Hoi meiden, Ik zie geregeld voorbij komen hoe 'zielig' mannen kunnen zijn als ze ziek zijn. Nou, ik kan er ook wat van Ik voel me sinds vannacht hondsberoerd, ik slaap alleen, krijg geen eten of drinken weg en heb een emmer naast mijn bed die ik elk uur moet gebruiken. Ik ben gisteravond 23u naar bed gegaan en lig er nu nog steeds in. Aangezien de jongste de meest slechte slaper ooit is, was vannacht dus een behoorlijke crime, ondanks dat mijn man helpt. Mijn man heeft vanochtend de oudste naar school gebracht en de jongste naar opa en oma. Hij heeft een halve dag gewerkt zodat hij ze ook weer kon ophalen. Zelfs halen en brengen lukt me niet zonder mijn eten eruit te gooien onderweg. Schoonmoeder moet vanavond werken en heeft aangeboden om de jongste, zodra ze klaar is, weer te brengen om te laten logeren en, ja echt, dat gaan we dus ook doen. Ik geef nog bv en meneer tut soms zowat de hele nacht aan de borst. Ook als mijn man hem neemt, blijft hij net zolang brullen totdat ik kom. Bij oma slaapt hij beter. Ik voel me zo een watje en vraag me serieus af hoe jullie dit zelf aanpakken?
Ik ken het. Ik was vorige week ook hondsberoerd. Heb een tweeling van anderhalf en sta er alleen voor. Mn moeder heeft op ze gepast en ik heb de hele dag geslapen, tussen het spugen door. ik zou ook in de lieve vrede niet weten hoe ik het anders had moeten doen.
Als ik goed ziek ben dan worden de oma's ook ingeschakeld hoor. Ik kan beter uitzieken in bed. Ben ik sneller op de been en de kids hebben er ook niks aan als ik ziek ben en geen leuke dingen met ze kan doen.
Ik ben nu ook grieperig . Tegen de 40 graden koorts , man heeft de nacht gedaan omdat wij een nachtbraker hebben Vandaag lekker in bed gebleven kleine is bij opa en oma en blijft een nacht logeren. En voel ik me morgen nog zo beroerd dan neemt zijn papa het over en voor hij gaat werken brengt hij hem naar zijn ouders.
hier ben ik ziek de jongste is ziek en de oudste rommelt nog, gelukkig heeft mijn man vandaag veel van me overgenomen en het afgelopen weekend, morgen breng ik de oudste gewoon naar school en doe ik rustig aan met de jongste lekker op de bank kan thee erbij en als mijn man weer thuis is ondersteunt hij me.. Zo ook als ik echt met spugen en al erbij heb..
Doorgaan met ademhalen. mama's kunnen niet ziek zijn nee hoor, ik probeer wel zolang mogelijk door te gaan. de tv staat iets vaker aan en ik lig op bed of de bank met mn emmertje binnen hand bereik. als het echt heel erg is dan haalt mijn moeder ze wel op. voor overdag dan. ALS ze niet aan het werk is. zo ja, dan moet ik het zelf op zien te lossen. (ik ben alleen met 2 kinderen).
Ik ben ook ziek maar ik heb pech 😞 Vriend is weg vanwege zijn werk, schoonmoeder is ook ziek en eigen moeder woont te ver weg en heeft afgelopen weekend al hier opgepast omdat we weer eens op stap gingen. Ik loop al 2 weken te hoesten en er kwam nu nog gruwelijke keelpijn bij. Heb overal pijn van het hoesten. Kuurtje gekregen en ik leef op paracetamol. Dan voel ik me redelijk. Straks maar naar bed....
Ben niet de enige dus het gaat hier meer om de jongste van 9 maanden. En dan het elk uur spugen erbij, slap voelen...bah! Ziek met de oudste alleen ging me toen een stuk makkelijker af.
Ik was gisteren ziek.... Ben op 1 dag tijd 3kg verloren aan vocht Dus gisteren kwam alles op mijn man neer, ik heb van de hele dag niks meegekregen.... Vandaag voelde ik me gelukkig alweer beter! Tussen 7:00 en 8:00 ben ik 6! X gebeld door zussen/moeder/schoonmoeder en allemaal vroegen ze waarmee ze me konden helpen en hoe het ging. Dus ja, ziek zijn kan ik zeker met zo'n lieve achterban!
Ik moet echt heel ziek zijn wil ik hulp troepen inschakelen. Met een griepje of een snottebelletje aan mijn neus ga ik niemand inschakelen en ga ik gewoon door. Neem dan gewoon een extra aspirine en ga op tijd naar bed maar ik zal niet snel hulp troepen inschakelen. Gaan met die banaan is mijn motto
Oh ja drama.. Ik heb wel eens met een emmer naast me borstvoeding zitten geven letterlijk tussen het spugen door.. brrr als ik daar aan terug denk. Ik had toen de optie niet bedacht om haar weg te brengen. Ze was toen nogmaar een week of 8 oud en mijn borstvoeding liep al niet goed dus kolven was helemaal geen optie. Vriendlief was gelijk met mij ziek, maar hij had klassieke griep met koorts enzo en ik de buikgriepversie.. We hebben de buren gevraagd de hond uit te laten en verder hebben we het zelf gerooid ik weet niet meer hoe. Het was wel mijn laatste dag borstvoeding, daarna ging het helemaal niet meer..
Mijn man is huispapa, dat scheelt. Zijn ook wel eens tegelijk ziek geweest, wel vaker, dan schieten de oma's te hulp. Ik ben op moment ook ziek, antibiotica kuur gekregen, maar ga gewoon werken. Kan me niet permitteren om ziek te zijn. Eind van jaar komt in zicht en ik moet 31-12 alles afgehandeld hebben.
Tja.. paracetamolletje en doorbikkelen. Geen opvangmogelijkheden hier verder dus ik zal wel moeten! Ik heb wel eens met 39 graden koorts op het schoolplein staan tollen op mijn benen..maarja.. de meiden moeten toch thuis komen van school!
manlief en ik werden donderdag 2u na elkaar doodziek. Hele nacht lopen spoken samen. Sochtends was het 3x niks, mijn ma was vrij dus die heeft voor mijn dochter hier thuis gezorgd. Smiddags is ze door opa en oma(schoonouders) opgehaald en heeft ze daar geslapen. De rust hadden we echt nodig.. Als een van ons ziek is, neemt een van ons twee de zorg over. Als ik ziek ben, werkt mijn man in uiterst noodgeval thuis. Ben fulltime thuisblijfmama. Schoonouders zijn op leeftijd, die vraag ik het echt nooit. Mijn ma werkt onregelmatig, dus we moeten echt mazzel hebben als ze dan net vrij is of kan ruilen in noodgevallen zoals afgelopen vrijdag.
Ik ben gelukkig nooit zo snel/erg ziek *klopt af* maar mocht het wel zo zijn dan zou ik ook hulp inschakelen iig voor de dag. Het liefst ook voor de nacht.
Hier een keer waren zowel dochters als ik doodziek. Nog nooit eerder zo'n griep gehad met longontsteking. Man was toen gelukkig thuis. Ik had ze echt niet zelf kunnen verzorgen, zeker omdat ze ook ziek waren.
Ik ben niet vaak enorm ziek. Een keertje beginnende longontsteking en toen ik na een beroerde nacht mijn moeder belde, kwam ze direct. Ik lag op de bank en heb de kinderen rond laten kruipen en lopen in hun pyjama (man moest ook gewoon werken). Maar verder met een beetje ziek, wordt het gewoon een raar dagje met veel tv of iets dergelijks. Beterschap!
Als ik ziek ben inclusief overgeven dan schakel ik indien mogelijk ook de hulptroepen in. Bij verdere ziekte (holteontstekingen etc. die ik helaas nog wel eens wil hebben in de winterperiode) bikkel ik gewoon maar door; het huishouden laat ik dan maar een beetje voor wat het is en de tv staat dan veel aan.
Wij hebben niemand maar dan ook.niemand om op terug te vallen. Mijn man kan ook.niet zomaar thuis blijven als ik ziek ben ivm een eigen zaak dus ik.zal dan voor ze moeten zorgen. En ik heb dagen gehad dat ik me zo beroerd voelde dat ik zat te shaken achter het stuur en liep te kokhalzen onderweg. Ik zou het zo fijn vinden als ik dan ook eens iemand had die de kinderen kon over nemen. Mijn man en ik zijn trouwens wel eens tegelijk heel ziek geweest toen was het ruzie wie er voor de kinderen op ging staan want ja mannen en ziek zijn. De laatste x dat ik ziek was viel precies op zijn vrije dagen toen heb ik uiteraard wel goed kunnen uitzieken Heel veel beterschap voor je TS