Wat krijgt een 16 mnd oude dreumes mee van de komst van een broertje/zusje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Rietje88, Dec 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik ben over een paar maandjes uitgerekend. Dan is mijn zoontje 16 maandjes. Ik vind het lastig om een beeld te vormen bij hoe hij zou kunnen reageren op de kleinste en waar ik rekening mee moet houden. Hij is nog jong... Is jaloezie op die leeftijd bijvoorbeeld al aan de orde?

2. Mriek88

Mriek88 Actief lid

Jun 28, 2013
    169
    0
    0
    Haihai! Mijn dochtertje was iets jongee toen mijn zoontje geboren werd, zij was 15 maanden maar het ging allemaal
    Goed. De eerste week met kraamhulp en al de visite was ze erg uit haar ritme maar daarna alleen maar leuk met haar broertje. Nu is mijn zoontje 4,5 maand en als hij huilt gaat ze m een kus geven (op haar manier, soms gaat t iets lomper en krijgt ie een kopstoot maar het idee is er) of als hij blijft huilen gaat ze zn speen pakken. Heel zorgzaam en lief is ze voor hem

3. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Onze oudsten schelen 18 maanden, ik heb nooit iets van jaloezie gemerkt eigenlijk. Vond ook niet dat onze dochter van slag was door de komst van haar broertje.

4. Miss M

Miss M Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    2,389
    597
    113
    Female
    Noord-Holland
    Onze oudste was 16 maanden toen de tweede kwam.
    Hij kreeg er niet heel veel van mee. Niet jaloers maar ook niet super geinteresseerd. Af en toe even kijken en aaien, dan weer lekker verder spelen :p

De middelste was 19 maanden toen de jongste werd geboren. Hij was wel wat jaloerser (zeker toen de baby in de draagdoek ging, wat altijd zijn plekje was), maar dat was ook heel snel weer over.
    Nu ook speentje geven, kusjes en aaitjes. En uiteraard af en toe proberen oogjes uit te prikken of op hem te gaan zitten ;) maar dat is niet uit jaloersigheid ofzo,

5. Elsa86

Elsa86 VIP lid

Jun 30, 2014
    6,570
    3,507
    113
    Ik lees even mee. Die van ons schelen straks ook 16 maanden en ik weet ook totaal niet wat ik moet verwachten, ook met de 1e ontmoeting enzo.

6. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Die van ons achelen 20 maanden. Na twee weken was de oudste erg jaloers. Dat heeft een par dagen geduurd en toen was het over.
    Ikke mik nu met z'n tweeen :)

Share This Page