familieuitjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door baby001, 27 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ook nooit echt rekening gehouden met slaapjes, maar wel in bepaalde situaties bekeken of het handig was om hem mee te nemen.
    Toen hij 3 en 4 maand oud was hem meegenomen uit eten met het idee, hij slaapt wel in de wagen. Nou mooi niet dus, dus sinds dien niet meer meegenomen uit eten, maar dan oppas geregeld voor de avond. Inmiddels gaat hij weer mee uit eten als dit gepast is en ik weet dat er iets voor hem te eten is. Dus naar een chique restaurant ofzo gaat hij niet mee, maar naar een pannenkoekenhuis of wok bv. wel.
    Verder slepen wij altijd overal het campingbed mee naar toe en dan kan hij slapen als dat moet.
    Hier zitten we inmiddels al maanden op 1 slaapje en dat heeft het wel veel makkelijker gemaakt.
    Naar verjaardagen enz. gaan we dan zodra hij wakker is, in sommige gevallen blijven we eten en gaan we dan na de koffie 's avonds weer naar huis.
    We gaan ook wel regelmatig 's avonds naar vrienden of familie. Ook dan gaat het campingbed mee, als we daar zijn leggen we ons zoontje op bed in een speciale slaapzak die in de autostoel kan (je kan de benen apart ritsen) en als we dan naar huis gaan plukken we hem eruit en leggen hem thuis weer over. Tot nog toe heeft hij hier nog nooit problemen mee gehad, dus zolang dit nog gaat nemen we hem lekker mee, wel zo makkelijk.

Maar ons zoontje kan ook prima tot 21.00 bv. opblijven zonder vervelend te zijn, dus dat scheelt wel met uit eten gaan enz. Hij gaat uiterlijk om 20.00 naar bed normaal gesproken omdat dat 'moet' van ons, maar als het eens zo uit komt past hij zich makkelijk aan.
    Was als baby zijnde niet zo, maar vanaf dat hij 1 jaar is, is hij een stuk makkelijker geworden hierin. :)

2. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    We gaan alleen naar een restaurant als ons zoontje wakker is, of zonder hem als we voor hem oppas regelen. Mijn zoontje geeft aan overdag slaap nodig te hebben, dus dan zorg ik dat hij de gelegenheid heeft om te slapen. Slapen vind ik een basisbehoefte, dus daar pas ik me aan aan. Ik vind het niet zo moeilijk om nee te zeggen...

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Op uitjes gaan ze, als het leuk is voor ze, altijd mee. Ze slapen namelijk heel goed in de kinderwagen. Dus dat is ideaal.
    Als we Savonds op visite gaan slapen ze of dus in de kinderwagen of we nemen een campingbedje mee/leggen ze daar ergens in bed. Als we naar huis gaan kunnen we ze altijd overleggen en gaan ze gelijk verder slapen.

Uit eten neem ik ze niet mee. Vind het niet gepast kleine kinderen mee te nemen naar restaurants.
    Naar een pannenkoekenboot of eetcafe mogen ze wel mee. Dan slapen ze vaak na het eten in de kinderwagen als wij naborrelen.

Wij hebben echt hele makkelijke slapers. Maar hebben ze ook van jongs af aan meegenomen naar feestjes en laten slapen in de kinderwagen.

4. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.783
    7.372
    113
    Bij de eerste twee dachten we dat we lekker makkelijk waren, gewoon altijd meenemen. Dat moesten ze maar leren. En dat deden ze ook. De oudste konden we altijd overal mee naar toe nemen, de tweede was dan wel meer in de weer 's nachts en de dag erna.
    En toen kwam de derde. Klonk weer leuk, gewoon meenemen, hij moet het maar leren. Tot we met 10 maanden op waren. Veel huilen overdag, niet doorslapen 's nachts. Toen zijn we begonnen met een strak ritme, elke ochtend en middag zelfde tijd naar bed, en elke avond ook strak ritueel. Hij knapte enorm op, sliep eindelijk normaal overdag, en kwam 's nachts niet 10 keer meer.
    Sindsdien passen we ons aan aan hem. Ondertussen slaapt hij nog maar 1 keer per dag, en wissel ik wel, soms om 11 uur al, soms pas om 1 uur. Dat gaat nu prima. Maar een middag niet slapen, dan betekent drama in de nacht, en daar hebben we echt geen zin meer in. 1 of 2 keer even troosten, prima, maar met 3 kinderen is 10 keer per nacht eruit echt geen doen.
    Morgen gaan we het voor het eerst weer proberen, een hele dag weg met z'n vijven, omdat de oudste 2 vrij zijn van school. Hopelijk gaat het goed. Slapen in de kinderwagen zal hij vast niet doen, dus moet hij een dag zonder dutje. Maar we zien het wel hoe het afloopt :)

5. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Dat hebben we ook gedaan maar dat blijkt toch in het kindje zelf te zitten of ze overal slapen of niet blijkt ;)

Dl die rent maar door, is altijd vrolijk en merk je dus ook echt niet aan dat ze doodmoe is. Ze gaat over dr slaap heen en slaapt dan nog slechter. Wel blij dat ze gewoonvrolijk blijft, dat is een voordeel. :)

6. Myrdal

Myrdal Lid

6 mrt 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een slechte slaper (gelukkig nooit huilbaby geweest) dus wij plannen ook om de slaapjes heen. Zoon slaapt nog maar 1x per dag, dat scheelt wel. Maar hij slaapt weer slecht bij anderen, in zijn eigen bedje slaapt hij het best.

Als ik er geen rekening mee houden moeten we daar 's nachts en de dag daarop boeten... dus dat is makkelijk kiezen om er wel rekening mee te houden.

We merken wel dat sommige mensen het raar vinden, maar daar hebben wij eigenlijk schijt aan. Zij zitten 's nachts niet met een dreumes die compleet van slag is.

7. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Wij plannen de meeste dingen om de kinderen hun slaapje heen en als het toch een keer tijdens hun slaapje is dan doe ik daar niet heel moeilijk over. Dan doen ze wel even een powernappie in de auto of in de wagen. Voor een keer vind ik dat niet zo erg, maar ik zou dat niet zo snel meerdere dagen achter elkaar doen, want ze worden er chagrijnig van als ze helemaal niet slapen en dan zijn ze 's avonds oververmoeid. 'S avonds ga ik niet naar verjaardagen ofzo met ze.

8. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    klinkt als onze dochter!
    Ook wij plannen zoveel mogelijk om slaapmomenten Heen.
    Geen zin in een heel onrustige nacht. Tegenwoordig slaapt ze gelukkig wel in de auto. Dat scheelt enorm!

Deel Deze Pagina