Vraagje over een instelling in family link. Ik heb de apparaten van de kinderen op een daglimiet ingesteld. Bij de oudste geeft hij een melding wanneer ze bv nog een kwartier heeft. Maar dat is maar een heel klein stukje van de daglimiet. Zij houdt haar tijd prima zelf in de gaten dus is dat geen punt. Voor de jongste zou ik graag hebben dat het apparaat halverwege de daglimiet aangeeft dat hij dus de helft van zn tijd gebruikt heeft. Zodat hij dat zelf leert verdelen. Weet iemand of dat kan?
Hebben ook Family Link geïnstalleerd gehad. Ik heb die mogelijkheid toen ook niet gevonden. Dus dat jezelf aangeeft wanneer er een melding over de resterende tijd komt. Heeft je oudste ook al een mobiele telefoon voor gebruik op school/onderweg? Pas dan even op, de tijd dat bijv whatsapp "actief" is gaat van de tijd af. Bij onze oudste stond de telefoon na twee uur school dus "op slot", omdat whatsapp wel regelmatig even actief is om appjes binnen te halen. Dit is alleen te voorkomen door de telefoon onder schooltijd uit of in vliegtuigstand te zetten. Wij hebben er voor gekozen om bij haar Family Link weer te verwijderen, mede omdat ze ook graag TikTok wilde
okay, duidelijk. Wilde onze ervaring wat dat betreft wel even delen. Zou zo l*llig zijn als je kind je nodig heeft en het niet kan bellen omdat de tijd is verlopen....
Naar mijn weten kan je het niet instellen maar kunnen ze zelf wel zien hoe lang ze er al op zitten en hoelang ze dus nog mogen.
Ja met bellen hebben we uitgeprobeerd, dat kan nog wel wanneer haar telefoon vergrendeld is. Niet appen enz maar wel bellen.
Ik meen dat bij mijn oudste de telefoon compleet blokkeerde, kon alleen maar 112 bellen indien nodig. Maar ja het is alweer een jaar geleden dat dit speelde.
Als het limiet bereikt is, kunnen ze nog bellen. Geen idee hoe het met een melding zit...ik heb mijn dochter überhaupt niet over een melding gehoord.