Even een nieuwsgierig vraagje. Ik heb direct toen het mocht mijn rijbewijs gehaald. Gek was ik op autorijden, kon er geen genoeg van krijgen. Auto's boeide me en ik kon zelfs het een en ander aan mijn auto verwisselen/repareren. Lange stukken rijden was helemaal geweldig en 's nachts voelde ik me als een vis in het water! Zucht.... tja, nu is dat gevoel helemaal weg. Ik irriteer me, ga liever fietsen en het maakt me niet uit als we onze auto vanavond nog de schroothoop op rijden. Is dit mijn leeftijd? Spelen die irritante files mee? Ligt het aan mij? Groetjes, Danielle .
Alles wat nieuw is, is toch spannend in het begin? Neem nou een nieuwe liefde. In het begin wil je elkaar zo vaak mogelijk zien, zoveel mogelijk aanraken en zoenen en zijn jullie bij wijze van spreken niet uit bed te branden. En na een tijdje wordt het gewoon, is het nieuwe eraf en kun je je zelfs gaan irriteren aan bepaalde dingen. Volgens mij is dat ook zo met autorijden. Groetjes, Wendy
lijkt me idd ook zo.. in het begin is dat nieuw en leuk.. later word het gewoon.. maar stap .a.u.b wel in de auto.. er zijn ook mensen die jaren later niet meer auto rijden en dan opeens niet meer durfen.. dat zal zonde zijn!
Ik vind autorijden heel leuk,maar ik fiets liever omdat ik me zo irriteer aan mijn medeweggebruikers. Knipperlichten zitten voor de sier op een auto,als het licht op groen staat kunnen ze niet fatsoenlijk doorrijden zodat maar 2 auto`s doorgaan. Spiegels worden ook niet meer gebruikt en bij het parkeren is het normaal dat ze je auto zo kort naast die van jou zetten dat je aan de passagierskant naar binnen moet kruipen. Dus nogmaals,ik vind autorijden heel leuk maar ik pak liever de fiets.
Klopt, en ik zal niet stoppen met autorijden. het is alleen zo jammer dat het 'haantjes'gedrag erger wordt en de ondraagzaamheid en het geduld helemaal weg is in het verkeer! Bij een zebra scheuren ze als een malloot achter je langs, alsof ze willen zeggen "kun je niet wat sneller lopen!" Niemand wordt ertussen gelaten als hij verkeerd rijdt, want sjee... dan zit er één auto voor ze! Dat scheelt toch zeker een seconde of twee Getoeter als je - terecht - voor een bus afremt ik kan zo wel doorgaan...
Mijn fiets houdt niet van fietsen dus er zit niks anders op dan met de auto te gaan ( en vind auto rijden nog steeds erg leuk)
mijn buurmeisje zegt altijd ik heb toch niet voor niks die sticker op me auto NL (niet lopen) Zelf vindt ik auto rijden ook erg prettig en gemakelijk. ga als het mooi weer is wel op de fiets maar niet heel ver. met de auto de rest. en op vakantie huren we ook altijd een auto kan je teminsten een hoop zien.
Ik rij ruim 70.000 km per jaar en ik vind het heerlijk! Ik doe ook alles aan mn auto zelf (lees: Optisch tunen en motortuning, onderhoud etc) en het verveelt me geen moment. Ik heb vorige jaar een ernstig autoongeluk gehad waarbij mijn hele auto total loss is gereden en ik was bang dat ik nooit meer zou durven te rijden, nou, de volgende dag reed ik weer(gelukkig) Maargoed misschien ben ik het over een jaar ook wel zat, het verkeer wordt ik wel zat, al die files, al die zondagsrijders, al die idioten op de weg etc etc. maar telkens als ik naar mn auto kijk, wordt ik weer verliefd en denk ik: Zucht, wat is ie toch mooi (ja klinkt gek ik weet het hahaha)
Vind autorijden ook leuk, reed een paar jaar geleden bijna dagelijks van Dordrecht naar Terneuzen, heerlijk over een bijna lege A58... Dat is nu wel aan het veranderen, het wordt steeds drukker, jammergenoeg. Al die mensen die met 100 links rijden of bij het invoegen meteen met 70 de linkerbaan opschieten grrr! Maar ben het nog niet zat, ondanks dat we nog steeds 2 uur per dag woon-werk verkeer hebben. Zondag gezellig naar een meeting, beetje autootjes kijken... En zo nu en dan eens naar Duitsland om lekker een stukje te rijden... Maar kan me heel goed voorstellen als je in de randstad woont dat er dan op een gegeven moment geen ene reet meer aan is, elke dag in de file, constant je ergeren aan anderen... Denk dat wel meer mensen dat hebben hoor!
idd, 3 jaar geleden kon je hier nog keihard over de a6 scheuren om 7 uur in de ochtend. Als ik nu om 7 uur moet werken moet ik om 04:20 van huis weg omdat ik anders te laat op mn werk ben. lees: File op: a6, a1,a10, a4
Ik vind autorijden nog steeds erg leuk, maar erger me soms dood aan mijn mede automobilisten of vrachtwagenchauffeurs! Wel een keer doodgeschrokken toen ik te maken kreeg met verkeersagressie, ik moest kort remmen, dus de vrachtwagen achter mij ook en toen kwam die mij zowat van achter mijn stuur sleuren
Als m'n man en een vriend van ons niet bij mij in de auto hadden gezeten had die dat waarschijnlijk ook gedaan Ik rij nu altijd met m'n deuren op slot, stel je voor dat zo'n halve gare dat nog een keer probeert als ik alleen op weg ben met m'n meisje.
ja, stel idioten. Ik ging inhalen op een moment dat hij er met een belachelijke snelheid aankwam en ging niet snel genoeg naar rechts volgens hem (kon ook niet, ga geen autos snijden) toen ging ie voor me rijden en steeds lichtjes remmen, dan schrik je steeds omdat je denkt dat iemand telkens hard remt. En toen ineens remde ie keihard maar ik dacht dat ie dus weer "nep" remde, dus moest ineens KEIHARD remmen. Stapt ie uit, midden op de weg, ik me deuren op slot, hij tegen me auto trappen en tegen me raam aan slaan (had me raam gelukkig op een kier, dus mn raam veerde mee) tot ie op me motorkap begon te slaan. Nou als er 1 ding is waar ik kwaad van wordt, is als mensen aan me auto komen, dus ik stapte uit en kreeg gelijk klappen op me gezicht etc. Hij rende naar zn taxi, stapte in en zette em in zn achteruit. Ik ook snel mn auto in en in zn achteruit en keihard achteruit gereden, anders had hij me dus aangereden en leek ik schuldig. En mensen die langsreden toeterden en zwaaiden gewoon.... kenteken opgeschreven en de politie gebeld. Kon pas 2 weken later aangifte doen, had voor mij dus al geen nut meer...
Autorijden, heerlijk vind ik het! Maarrrrrrrrrrrrrrrrr sinds ik mijn motorrijbewijs heb, ben ik wel van mening dat dat noggggggggg veeeeeeeel toffer is! Kom zelf uit een chauffeurs gezin (vrachtwagens), enne kan je vertellen dat sommige automobilisten dus niet snappen dat het met zo'n log/groot ding moeilijker is om uit te moeten wijken voor snijdende automobilisten etc.. Neemt niet weg, dat ze gewoon niet dicht achter je moeten rijden! Want ja, remmen doen ze wel, maar de remweg is wat langer he...
Van die agressie schrik ik toch wel hoor. Je hoort het wel, maar dat je om de meest simpele dingen je auto uitgesleurd wordt Ik woon inderdaad midden in de Randstad en over een simpel stukje van 7 km doe je bijna een half uur. Ik kan dus ook beter gewoon de fiets nemen. Minder irritatie en goed voor de lijn Dan kan ik me verder nog aan die flitskasten irriteren. Je krijgt al een bon als je 4 km te hard rijdt. Nu is het terecht hoor, maar je hebt mensen die op een 70km weg dit even vergeten en gaan remmen tot 50km die heb je dan bijna voorop zitten ! Nee, geeft mijn portie maar aan fikkie .