Hoi, Wij willen eindelijk weer eens op wintersport maar twijfelen nog waar we heen gaan of sterker nog waar we heen kunnen. Zelf zijn we gewend om naar de grotere gebieden te gaan, Tignes, Val Thorens, Isgl, Porte du Soleil. Nou heeft een vriendin Serfaus aanbevolen, iemand ervaring met Serfaus of een ander skigebied? Vrienden van ons gaan ook mee, zij past halve dagen op de kids, skiet niet dus er moet ook wel wat te doen zijn.
Wij gaan ook meestal naar Ischgl of Val Thorens. Denk dat je beter naar een groter gebied kunt gaan dan een heel klein skigebied. Daar is voor de niet-skiër tenminste ook iets te doen en te zien, behalve de hele dag wachten totdat de rest eens beneden komt... dat lijkt mij namelijk vreselijk. Serfaus ken ik niet, wij zijn wel 1x in Flachau geweest en dat was ook wel redelijk leuk. Maar Ischgl staat met stip op 1 dus daar gaan wij deze winter weer naar toe.
Ik ben altijd alleen in Oostenrijk geweest dus weet alleen wat van Oostenrijkse gebieden. Ben er niet met mijn kind geweest maar Ischgl is inderdaad een geweldig ski gebied. Heel veel te skieen, heel veel te doen. Vorig jaar wel met mijn kind voor t eerst op wintersport geweest maar toen ging ze nog niet skieen en gingen we om de beurt oppassen. We waren in het wildekaiser gebied, waar we van vroeger goede ervaringen hadden, maar nu waren we niet echt tevreden als je niet ging skieen was er echt niets te doen. En het was er vreselijk druk. Dit jaar gaan we naar een klein familie gebied in het Salzburgerland maar ben even de naam kwijt. Het is dit jaar voor ons de bedoeling dat we gaan proberen mijn dochter op skiles te doen en als t dan niet gaat dan ga ik andere dingen met haar doen. Als je andere dingen dan skieen wil is de omgeving van Zell am See en Kaprun ook erg geschikt, daar waren we toen ik zwanger was en niet mee ging met skieen, waren allerlei mogelijkheden om je te vermaken.