Familieruzie over datum inleiding

Discussie in 'De lounge' gestart door Sweety28, 9 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweety28

Sweety28 Bekend lid

25 jun 2014
    808
    285
    63
    Nou dit inderdaad.. ben helemaal niet zweverig maar heb toen ook sterk het gevoel gehad dat ze moest komen. Waarschijnlijk een bepaalde angst die door m’n 1e zwangerschap en bevalling is ontstaan. Ik wilde dan ook perse níet langer wachten… ook niet 2 dagen.. dit vinden ze grote onzin en belachelijk omdat je tot 42 weken door kan lopen. :$

2. Sweety28

Sweety28 Bekend lid

25 jun 2014
    808
    285
    63
    Thanks voor het delen van je verhaal. En heel begrijpelijk als zoiets aan de orde is dat iemand er moeite mee heeft.

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Onze dochter is geboren op mijn zus haar 40e verjaardag (mijn ouders hun eerste kind, mijn dochter hun laatst geboren kleinkind. Tevens enigste kleindochter, na 5 kleinzoons). Ook op haar neefje (zoon van mijn man zijn zus) zijn verjaardag, die haar zijn mooiste kado ooit vond. De eerste jaren kreeg onze dochter "voorrang" om haar verjaardag op de dag zelf te vieren, alhoewel wijzelf ons neefje weer voorrang gaven wanneer de dag op zaterdag viel. Nu is ze 14 en overleggen we gewoon met elkaar..

Mijn uitgerekende datum was eigenlijk 2 dagen later en we zeiden al geregeld tegen elkaar, "die wordt vast op dezelfde dag geboren". Nouja en dat gebeurde dus ook. Nooit dat iemand daar ook maar iets negatiefs over heeft gezegd.
    Behoorlijk kinderachtige en kortzichtige personen in jou schoonfamilie die zo zwaar aan die datum ipv in oplossingen te denken..

Kleintjuh85, Biny en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Uhm....en kwestie van leven en dood!

Echt ik ben nog bezig met mijn kaak van de grond rapen.... dit alles over de geboortedag van een familielid.
    Prachtig en gezond kind, gelukkig ouders, geen traumatische ervaring(echt zo super fijn voor je!) en dan dit....:eek:o_O

Knuffelmonster, Gewooniemand, SAARC en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Schoonfamilie moet niet zeuren, zou een beetje raar zijn als ze met de planning bij verloskunde rekening zouden moeten gaan houden met alle verjaardagen in de families van beide ouders :|.

Gewoon de volgende keer antwoorden dat 22 juli al bezet is door de toekomstige koning George en het sneu zou zijn als ze ooit naar Engeland verhuist, dat ze dan haar verjaardag met de koning moet delen (en ik zet het sarcasme weer uit).

Hier bij de geboorte van mijn dochter wel de opmerking gehad van mijn moeder dat ze blij was dat ze niet een dag eerder op de sterfdag van mijn stiefvader was geboren, die snapte ik dan weer wel.

Zuul vindt dit leuk.
  6. Sweety28

Sweety28 Bekend lid

25 jun 2014
    808
    285
    63
    Dit zijn trouwens de uitspraken van de vrouw van mijn schoonvader. De (bonus)oma van onze kinderen.. :cry:

7. Wat kom je dan ontzetttend van een koude kermis thuis zeg!!

Hoe staat je man hierin, zijn kant van de familie begreep ik?

Ik zou het proberen los te laten en de energie richten op jullie bruiloft.

Biny vindt dit leuk.
  8. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.229
    28.208
    113
    Wat een kinderachtige en egoïstische opmerkingen van je schoonfamilie. Alsof je er nu nog iets aan kan doen. Ze is er en haar verjaardag is nou eenmaal op de 20ste. Grow up! (Tegen je schoonfamilie hè.)

Handig als je een inleiding kan plannen, maar dat kan niet altijd. En met beginnende weeen ga je al helemaal niet rekken. Ik snap je emotionele reactie wel hoor, ik zou vast ook zoiets hebben gezegd

Syane en Biny vinden dit leuk.
  9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    KAN ja… meestal is het niet aan te raden (geloof ik)

10. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Is zij de enige die er zo instaat? Wat vind je zwager er bijvoorbeeld van? Kan me bijna niet voorstellen dat ie er een nacht minder om geslapen heeft.
    Ik zou het proberen te negeren. Doodzonde om je energie aan zo'n simpele gedachtengang te spenderen.

Syane en Biny vinden dit leuk.
  11. Sweety28

Sweety28 Bekend lid

25 jun 2014
    808
    285
    63
    Mijn zwager vind er helemaal niks van en zeker geen probleem. Ons nichtje is 14 en had/heeft er wel moeite mee waar ik nog wel begrip voor heb gezien haar leeftijd. Echter zijn mijn beide schoonzussen en de vrouw van mijn schoonvader die zich hier echt over uitgelaten hebben.

Het doet mij verdriet omdat het de geboorte van onze dochter overschaduwd en het voelt alsof ze niet welkom is. Mijn (aanstaande) man staat voor de volle 100% achter mij maar heeft het er wel moeilijk mee omdat het zijn familie betreft. En eens, het gaat echt nergens over! Zo vreselijk zonde om over zoiets onbelangrijks ruzie te maken. :(

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dus JULLIE vieren lekker haar verjaardag en iedereen die niet wil komen is hun gemis

Trek je eigen plan!

dreumesje en Zuul vinden dit leuk.
  13. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    dat meen je niet. Zelfs meer dan 1 persoon die hier moeite mee heeft...!? Bizar. Ik kan en wil niet begrijpen dat ze hier moeite mee hebben. Bij ons is er één dag met 5 verjaardagen, waarvan ons kind er eentje van is. Het zou toch wat wezen als daar wat van geboycot werden....
    Heel veel sterkte met de situatie. Ik hoop voor jullie dat er wat inzicht komt bij je schoonfamilie

Knuffelmonster, Gewooniemand, Zuul en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Inleiden doen ze niet zomaar hoor, en al helemaal niet op afspraak omdat er verjaardagen zijn.
    Ruim 2 jaar terug werd ik ingeleid en dit hoorde ik op WO en op za zou ik pas ingeleid worden omdat het zo druk was. Had nog gevraagd van kan het echt niet eerder maar dit kon niet, ook gevraagd omdat ik mij wel zorgen maakte.

Geniet van je dochter en trek wat andere ook zeggen je eigen plan. Voor die (bonusoma) wat ik geen bonus oma vind moet je je niks van aantrekken waarschijnlijk klaagt ze over wel meer dingen want om je nou druk te gaan maken om de geboorte dag van je kleindochter althans waar ze oma voor mag zijn zou toch plaats moeten zijn voor trots!
    Bestel maar een taartje minder als je dochter jarig is dan komt zij maar niet.

15. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.242
    11.820
    113
    Die heeft er helemaal niks mee te maken. Wat denkt ze wel zeg. En wat vinden je zwager en nichtje er zelf eigenlijk van?
    Edit: gelezen dat je zwager er geen enkel probleem mee heeft. Dat zou ik haar en de anderen dan ook voor de voeten gooien als het ooit nog eens ter sprake komt. En dat nichtje? Hebben ze haar moeder en vader het ook kwalijk genomen dat zij op dezelfde dag jarig is? Want als ze dat alleen bij jullie doen dan is het helemaal belachelijk. (Is het nu al maar je snapt mij punt denk ik wel)

Zuul, Zeebra en Vero0504 vinden dit leuk.
  16. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Precies, kan je als volwassen persoon prima een verjaardag op een andere dag vieren of kom je maar lekker niet. Dat kind moet er nou eenmaal uit, bevalling gaat niet via een RSVP of google/teams invite.

Bij ons vieren we de verjaardagen altijd in t weekend. Enkel voor de kleintjes nog op de dag zelf. Heb je twee keuzes, de groeten. Kom je wel is t prima, kom je niet ook prima. Ik ga me er niet meer druk om maken, kost me teveel energie en tijd.

Overigens hier ook kampioen verjaardag mikken, ik ben op dezelfde dag als mn oom. Hier kwam de rel omdat we er niet bij waren toen mn oom 50 werd (waarom is mij een raadsel, ik zal wel een bijzondere leeftijd hebben gekregen ofzo).

Zuul en Syane vinden dit leuk.
  17. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik zou ook gezegd hebben dat als het zo n problerm is ze niet hoeven te komen. En dat het het laatste is wat ik erover wilde horen.

Stelletje gekken.

Zeebra vindt dit leuk.
  18. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Mijn dochter is ook op dezelfde dag geboren als mijn zwager en het is nog nooit in me op gekomen dat dat een probleem zou kunnen zijn. Ik zou het naast je neerleggen en van hun verwachten dat ze dat ook doen. En als er dan nog iemand een keertje een opmerking over maakt zeg je gewoon dat je het er niet over wiil hebben en dat ze hun mond moeten houden.

19. SydneyGirl

SydneyGirl Niet meer actief

Wat denkt de schoonfamilie: dat de zorg niets beters te doen heeft dan bevallingen plannen rondom mensen hun verjaardagen? Wat een verwende en “bijzondere” reactie op het heugelijke nieuws dat er een gezond kindje veilig bij is gekomen in de familie… Geloof niet dat ik heel rouwig van minder contact met ze zou worden.

Gewooniemand, Syane, Zuul en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Eigenlijk weet ik niet eens wat ik moet zeggen, hoe kunnen ze hier nou boos om zijn? Wat verdrietig voor jullie.

Ik zou eerst met 38 weken op datum X ingeleid worden, maar toen vertelde mijn schoonmoeder dat haar vader op die datum overleden was en dat ze dat best moeilijk vond. daar achteraan vertelde ze dat als het die datum zou zijn het gewoon een gegeven was zolang onze zoon maar gezond en wel geboren zou worden. Toen heb ik zelf overlegd met het ziekenhuis of het 1 dag later kon.

Syane en Zuul vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina