Vraag over plotselinge doofheid

Discussie in 'De lounge' gestart door Loesie1982, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hallo meiden,

Mijn moeder zit al een paar maand in de molen omdat ze oorsuizen/dreunen/brommen heeft. (kno-audicien enz)

Nu heeft ze vandaag van de huisarts te horen gekregen dat het gehoor erg achteruit gaat. Aan allebei de oren.
    Hij wilde niet op de stoel van de kno-arts gaan zitten, maar hij was bang dat het achter het slakkenhuis zit. (kunnen ze dat zien dmv een hoortest?)
    Hij zegt dat ze er dan niks aan kunnen doen omdat de hersenen dan geen prikkel meer krijgen.
    Dus geen hoortoestel en Cocheair implantaat, helemaal niks.

Ze kan het er niet bij laten zitten...ze is er best wel van slag van.

Heeft iemand ervaring?
    Wat is de volgende stap?

Alvast bedankt!

Liefs Loesie

2. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    ik ben ook plotseling doof geworden in de zwangerschap, de kno zegt waarschijnlijk een adertje geknapt door t spugen.. maar ik heb geen pijn, of druk oid gehad, ben gewoon zo wakker geworden.

bij mij kunnen ze nu nog niks doen ivm de zwangerschap.

maar die oorsuizen kunnen ze eventueel weghalen met medicatie, en mijn kno arts had het over een scan maken. mri scan ofzo.
    met gehoortesten kunnen ze naar mijn weten niet zien wat de oorzaak is. ze kunnen wel met een apparaatje beoordelen of er vocht achter t oor zit.

3. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    idd sowieso door naar de kno, die heeft er een betere kijk op dan de huisarts. daar zal je moeder nog wat gehoortesten krijgen en eventueel een afspraak voor een scan.

4. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Zou dan toch eerst een kno-arts raadplegen en als die niet gelijk iets kan vinden, dan een MRI aanvragen. Mijn tante had ook veel last van gepiep in haar oren en op het laatst zeiden ze, dat het psychisch was. Zij bleef beweren van niet en eiste toen een MRI-scan. Ze bleek toen wel een tumor achter haar oren te hebben. Zo groot als een tennisbal. Die is met succes verwijderd en nu nergens meer last van.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

#5 mamabri, 14 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 feb 2013
    Ik heb geen ervaring met plotselinge doofheid en suizen ed. Ik ben zelf zeer slechthorend vanaf mijn geboorte. Links hoor ik niets, ik voel alleen trilling wanneer iemand in mijn l oor praat. Rechts een verlies van zo'n 40 %. Ook bij mij heeft het weinig zin om een hoorapparaat te gebruiken. Ik heb er wel een, maar die draag ik nooit. Deze vangt het geluid van de linkerkant op en zend het door naar de rechterkant. Maar dat is voor mij te storend, en ik krijg hierdoor teveel bijgeluiden.

In mijn geval zijn de trilharen binnenin het slakkenhuis beschadigd , daar kunnen ze niets mee, worden ook geen testen mee gedaan of onderzoek, dus dat zal waarschijnlijk nooit operabel zijn bij iemand.

Het kan zeker wel getest worden bij je moeder waar exact het probleem zit. Testen gaan nl niet alleen met een koptelefoon met geluiden, maar ook met dopjes op de slaap en achter het oor. Deze geven weer welke geluiden de hersenen opvangen en in welke mate, dus die hoor je niet. Ik heb van kleins af aan onder de Ammanstichting in Rotterdam gestaan, maar zie dat jij in Overijssel woont. (ik nu ook). Ik ben doorverwezen naar het ziekenhuis Hengelo, maar eerlijk gezegd zijn ze daar veel minder ver en minder uitgebreide testen als bij de Ammanstichting. Misschien kun je hun bellen om advies waar je in jouw buurt het beste heen kan? Zij kunnen je daar zeker in adviseren en verder op weg helpen.

6. flerk

flerk Niet meer actief

En anders misschien een audiologisch centrum? Ik word er op dit moment 'getest' in verband met hyperacousis.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Oh ja, de Ammanstichting is dus het audiologisch centrum in Rotterdam, zij weten wel waar hij hier in overijssel zit. (ik moet het ook weten, maar ben het vergeten :))

Ik zit te denken en te piekeren, weet gewoon niet meer waar die zit.Stom zeg :(:(

8. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Bedankt voor de reacties.

Kno is ze natuurlijk al geweest, staat ook in de openingspost.
    Audologisch centrum zit in Hengelo. Had haar dat ook gezegd en ook van mri, bij kno.

Ze is erg bang. Vind het zo erg dat ze maar af moet wachten.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Zit hij gewoon in het zh dan? Want dan ben ik daar geweest, erg dat ik dat niet meer weet zeg hahahaha.

Het is ook naar. De onderzoeken op zich stellen helemaal niets voor, daar hoeft ze niet bang voor te zijn. En misschien kunnen ze haar op 1 of andere manier wel helpen.

Deel Deze Pagina