Fanatieke hardloop meiden

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mama-in-love, 31 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    Vanavond is eigenlijk mijn vaste hardloop avond, helaas kan ik niet maar dan ga ik het donderdag inhalen, ik doe altijd 1x per week interval training in een club en (probeer) 1x per week een duurtraining te doen, 5 kilometer.

@ Zoe Hoe is het met de TP? Lig je veilig op de bank?

2. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Perzik: het is absoluut mogelijk, zolang je maar duidelijk gas terug neemt wanneer je lichaam daarom vraagt. Ik was vier weken na mijn bevalling beide keren ook alweer bezig. Wel beide keren weer een opbouwschema gedaan, want mijn conditie was wel echt weg!

@Kiki: ik heb al één keer een marathon gelopen, loeizwaar maar wat een gevoel! Ik had toen 4.40, maar ging over flink wat onverharde paden door de blubber. Ik hoop nu binnen 4.30 te lopen. Wat leuk dat je bij de atletiekgroep gaat. Hoe snel loop jij?

3. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Ik loop het liefst drie keer in de week trouwens. Twee doordeweekse ochtenden voor het werk, tussen de vier en acht kilometer over het algemeen en in het weekend een duurloop. Afgelopen zaterdag 21 kilometer, deze zaterdag dan weer een kilometer of tien. Dan ben ik ook op vakantie, dus wil ik het niet te gek doen. Na mijn vakantie wil ik ook op dinsdag weer naar de loopgroep. De laatste weken lukt dat steeds niet omdat mijn man niet op tijd thuis is om op de kinderen te letten!

4. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Nu is het nog vakantie en gaan de kindjes niet school. Mijn hardloopschema is nu niets meer waard. Wel wat loopjes in het weekend en op vakantie, maar niets geks. Maandag gaan de kinderen, na negen weken, eindelijk weer naar school.
    Dan loop ik vier keer per week, meteen door als ik ze op school heb afgezet. Mijn normale tempo ligt rond de 12 km/u. Maar ik loop hier wel heuveltje op, af en niets is verhard. Heerlijk.
    Ik heb wel een keer de halve marathon van Egmond gelopen, pffffft, wat was dat afzien, wind tegen op het strand, koud, ik kwam ver over de twee uur binnen.
    Ik hoop zo dat ik een keer een hele marathon kan lopen.

Hoe lopen jullie trouwens, ik loop met ipod + footpod en nog met een hartslagmeter, maar voor me ontzettend "wired" maar wil niet lopen zonder muziek, en ook niet zonder hartslagmeter. Iemand DE tip?

5. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    Nee, helaas, ik heb niet DE tip..
    Ik ben zelf ook een beetje zoekende, ik loop nu alleen met een horloge voor de tijd, dan weet ik ook mijn afstand. Ik wil graag een horloge met gps en van alles er in die ik kan up-loaden naar de computer. Ik kom er niet goed uit welke een beetje gebruiksvriendelijk is.

6. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Hai meiden,
    Ik loop ook met horloge (garmin, heel fijn horloge) en een ipod shuffle. Maar het fijnst loop ik met de iphone van mijn man. Daar heb ik een app op (runkeeper) waar dus gps op zit en muziek. Die doe ik dan in zo'n bandje om mijn arm. Maar dan heb ik alleen geen hartslagmeter en eigenlijk vind ik dat dan wel weer fijn...Dus horloge (met hartslagmeter) en shuffle werkt prima...

Ga vanavond weer lopen, als ik al zwanger zou zijn dan is het nu ingenesteld en de arts heeft me verzekerd dat het niets uitmaakt. Heb lekker nieuwe muziek dus gaan met die geit. Hoop alleen dat het wat minder gaat waaien. De halve marathon hier in het dorp is ook keizwaar, ook duinen en strand. Dit jaar gaat m niet worden, volgend jaar ook niet...dan maar over 2 jaar...Je moet doelen houden...

7. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Zoe: lekker gelopen? Klinkt inderdaad erg zwaar die halve marathon met duinen en zand. Dat moet je niet zwanger willen doen.

Ik ben lekker op vakantie in Frankrijk met man en kids. Heb vanmorgen lekker zeven kilometer gelopen hier, ook over het strand... zwaar maar heerlijk!

8. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Heerlijk Anneke, en ondertussen nog even fijn genieten van de vakantie, super!
    Zoe, knap dat je toch gaat lopen. En ik ben benieuwd naar je testje binnenkort, de duimpjes draaien hier.

Na een zwaar weekend feest bij ons thuis, gisteren op naar de atletiekvereniging. We werden in twee groepen verdeeld en ik mocht met de dames mee, even 10 km rondje.l Maar het was alsof ik vleugels had, ik heb iedereen eruit gelopen en flink moeten stofzuigen onderweg. Volgende keer moet ik met de snelle groep mee :D
    Ik weet nog niet of ik lid wil worden. De leukste training (op de piste) is op donderdag en dan moet ik met mijn zoontje naar zwemles. Ik heb nog een week om erover na te denken.
    Een ding is zeker, ik heb het loopvirus weer helemaal te pakken.

9. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Even een snel vraagje.
    Ben van plan om nieuwe schoenen te kopen. Beetje last van mijn knie en mijn schoenen van nu zijn al wel erg oud.
    Iemand tips of merken welke prettig lopen?

10. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ik zou ze laten aanmeten bij een goede winkel. Wat voor mij goed loopt, is voor jou misschien ontzettend slecht. Bij de korte loopjes merk je het niet, maar zodra je wat vaker en langer gaat lopen, dan is een goede schoen toch wel een must.

11. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Kampen
    Ja kon ook merken dat ik last kreeg van mijn knie, dus hup die oude schoenen de deur uit en nieuwe gekocht. Heb nu de Asics gel excel 33. Zaten lekker strak, goede demping, niet te hoog en goede grip (straks wel handig in de herfst/winter :)). Niet goedkoop, maar beter extra geld uitgeven dan straks met knieproblemen thuis.

12. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hoe is het hier met de hardloopmeiden? ;)

13. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Ja waar is iedereen gebleven?? Ik ben ondertussen bijna 9 weken zwanger en ik ben toch doorgegaan met hardlopen. Het voelde gewoon goed dus ik ben toch doorgegaan. En zie daar de cryo tp is gelukt. Inmiddels 1e echo gehad en een kloppend hartje gezien, super. Helaas door drukte niet veel meer gelopen, maar gister toch weer gegaan. Ik probeer gewoon rustig te lopen, en niet teveel op de tijd te letten, moeilijk want daar ben ik wel een beetje verslaafd aan.

Maar 5 km gelopen in 31min, dus niet veel langzamer dan anders (5km in 30min)
    Ik probeer zolang mogelijk door te lopen, ben benieuwd...

14. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Van harte gefeliciteerd!!! Ik hoop dat ik ook van de cryo zwanger mag raken! ;)
    Wat goed dat je nog steeds hardloopt!
    Goeie tijd ook hoor! Dat is niet langzaam!

15. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Tja, fanatiek... wat is dat he? Ik heb het een tijd gedaan. Record was 28 minuten aan één stuk gerend. Maar heb het nu al even niet meer gedaan. Ik kan de motivatie niet echt vinden. deed het samen met mijn schoonzusje; zonder programma en zonder horloge (??) Gewoon met de telefoon de tijd bijhouden.

16. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Gefeliciteerd met de zwangerschap, super! En dan nog doorlopen ook *maakt een diepe buiging*
    Hier loop ik nog steeds hoor. Wel minder vaak, maar verder. Ik zit nu op 16 km in 1.24 en ben daar erg blij mee.
    Op donderdagavond doe ik nu aan intervaltraining. Dat vind ik echt superleuk om te doen en ik merk dat mijn conditie en snelheid daardoor toenemen.

Nu nog even een mooi koplamp kopen voor de donkere avonden en een warme lange broek. Ik heb zo'n dunnetje en van de week was ik na een half uur toch maar weer naar huis gegaan, brrrrrr.

17. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    @ Zoe Gefeliciteerd! Goed dat je hebt doorgelopen!

Ik zit weer in een loop dip! Vorig jaar veel last gehad van mijn schenen en heel langzaam opgebouwd met lopen en ik was er vanaf.
    2 weken geleden zijn we in Duitsland geweest en veel gewandeld in heuvel achtig gebied en nu heb ik weer helemaal last van mijn schenen! Baal baal! Ik wil zo graag lekker kunnen lopen om mijn hoodf leeg te maken en te werken aan mijn conditie!

18. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Kampen
    Hier nog bezig met Renate. Schiet niet erg op. Lijkt wel of ik blijf steken met 3x 5 minuten met 2 minuten lopen tussendoor... Op de een of andere manier kan ik geen lekker ritme vinden. We gaan gewoon door. Kijken waar het schip strand hihi.

19. tiepetje

tiepetje Actief lid

1 aug 2011
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    ha meiden
    ik zou graag willen weten of je gewoon kunt blijven opbouwen als je een kinderwens hebt..
    ik zit op les 23 van Evi en wil graag zwanger worden. Ik heb soms war bruinverlies na het lopen dus dan maak ik me weleens zorgen of het lopen invloed heeft... ??

20. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ben nieuw in dit topic, sinds kort aan het hardlopen met Evi :)

Ik zie dat er hier echte superhardloopsters tussen zitten, een uur lopen, daar kan ik alleen nog maar van dromen :$! Van een half uur trouwens ook haha!

Ik had start to run van een collegaatje gehad, wil heel graag iets aan m'n conditie doen. Altijd gedacht dat ik een hardloop-hater was, maar nu zit ik bij les 12 (4 minuten lopen in een aantal setjes) en ik vind het zoooo leuk en verslavend ook!
    Had me in eerste instantie laten verleiden tot een stel goedkopere schoenen, dom, ook niet goed laten opmeten. Intussen verkocht op MP en een stel goede Saucony's laten aanmeten. En een kek hardloopoutfitje :).

Voel me heerlijk iedere keer na het lopen en voel m'n conditie nu al verbeteren. Heb alleen een beetje last van m'n buitenkant hak, denk aanhechting achillespees... dus misschien beetje te fanatiek begonnen. Zou eigenlijk even op de rem moeten trappen nu ;)

Deel Deze Pagina