Hello Mijn zoontje van 7,5 maand doet sinds deze week aan projectielbraken. Niet alleen met melk, maar ook met fruithapje. Het is zoveel dat alles er dan weer uitkomt, en gisteren zat het zelfs op de muur (vanuit de kinderstoel een meter verderop). Voorheen dronk hij zonder problemen een fles van 210 of at een potje groente/fruit van 200gram, maar nu is de helft van de fles al reden om ALLES er met een boog er weer uit te gooien. Meestal nog onder het eten of drinken dat het weer eruitkomt. (1keer spuugde hij in bed om 15u nog pap uit van 7.30u die morgen?). Ik weet wat veel spugen is (reflux) maar het is echt ALLES wat er dan weer uitkomt. Volgens mij speelt dit projectielbraken sinds afgelopen weekend. Hij is niet uitgedroogd, omdat ik hem steeds kleinere flesjes aanbiedt En hij hoest ook redelijk veel, vooral na het eten. Vanaf 2maart is hij een beetje aan het kwakkelen geweest met eerst waterpokken, en toen tot 2x toe koorts en hangerig. Hij begint op dat projectielbraken na juist nu op te knappen en krijgt eindelijk weer een kleurtje op zijn wangetjes. Ik heb brood, pap en avondeten voor hem even geskipt omdat vocht van melk en fruit mij belangrijker leek. Ander drinken wil hij nog niet drinken. We zijn wel bezig met het afbouwen van nexium, hij zit al een tijdje op 7mg en zijn vorige week overgegaan naar 6mg (we nemen de tijd ervoor). Kan dit gewoon een virusje zijn of moet ik me met die grote bogen en hoeveelheden spugen zorgen maken om iets anders?
Het kunnen zeer waarschijnlijk 2 dingen zijn. Meest waarschijnlijke; virusje. Ook waarschijnlijk; te maken met afbouwen. Je kan dus even terug naar 7mg en kijken of dat verschil geeft. Bij een virus kan je het beste hele kleine beetjes aanbieden en dat heel vaak per dag.
Mijn zoon begon eind vorig jaar opeens projectiel te spugen en ook hij hoestte al een poosje flink. Hij bleek bronchitis te hebben.
Het lijkt weer iets af te nemen, en de flessen bouwen we weer wat op. de diarree blijft helaas nog. Pap durf ik nog niet aan, omdat daar een grotere speen bijhoort en hij hem dan te snel leegdrinkt. Wel nog steeds hoesten en de hik, en bij de hik hoor ik gewoon veel melk omhoog komen, zoals in het begin ook bij de reflux
Hij drinkt nu weer normale flessen en is de schade duidelijk aan het inhalen, meer honger dan ooit. Daarnaast ook moeilijk slapen en volop ontwikkelingen... Dus ik denk virusje idd in combi met een sprong(etje).