Ik heb vorig jaar al eens gevraagd wie ervaring heeft met familierondreizen. Nu willen we de wens om te boeken concreet maken, vandaar nog even de vraag wie ervaring heeft. Onze dochter is bijna 9 jaar en we hebben gekozen voor een rondreis Amerika, Zuid-Afrika of Costa Rica. We willen graag gaan in de meivakantie van 2018. Bij Djoser kun je zien hoe oud de kinderen zijn die ook mee gaan met de reis. Bij andere maatschappijen zie ik dat niet. Weten jullie of je dit ergens na kunt gaan? Ik zou het leuk vinden als er in ieder geval kinderen van mijn dochters leeftijd meegaan. Verder nog tips? Of andere organisaties?
Wij willen ook een rondreis gaan doen, maar het helemaal zelf plannen. Meer vrijheid, goedkoper en helemaal naar je eigen zin.
Heeft shoestring geen familie reizen? Als je boekt via het reisbureau dan kun je het vragen. Heb verschillende reizen gemaakt en wist vantevoren wat de doelgroep was.
We willen niet zelf iets plannen maar juist graag met een groep reizen. Inderdaad, via het reisbureau boeken is misschien wel zo verstandig.
Fox heeft ook speciale familie reizen, geen ervaring met deze reizen maar wel met Fox en dit was echt top!
Ik zou mij niet teveel blind staren op de aanwezigheid van andere kinderen. Dat zou dan ook een meisje moeten zijn (met jongens klikt het op deze leeftijd vaak iets minder) en bij voorkeur ook nog van ongeveer dezelfde leeftijd (bij kinderen die veel jonger zijn of al echte pubers heeft ze misschien minder aansluiting). En dan moet het ook nog klikken onderling. Dat lijkt mij erg lastig te vinden. Zelf zou ik meer kijken naar welke bestemming jullie graag willen gaan doen. Daar de mooiste reis (qua activiteiten en bezienswaardigheden) bij uitzoeken en dan nog de periode dat jullie kunnen. Dat lijkt mij al een hele opgave. Je kunt bellen met het reisbureau om te vragen naar de groepssamenstelling. Zelf hebben wij een keer een prive rondreis gemaakt met oa Fox en dat is goed bevallen. Dan heb je een eigen reis met prive chauffeur en heel veel vrijheid. Je zit niet vast aan een andere groep.
Riksjakids! Wij hebben met Riksja gereisd en alles was super geregeld. Het fijne vond ik dat je individueel reist, maar wel alles georganiseerd is. Je kunt kant-enklare reizen doen, maar ook bouwstenen aan elkaar plakken. Je komt onderweg genoeg mensen tegen en kinderen maken gemakkelijk vriendjes.