Familieruzie over datum inleiding

Discussie in 'De lounge' gestart door Sweety28, 9 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Bizar dit, ik heb serieus nog nooit gehoord dat mensen hier een probleem van maken. Alsof je een bevalling op datum kan plannen ook. En alsof je een alleenrecht kan claimen op een geboortedatum. Als iemand in mijn omgeving zou zeggen dat ze boos is omdat een ander op “haar datum” durft te nabellen zou ik zo iemand echt uitlachen. Wtf echt.. Zou voor mij overigens een reden zijn om alle contact te verbreken, dat terzijde..

Syane en nizzie86 vinden dit leuk.
  2. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Serieus? Waarom zo belachelijk over een datum??
    Net alsof alles in de zwangerwereld te sturen is

daarbij 20/7 valt 90% altijd in de vakantie
    Vast iemand die er niet is op zijn verjaardag of anderen die op vakantie zijn

Louloute en evaleana vinden dit leuk.
  3. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.768
    2.184
    113
    Ik denk vooral: wat moet je leven saai en vreselijk zijn als je hier als familielid zo'n ding van maakt...

Mapje, Knuffelmonster, Minoesje en 7 anderen vinden dit leuk.
  4. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Is zwager hier zelf ook boos over of zijn dat andere familieleden?

Want voor een volwassene is een verjaardag echt niet meer zo belangrijk. Ik ken er massa's die hun verjaardag niet eens meer vieren. En als ze dat wel doen vaak in het weekend (of soms samen met bijvoorbeeld hun partner als die rond dezelfde datum is).

Sterker nog ik ga zelden naar verjaardagen door de week omdat ik daar gewoon geen tijd voor heb. En het ook een beetje kinderachtig vind dat je als 21+ persé op maandagavond jarig wilt zijn terwijl mensen moeten werken en druk zijn.

Ik heb zelfs een stel gekend dat in hun gezin 3 personen had die achter elkaar jarig waren en dat moest per persoon individueel worden gevierd! Zaten exact dezelfde mensen daar 3x binnen een week. Kom op zeg!

5. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Wat fijn dat je nu met een fijn gevoel terug kan kijken op je bevalling!

Voor wat betreft het familiegebeuren: LLL, lekker laten lullen!

Nou en, dan dan zijn er meerdere verjaardagen op 1 dag, ik gok zomaar dat het vaker gebeurt.

Dokter, mag ik ietsje later of eerder worden ingeleid want anders wordt het op de verjaardag van mijn zwager en neefje geboren en dat vindt de vrouw van mijn schoonvader niet goed.

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Mijn zus was ook boos. Ik was nl na 4 mks en 2 ivf pogingen en 4 jaar ein-de-lijk goed zwanger en mijn uitgerekende datum was 1 dag voor de verjaardag van haar dochter (mijn nichtje dus). Tja.. deal er maar mee, knettergek mens. Wat denk je nou zelf.. dat ik dat zo heb gepland en hoe groot is de kans om op die dag te bevallen?!

Dus laat ze. Het is belachelijk maar het kost teveel energie. Je kunt dit niet plannen en je maakt een keuze uit veiligheid qua inleiding. Sluit je dochter in je armen en wees gelukkig als gezin.

7. Septembre

Septembre Bekend lid

19 jan 2021
    973
    1.324
    93
    Lieve Ts, wat fijn dat je zo'n goede ervaring hebt gehad. Dat werkt meteen genezend naar het trauma van de eerste keer, vind je niet?

Deze drie vrouwen gedragen zich raar. Misschien helpt het om achter je eigen mening te staan. Als je van daaruit naar deze dames kijkt is het eigenlijk belachelijk gedrag en zo zou ik er ook mee omgaan. Het niet serieus nemen. Ik vind je opmerking dat ze dan niet komen en hele juiste, maar zou het zonder boosheid proberen. Het is hun 'probleem'. Laat het daar. Begint één van hen er weer over dan kun je op rustige toon zeggen: Wat jammer voor je dat je er zo'n moeite mee hebt. Maar ik begrijp het als je dan niet naar de verjaardag van onze dochter komt. En dan weg stappen. Eerlijk, ik zou me er geen moment druk om maken (al begrijp ik je wel hoor!) en het lekker bij hen laten. Laat het zeker niet een schaduw zijn over de geboorte van je prachtige dochter.

Knuffelmonster vindt dit leuk.
  8. ellessinia

ellessinia Actief lid

13 nov 2014
    499
    477
    63
    Jouw schoonfamilie zou met dit verhaal mooi passen op het twitteraccount ‘how can I make this about me’

nizzie86 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Een zeer bijzondere reactie. Ik ben blij dat mijn schoonzus super blij was.
    Onze zoon kwam 5 weken te vroeg. Ik kon niet naar het feest van mijn schoonzus toen ze 40 werd ( vierde 1 dag eerder)

Niemand verwachte dat hij zo vroeg kwam. Als ze daar boos op zou zijn zou ik zeer teleurgesteld zijn.

Nu overleggen we wanneer wie het viert.

10. Neilia

Neilia Niet meer actief

Wat een bizarre reactie!
    Het is maar een datum.
    Alsof het iets uit maakt als je 2 dagen later was bevallen? Dan nog kan je elk jaar op dezelfde dag de verjaardagen willen vieren.

ik ben zelf de 11e jarig, mijn opa was de 10 jarig en mijn oom de 13e.
    Elk jaar werd er eerst gekeken wanneer ik mijn verjaardag ging vieren en mijn opa en ook paste zich daar aan aan.

mijn broertje heeft bij de 2 jongste gehoopt dat ik zou bevallen op zijn verjaardag.
    Dan hoefde hij het niet meer te vieren.
    (Doet ie nu ook niet hoor)
    Beide keren niet gebeurd :p

11. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Alleen het eerste bericht gelezen, sorry alvast.
    Hier wist ik dat 37+0 precies de verjaardag was van oma, die het ook niet leuk zou vinden. Wist ook dat ik uiterlijk 37+0 werd ingeleid al voor start zwangerschap.
    Ze waren ook niet blij, en hadden onbegrip. Wat hielp hier is goed uitleggen wat er gebeurde en waarom incl trauma eerste bevalling (en dat iedere dag extra extra gevaar was). Toen was er wel een beetje begrip.

Blijf erboven staan, laat het eerst even rusten. Begin er over een tijdje weer over.

12. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Wat een gezeur om niets zeg. Ik snap dat zoiets jou gekwetst heeft.

Van mijn 3e dochter was ik uitgerekend op 5 november. Ik riep zelf heel hard dat ze niet op 2 november mocht komen (zwager van mijn man zijn kant en nichtje van mijn kant zijn dan jarig).:D En wanneer besluit ze eruit te willen? Juist, op 2 november.
    Mijn zwager en nichtje vinden het alleen maar leuk dat ze op hun verjaardag geboren is.

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Zou daar meteen overheen knallen en zeggen dat je die dag al met weeën in het zh arriveerde en je dus niet ingeleid bent. Dat je gesmeekt hebt om haar terug te duwen omdat er 1 volwassene is die het niet kan verkroppen om zijn verjaardag " te delen" ( ga er even vanuit dat je nichtje niet volwassen is) , maar dat ze dat weigerden in het zh.

Mapje en Syane vinden dit leuk.
  14. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.863
    5.124
    113
    Home
    Oh ik zou hier echt niet stil kunnen zijn
    En ze hoeven ook niet te komen op haar verjaardag
    Dat ik ze kinderachtig vind zou ik ze zeker melden en verder ze niet uitnodigen voor dr verjaardag want dat is blijkbaar gedoe en ze hebben het al druk

Knuffelmonster vindt dit leuk.
  15. Emotions

Emotions Fanatiek lid

5 jan 2019
    1.982
    2.237
    113
    Vrouw
    Ik lees dit met open mond zeg. Het is al erg dat hier zo'n probleem van gemaakt wordt, alsof een bevalling eventjes wacht.. Denken ze dat je even kan kloppen op het deurtje en vragen of ze toch echt even nog 24 uur wil wachten.

En wat is het nut ook van erover door te gaan? Je kan haar niet terugsteken en opnieuw doen. Ik zou 100% contact verbreken of negeren en er niet meer op ingaan en geen voet meer binnenzetten. Maar ik heb dan ook al voor minder contact verbroken. Die mensen zijn nu eenmaal toevallig aangetrouwde familie, wil niet zeggen dat jij je moet aantrekken van wat ze zeggen.

20 juli is vanaf nu een grootse feestdag bij jullie thuis en iedereen die niet wil komen, pech. Wat een nare situatie en aangetrouwde familie zeg.

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Serieus? Kom op zeg, dit gaat toch nergens over.
    Ik zou denken ‘dubbel feest’.

17. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Als ze hier al moeilijk over doen dan vraag ik me af hoe ze met dingen omgaan die er echt toe doen :rolleyes:
    Bij Ies mocht ik kiezen uit 5 data en we kozen ervoor om haar geboren te laten worden op de verjaardag van mijn oom. Die heeft zich nog nooit zo vereerd gevoeld.

Mapje, mamameer, Nellie4 en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Jojo2021

Jojo2021 Actief lid

12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    :eek: serieus????
    Ik zou me er echt niks van aantrekken. Hun probleem en niet de jouwe. Terwijl er eigenlijk geen probleem is want dat maken hun ervan.

Onze oudste dochter is 3 weken te vroeg geboren.. Is dus jarig in de maand dat we in de familie al veel verjaardagen hadden. Nooit een probleem geweest. In de zomer is het vaak al lastig om je verjaardag te vieren met vakanties van iedereen. Maar goed, ik dacht op het moment van bevallen echt niet aan de geboortedatum :roflmao:

Qua familie gedoe.. Bij deze zwangerschap wel te horen gekregen dat iemand het jammer vond dat ze niet zoveel erbij betrokken werd.. Uhmmm wat wil je dan precies als ik amper wat van je hoor?
    Dat soort mensen kan ik me tegenwoordig heel goed van afsluiten. Hun probleem!

19. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Ik werd ingeleid en geloof me ik had daar geen keuze meer in hooro_O

Zie je al gaan tegen z'n arts, kan het misschien ook morgen? Dat komt mijn schoonfamilie beter uit.

Iertje81 en soovi vinden dit leuk.
  20. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Precies wat ik dacht :roflmao:

Deel Deze Pagina