Zoveelste vraag/ dilemma over autostoel / maxicosi

Discussie in 'Verzorging' gestart door sannie1981, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag Dames,

Ik ben waarschijnlijk de zoveelste die een soort gelijk bericht post,maar doe het toch omdat ik erg aan het twijfelen ben wat te doen met autostoel.
    Onze dochter is bijna 13 maanden en weegt bijna 9 kilo.
    Tot op heden toe zit zij nog steeds in de maxicosi.ze is vrij tenger van postuur,maar wel best lang. Maar doordat ze een heupafwijking heeft en daardoor haar beentjes door een spreidbroek nog veel in de spreidstand staan lijkt ze een stuk korter en zit ze dus met wat opgetrokken beentjes jn de maxicosi. Op zich past dit dus nog wel gewoon goed. Ik weet alleen niet hoe het zit aan de bovenkant. Haar hoofd steekt nu nog net niet boven de bovenkant uit. Is dit ook nog goed dan?
    Maar nu is het zo dat ze het enorm beu is in de maxicosi. Ze probeert constant te gaan zitten en draait continu met haar hoofd om te proberen ook maar enigzins iets te zien. Echt relax rijden is het dus niet voor ons. Een half uurtje is nog te doen,maar langer vind ze echt niet tof meer.

Ik twijfel u of we al over moeten stappen op een autostoel. We willen voor de maxicosi axiss gaan. Ik weet dat het het beste is om je kind zo lang mogelijk achteruit te vervoeren,maar als jullie dit verhaal lezen wat is dan jullie mening? Wat zouden jullie dus doen in ons geval?

Liefs sannie

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.630
    113
    Tja, achteruit vervoeren is inderdaad het beste en het veiligste, maar als ik jouw verhaal zo lees zou ik persoonlijk denk ik toch gaan voor de vervolgstoel. Op een gegeven moment zijn ze het gewoon zat denk ik, en je dochter is al 13 maanden, dus het zou op zich gewoon moeten kunnen. Mijn zoontje paste met 8 maanden nog steeds in de bak van de kinderwagen, maar hij wilde toen echt gewoon meer zien, dus heb ik hem maar over gedaan. Qua maxi cosi gaat het hier nog redelijk, maar hij is er al nooit een grote fan geweest (als ik hier een half uurtje haal zonder gemopper ben ik erg blij....), dus ik probeer het zo lang mogelijk te rekken. Maar op een gegeven moment ga ik denk ik ook toegeven en hem in een gewone stoel zetten, zodat hij eindelijk wat kan zien. Hopelijk red ik het in ieder geval tot hij een jaar is.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik zou persoonlijk gewoon wachten tot ze er uit is gegroeid en het niet meer past en dan pas overstappen. En wat betreft de axiss; ga wel even passen met haar in de winkel! want niet in elke stoel zit je kind even goed.

4. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    mijn dochter heeft ook spreidbroekje gehad, maar die was er voor 13de maand al uit, maar in de maxi paste ze best lang.
    maar onze dochter is ook tenger/slank en lange benen, omdat ze zo slank was, hebben wij voor de romer gekozen, daar zat ze net wat mooier in dan in de maxicosi (tobi en dergelijk) ik zou gewoon naar een baby/kinderzaak gaan en haar in verschillende stoelen zetten.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hoelang moet ze nog in spreidbroekje? Want je kan moeilijk een goede vervolgstoel kiezen als je kindje nog niet echt goed kan passen toch? Huilen en zeuren in de auto is niet altijd opgelost met een opvolgstoel.

6. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    mijn zoontje vond het ook niet prettig, totdat ik zo'n speelgoedspiegel aan de hoofdsteun van de achterbank vastmaakte...en hij dus alles kon zien wat er voor gebeurd...
    (ik heb zo'n oranje van fisherprice, moet je maar es googlen)

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Waarom wachten met overstappen? Wij hebben geloof ik bij 11 maanden een autostoeltje gekocht. Onze zoon is ook aan de kleine kant. ;)

Wij hebben trouwens ook de Axiss en ik ben er erg blij mee!

8. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Wij waren ook al met 10 mnd over om dezelfde reden die jezelf noemt.
    Zodra je kindje goed kan zitten kan hij wel in de autostoel.
    Je kan zo'n autostoel ook nog een beetje in ligstand in de gordels doen dus helemaal rechtop zitten ze dan niet.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Minimum van de vervolgstoel is 9 kg toch? Dus ik zou nog even een maandje wachten dan..

Deel Deze Pagina