Vrijdag hebben we bruiloft van goede vrienden. Naast mooie jurk, schoenen, sieraden, nagels en haar wil ik natuurlijk ook mooie make up. Nu wil ik eens contouring proberen, maar weet niet echt hoe en waar te beginnen. Iemand tips? Ook qua producten?
Een tip: hier had je eigenlijk eerder mee moeten beginnen Contouring probeer je niet zo even en doe je al helemaal niet even. Het vergt echt behoorlijk wat oefening en het vinden van de juiste producten (kleur) voor jouw huid. Je zou een gezichtspoeder kunnen kopen, 2 a 3 tinten donkerder dan je normale kleur. Hiermee kan je je gezicht licht contouren (onder de jukbeenderen, zijkanten neus, onder je kin, zijkanten voorhoofd). Een highlightpoeder voor je jukbeenderen, neusbrug en midden voorhoofd (eventueel een stip op je kin). Dit is dan heel licht, maar dat is dan de basis. Als je het goed onder de knie hebt kan je met een wat donkerdere poeder bezig en echt scherper contouren
Zou hier even een kijkje nemen. En rechts heb je nog veel meer tips van haar. Succes How To Contour Your Face (And Look 10 Pounds Lighter Instantly) - YouTube
In plaats van een poeder om te highlighten, kan je ook een crème/stick gebruiken (denk aan lumi magique of etos huismerk highlighter in zo'n "pen") Dat vind ik een mooier effect geven dan een poeder
Lijkt mij ook prettiger werken een stick! Ik was aan het rond snuffelen voor leuke ideeën qua oog make up en kwam dus contouring tegen! Morgenochtend spulletjes aanschaffen en dus druk oefenen de hele dag.
ja idd oefenen oefenen oefenen.. verder goed blenden met een lichte hand! hoe meer product je op je gezicht smeerd hoe onnatuurlijker en "cakey" het eruit gaat zien. goede kwasten zijn echt al het halve werk! echt goed shapen leer je niet binnen een paar dagen maar je kan er vast wel extra fancy uitzien op de bruiloft tip: kijk bij meerdere lichtbronnen of je geen gekke strepen op je gezicht hebt die je misschien gemist hebt!
Habibiana bedankt voor de link daar kan ik wel wat mee! Blijzwanger heb jij een tip qua producten? Is een palette handig?
ik gebruik vaak een foundation in mijn eigen huidskleur en eentje die 2 tinten lichter is om te highlighten, lichte concealer geeft vaak toch iets teveel dekking naar mijn smaak. daarna breng ik schaduw in mn gezicht met een bronzer, verschilt een beetje welke. zolang je maar een matte bronzer gebruikt die een beetje een grijzige ondertoon heeft (niet te oranje)
Het is misschien een heel naïeve vraag van iemand die nog nooit überhaupt foundation heeft opgehad (wel bb-cream maar doe al twee jaar met zelfde tube), maar zie je dit bij daglicht niet altijd? (Ik vind make-up mooi en interessant hoe het werkt, maar bij daglicht lijkt me dit erg zichtbaar. Ik denk bijvoorbeeld hierbij aan eerstegraads familie van me die professioneel waren opgemaakt voor hun bruiloft. Helaas zag ik het erg duidelijk bij binnenkomst en zelfs op foto's bij daglicht. Zij dragen normaal bijna geen make-up, hij geen , maar helaas pakte dit bij hun bruiloft overdreven en zichtbaar uit). Dit is oprecht een vraag, geen oordeel. Maar ik ben écht benieuwd. Bij zonnig daglicht zie je met goede ogen vrijwel alles.