Pijnlijke oren bij vliegreis

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Narcisje, 2 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.836
    8.487
    113
    Vrouw
    Heeft iemand dé tip voor zo min mogelijk oorpijn tijdens het vliegen? Vooral bij het dalen heb ik altijd ontzettende oorpijn en ik heb al van die dopjes geprobeerd maar dat was geen succes.

Morgen laat ik mn oren nog even uitspuiten bij de huisarts, wie weet helpt dat ook.

2. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    O man, ik had ook altijd zó'n erge pijn tijdens het dalen! Niet te doen. Ik werd dan ook doof, en die doofheid hield vervolgens drie dagen aan. Bovendien werden mijn oren heel gevoelig en kon ik dus niet lekker slapen 's nachts. Kortom: ellende. Niet leuk om je vakantie zo te beginnen. De laatste keer dat ik op vakantie ging (afgelopen mei) heb ik de hele vliegreis lang neusspray met xylometazoline gebruikt, en voor/tijdens het landen nog een paar spraytjes extra. Ook heb ik een pakje kauwgom weggekauwd. En warempel: voor de eerste keer deden mijn oren nauwelijks pijn! Ik bleef dat dove gevoel wel houden, maar het was vele malen minder erg dankzij die neusspray. Dat is dus mijn tip! Succes :thumup:

3. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.445
    372
    83
    in een huis
    Ik moet zeggen dat ik laatste keer weinig last had. Maar hoor iedereen over de oren klaren. Dan is de druk er weer even vanaf. Maar goed, durf het zelf niet :oops:

4. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Oren klaren en enige dagen van te voren met neusspray beginnen, zoutoplossing is prima

5. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Neusspray
    Bekertjes met warme watjes

6. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Oren klaren werkte voor mij prima!
    En neusspray meenemen en gebruiken ;)is ook altijd verstandig.

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.508
    14.008
    113
    Vrouw
    Bij vluchten tot en met 3.5 uur heb ik aan 2 pufjes xylometazoline neusspray voldoende. Deze neem ik zodra we gaan taxiën.
    Ik heb dan zelfs geen kauwgom of iets anders meer nodig.

Trommelvlies buisjes helpen 100% maar dat lijkt mij wel een erg drastische maatregel. :D

8. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.903
    5.226
    113
    Home
    Bij mij helpt niks
    Alles dingen die er genoemd zijn al gedaan het hangt ook af van de piloot en hoe snel ze dalen vorig jaar weinig last gehad maar het jaar daarvoor wou ik het liefst mijn oren eraf trekken ik heb daarna nog 3 dagen slecht kunnen horen

9. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Heb je gewone oordopjes gebruikt of die van earplane? Dat is namelijk het enige dat bij mij goed werkt.....

10. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Ik heb hier maar 1x last van gehad, op onze huwelijksreis. Was de dag ervoor verkouden geworden en had tijdens het dalen het idee dat mijn oren uit elkaar klapten. Ben de hele week doof geweest en heb meerdere bezoekjes gebracht aan een dokter. Terugweg geen last gehad en toen ik thuis kwam, heb ik vrijwel meteen mijn oren uit laten spuiten. Pas toen was de doofheid over.

Afgelopen juni weer gevlogen en bij de huisarts gevraagd of ik mijn oren moest laten uitspuiten. Dit hoefde niet, maar de assistente adviseerde mij om neusspray met xylometazoline te gebruiken. Had het wel gekocht, maar ben het vergeten. Toch nergens last van gehad.

11. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.836
    8.487
    113
    Vrouw
    Bedankt allemaal voor de reacties .

Ik heb vanmorgen mn oren laten uitspuiten en ik heb neusspray gekocht. Hopelijk helpt dit! Als de pijn ieder geval maar niet heel erg is ben ik tevreden.. :)

nizzie86 vindt dit leuk.
  12. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Pas op met neusspray!
    Ik heb ook altijd last gehad. Niet alleen mn oren, ook mn hoofd. (Zelfs direct door naar ziekenhuis ivm verlammingsverschijnselen).

Van neusspray kreeg ik een bloedneus. Niet zomaar een kapot vaatje, het goot eruit!

Ik heb nu earplanes icm kauwgom en gapen en dat gaat goed!

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.247
    16.633
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Neem ook 2 pcm in voordat de daling gaat beginnen.
    Hier ook enorm veel pijn bij het dalen en dan zit het hier vooral in mijn voorhoofd boven mijn oog. Is gewoon niet te harden en mijn oren zitten echt compleet dicht, net alsof ik onder water zit. Mijn oog gaat ook enorm tranen. Mogelijk komt het hier door een vernauwing in mijn voorhoofdsholtes en staat er een bezoekje aan de KNO op de agenda want op deze manier wil ik voorlopig niet meer vliegen. Nu was ik afgelopen keer enorm verkouden maar afgelopen maart zijn we naar Spanje gevlogen en was ik helemaal niet verkouden maar toen ook enorm pijn in mijn voorhoofd, was ronduit angstig want dacht minstens een hersenbloeding te krijgen.
    Ik heb dit soort klachten ook nog nooit met vliegen gehad, wel een beetje oorpijn en dat je oren dicht gaan zitten maar deze extreme mate is echt abnormaal.
    Inderdaad ook earplanes gebruiken..
    Succes!!

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.247
    16.633
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Mag ik eens vragen wat jij voor klachten in je hoofd had?
    Ik heb dus ook zoals je ziet in mijn eerdere post enorme pijn in mijn voorhoofd boven mijn oog, de pijn is zeer intens en mijn oog gaat enorm tranen. Afgelopen keer bij het landen in Portugal ging ik nog net niet hyperventileren van de pijn, ik heb bijna zitten puffen om de pijn te verdragen. Echt niet leuk meer en het staat een volgende vliegreis enorm in de weg. Bij het landen in Nederland had ik deze klachten ook weer. Tijdens de landing ging het heel lang goed maar ineens 10 minuten voordat we aan de grond zouden komen schoot het er weer enorm in, het begint dus bij een bepaalde hoogte en wordt langzaam minder als we aan de grond zijn. Mijn oren zaten ook enorm dicht en het klaren was ronduit pijnlijk brrr

15. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    De piloten bepalen niet hoe snel ze dalen, dat doet de luchtverkeersleiding.

16. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.836
    8.487
    113
    Vrouw
    Net aangekomen op lanzarote. De pijn in mn oren was te handelen maar ik was vlak voordat we gingen dalen ontzettend misselijk waardoor ik moest overgeven.. niet zo'n succes maar daarna ging t meteen al een stuk beter!

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.247
    16.633
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Gelukkig zit het erop, nu lekker genieten van je vakantie, veel plezier!

18. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Bij mij was het vooral achter, richting mijn nek. Traanogen herken ik ook, maar ik dacht eigenlijk dat dit kwam door de droge lucht aan boord icm mijn stress door de pijn.
    Ik heb de pijn in mijn hoofd nooit aan de voorkant volgens mij. Altijd de achterkant, uitstraling naar mijn nek en toentertijd verslapte alles. Mij hoofd werd heel zwaar en ik kon mijn armen niet meer optillen. Was echt eng! Ik heb dr echt nog uren last van gehad en moest in het ziekenhuis ook een paar uur plat blijven.

Hoe langzamer we dalen, hoe meer (en langer) last ik ervan heb.

Ik sta er nu anders in, want richt me totaal op mijn kinderen. Iets voor de daling doe ik mij earplanes in en snoep/kauwgom en ga dan met mijn kids spelen. Zoek afleiding.. het kan helpen.

19. Chanbee

Chanbee Fanatiek lid

19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    Een bekende van mij zet tijdens het opstijgen en landen plastic bekertjes over haar oren, helpt bij haar heel goed. Je kan ze vragen bij het vliegtuigpersoneel

20. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.836
    8.487
    113
    Vrouw
    Nu een aantal dagen later en mn linker oor zit nog steeds dicht. Zo irritant :(

Deel Deze Pagina