Hoi allemaal, We zijn op zoek naar een kinderwagen voor onze tweede. Bij onze eerste hebben we een driewieler gehad. Dit is ons wel bevallen. Nu twijfelen we tussen een quinny speedi of de maxi cosi mura. Wat zijn jullie ervaringen. Groetjes Wilma
ik heb mijn speedi eruit gedaan fynn kon er niet goed in zitten (kan niet helemaal rechtop) ik heb een mura3 gekocht heerlijke wagen
Wij hebben een speedi! Ideaal! Rijdt fijn op elk terrein, nooit problemen mee gehad. Zelfs niet in het bos. Kinderwagenzit WAS voorheen een probleem, omdat de zit voor veel kindjes te groot was. Daar hebben ze nu echter een verkleiner voor en daardoor is dat probleem helemaal de wereld uit.
deels wel ja maar ondanks de verkleiner kan hij nog steeds niet helemaal recht op en als je een kindje zoals mij hebt. is dat echt drama qua wandelen was het zeker geen verkeerde wagen maar ben heel eerlijk dat ik de mura toch een heel stuk spoeler en vooral stbieler vind lopen
Hier zijn we voor de mura 3 gegaan, twijfelde ook tussen de quinny speedi en de mura, wat ons heeft doen overhalen: Mura kan de wandel wagen inzet 2 kanten op. De wagen reed soepeler als de speedi. De bak waar het kindje in ligt is veel groter dan bij de speedi. En idd de wageninzet van de speedi kan niet helemaal omhoog. Vrienden van ons hebben de speedi en die raadde ons de wagen af.
Speedi! En jawel deze kan zeker helemaal rechtop! Tis net hoe je de band achter de leuning aantrekt.. Als je die 1 voor 1 doet, komt de leuning helemaal rechtop te staan.
Wij hebben een Speedi, maar de rugleuning kan echt niet helemaal rechtop, aangezien het frame schuin loopt en daar de rugleuning aan vast zit. De tip van het aantrekken had ik al genoteerd , nog niet uitgeprobeerd, maar dan krijgen we 'm in ieder geval iets meer rechtop, maar helemaal kaarsrecht kan gewoon niet door het frame. Eva wilde altijd alles graag zien en zat vaak rechtop in de wagen zonder tegen de rugleuning aan te leunen. Toch een beetje sneu, ik zie heel veel andere wagens waar de kindjes veel beter 'uitzicht' hebben. Verder is de wandelwageninzet erg breed en de stof glad, maar voor de 2e hebben we daar nu de verkleiner voor gehaald, dat zal wel veel uitmaken. Verder vind ik het een prima wagen! Nu vind ik het vooral fijn dat er een meerijdplankje achter kan zonder dat je zelf wijdbeens of ernaast moet lopen, het past prima (wel de handrem eraf gesloopt )
Hier kan hij ook gewoon helemaal rechtop! (dankzij de tip van Miekje een paar maanden terug ) Ik vind het een superwagen! Hij rijd soepel en is erg stabiel (hier heel belangrijk met een grote sterke hond) We hebben ook de zitverkleiner erin trouwens. Oww...en de Mura vind ik gewoon lelijk...dus die viel voor ons gelijk al af...het lijkt net een kinderrolstoel met dat zitje. Vinden wij dan heh
Tja ik vind de bugaboo echt lelijk, maar heb 'm van een vriendin een keertje gebruikt en ik had 'm veel liever gehad dan de Speedi! Maar goed, de Speedi voldoet ook prima.
@Snoopy...maar geen een wagen kan denk ik kaarsrecht....dat lijkt me ook niet lekker zitten...volwassenen zittingen in stoelen e.d. zijn ook nooit kaarsrecht. Het telde hier iig mee of wij het mooi vinden of niet. Misschien dat dat voor andere niet zo is...
In de bugaboo die ik dus een keertje had gebruikt zat Eva gewoon veel beter. Meer rechtop en beter zicht, maar dat kan ook komen doordat de wagen gewoon heel anders is. En wij hadden dus eerst ook gekeken vooral naar wat we mooi vonden en een beetje wat ons praktisch leek, de bugaboo had ik me dan ook helemaal niet in verdiept. Achteraf dus wel een beetje spijt van, want ik vond het belangrijker wat we mooi vonden dan wat praktisch was en nu heb ik dat juist andersom , maar goed, als je je wagen koopt bij je eerste kindje heb je natuurlijk nog geen ervaring en daarbij is ook elk kindje weer anders. Ik vind de Quinny vergeleken met de bugaboo vooral zo lomp. Maar goed, in het bos doet ie het vast veel beter dan de bugaboo... voor ons wel belangrijk.
Dat heb ik ook wel! 2 van onze buren hier in de straat hebben de bugaboo...en als ik ze zie vind ik hem haast sierlijk! Hahaha! Kom ik met mn terreinwagen! Maar wat je zegt...in de bossen e.d. is ie geweldig! En geen idee of de bugaboo dat wel is! Wie weet over een paar jaar als ik de staatslotterij heb gewonnen en we voor een tweede gaan Moet ook zeggen dat ik niet naar de bugaboo heb gekeken omdat we de wagen van mn vader kregen en ik de bugaboo gewoon te duur vond om te krijgen. Hahaha! Had ik het nu maar gedaan!
Idd in een super rechte hoek zal t zitgedeelte niet komen, maar dat vind zoonlief hier niet prettig, die gaat dan naar voren hangen.. Had idd toen hij nog kleiner was, de verkleiner willen hebben maar die was er toen nog niet. Nu wordt de wagen gebruikt voor de 2e spruit, en loop er weer vol trots achter! Ik vindt t echt een heerlijke wagen, rijdt als een tierelier, is super mooi (haha, vind de bugaboo dus afschuwelijk...), en lekker praktisch voor 'off-road', en idd er past met gemak een Kidsit achter!
Ik heb een speedi en ben er tevreden mee. Helemaal rechtop kan ie idd niet, maar ik heb een stuk klittenband achter het zit gedeelte gedaan om de duwstang heen en nu zit ie wel recht op. Het trucje met om en om aan de banden trekken werkt hier niet, wat ik heb maar 1 lus in het midden. Maar ik vind het echt een hele fijne wagen! De bugaboo vind ik heel lelijk trouwens...en de wagenbak is zo ontzettend laag bij de grond!
Maar die lus is toch 2 stukken, 1 aan de ene kant van de stang en 1 aan de andere kant? Ik heb er ook nog niet verder naar gekeken hoor, de reiswieg zit er voorlopig nog op
Idd 1 lus bij de Speedi, maar die bestaat uit de band die naar rechts en een band die naar links loopt, die moet je 1 voor 1 strak trekken en voila dan komt de rugleuning velen malen rechterop dan als je dat niet doet..