat ik echt niet aan zo'n vriendenboekje denk, als ik al 5 min vrij heb)

13. Vagans

Vagans Niet meer actief

Een week...hooguit 2, daarna zou ik er echt wel wat van zeggen...

En dan is het hier nog dat sommige kindjes maar 1 week bij haar op de psz zitten. Op een basisschool waar je ze elke dag ziet is een week echt wel zat.

14. Slagroomsoesje

Slagroomsoesje Niet meer actief

Ik geef het altijd de volgende dag terug. Ik heb het met mijn zoontje zijn vriendelijk ook gehad.. Was meer al 1,5 week al weg. Hij wist nog aan wie hem had gegeven en ik heb het gewoon aan die moeder gevraagd. Niks aan de hand ze was het gewoon vergeten kan gebeuren. De juf schrijft hier ook wel eens op de deur wie het friendeboekje van ..... Heeft

15. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Gewoon naar vragen hoor dat hoeft echt niet zolang te duren maar zeer waarschijnlijk zijn ze het gewoon vergeten.

Ik schrijf er altijd direct in zodat mijn zoontje hem diezelfde dag na de pauze nog kan teruggeven of de dag erna.

16. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Meestal de volgende dag al.
    Ik heb 1 keer gehad dat mijn dochter het in haar rugzakje had gedaan en die is op de kapstok beland en aangezien ze meerdere tassen heeft heeft die er een paar maanden gehangen maar heb nooit geweten dat er een vriendenboekje in zat.
    Er is ook nooit naar gevraagd, dus na maanden maar weer terug gegeven:)

17. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meestal binnen 1 dag, ik heb 1 keer gehad dat we hem weken niet terug zagen, maar toen heb ik via fb de moeder even een berichtje gedaan.

18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.329
    10.295
    113
    Max een week en dat is al heel lang. Ik wacht nog steeds op het vriendenboekje van vroeger.nooit meer terug gehad ze waren het kwijt.was bijna vol dus erg jammer.

19. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    3 weken is wel erg lang
    Even bellen met ouders of eventueel via een briefje in de tas van het meisje?

Ik probeer er altijd diezelfde dag in te schrijven en doe het boekje dan weer in de schooltas van zoon.
    Ik kan hier namelijk nogal laks in zijn dus doe ik het niet direkt dan verdwijnt het inderdaad op een stapel en vergeet ik het :)
    Dit jaar gelukkig nog niet van die boekjes gezien

20. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    invullen en de volgende dag meteen terug, ben altijd zo bang dat ze kwijt raken!

Deel Deze Pagina