Wij wonen ook op 5 minuten fietsen van het strand en we zijn er regelmatig te vinden, behalve met dit snikhete weer, haha! Dan is het er zoooo vol, vooral op het boulevard strand, daar ga ik ècht niet zitten. Meestal gaan we naar plekjes die nog niet zo verpest zijn (lol) en wat verder van de strandtenten en boulevard afliggen, daar is het fijner liggen. En meestal gaan we redelijk vroeg 's ochtends (tussen 9.30 en 10.00 uur) even of 's avonds na het eten nog even. Dan is het er heerlijk met alleen nog maar mensen die hier ook wonen of een strandhuisje hebben en dat is een stuk relaxter dan met alle toeristen. Ik moet trouwens zeggen dat het hier heerlijk aan het afkoelen is nu, er staat echt een heel lekker verkoelende wind en er komt ook steeds meer bewolking.
ja dat is idd een voordeel inderdaad. Het is hier nu toch wel aanzienlijk heter als aan de kust hoor, volgens het weer scheelt het standaard 3-5 graden (als ik vaak kijk bij temp andere plaatsen) nou geef mij maar wat koeler haha (op zich niet zo erg) ik heb in het westen gewoond maar dat was kouder als in het zuid oosten van het land (ik woon bijna tegen duitsland en belgie aan allebei 15 minuten rijden ofzo) Verder vind ik juist windje wel weer lekker, dus weer een voordeel van wat meer aan de kust wonen..
Ik heb op Schouwen Duiveland gewoond tot mijn 18e en daar zat je ook zo op het strand. Erg fijn. En aangezien ik ook aan de Grevelingen woonde kon ik daar ook zwemmen. Waren verschillende kleine rustige strandjes. Dat mis ik hier wel een beetje. Standen zijn hier drukker en verder weg. Maar ik heb net de natuurspeeltuin ontdekt bij ons, daar is veel zand en stroompjes water om lekker te kliederen. Vindt Thijmen ook erg leuk.
Woon ook vlakbij strand, het is hier met deze dagen enorm druk, en aangezien ik ook nog is woon aan een doorgaande weg naar het strand, waar altijd heel veel file staat naar het strand, en met alle uitlaatgassen, kan ik hier overdag bijna geen raam opzetten.......das dus wel een minpuntje. En eigenlijk ga ik nooit naar strand, alleen in de herfst en winter. Ben geen zomer mens. Ik zou eigenlijk wel op een afgelegen boerderijtje willen wonen, met buren op z'n minst 3 kilometer verderop, en geen doorgaande drukke verkeersweg voor m'n huis.......Maar dat zal wel bij dromen blijven.....!
qua temp zal het idd wel minder zijn maar wij hebben aan de kust vaker mooi weer dan het binnenland hoor, de laatste keer dat er zoveel regen viel overal en er weer alarmen uitgegeven werden hadden wij alleen de donkere wolken maar verder niets en dat gebeurd vaker ...
Het lijkt mij ook heerlijk om dichtbij het strand te wonen, maar ja......wij wonen gewoon in het midden van het land, dus naar het strand is met de auto toch al gauw een uur rijden Kan er alleen maar over dromen, helaas zijn de huizen daar vreselijk duur
HIer valt het reuze mee hoor qua prijzen, of je moet een huis direct op het strand hebben Maar goed die heb je hier dan ook niet
ligt er ook wel aan waar je precies wilt wonen, Een toeristische trekpleister zoals scheveningen, Noordwijk en Zandvoort zal wel watr duurder uitvallen dan de wat onbekendere kustplaatsjes wij wonen in de haarlemmermeer en doen er met de auto zo'n 20 minuutjes over om naar Langevelderslag te komen. er zijn verder geen winkeltjes of strandtentjes, maar wel een stuk rustiger dan Scheveningen of Noordwijk
Noordwijk is wel aan de prijs ja, maar ik woon hier al mn hele leven en je raakt eraan gewend... Wij dromen af en toe over een groot huis ergens in 'het oosten' (waar mijn mama's roots liggen en ik nog familie heb wonen),voor dezelfde prijs als ons appartement, maar ik heb niet veel ruimte nodig en de jongens hebben het hier fijn... Plus dat ik naast de deur werk...
hier ook dicht bij het strand maar ga veel liever naar een buitenzwembad of lekker in de tuin. Mooi weer betekend altijd file en massatoerisme
Och, ik heb 5 jaar in de buurt van het strand gewoond, ik zag het ook helemaal voor me dat ik daar dan vaak heen zou gaan. Uiteindelijk werkte ik 40 uur, in het weekend was het afgeladen en als ik daar op het strand ging liggen, kwam ik mijn (mannelijke) collega's ook allemaal tegen als ik daar in mijn bikini lag...gezellig , dus zocht ik een strand op wat weer verder rijden was. Echt een dagje/ochtendje/middagje strand deed ik niet vaker dan toen ik er nog een uur rijden vandaan woonde. Wel ging ik vaak 's avonds strandwandelingen maken als die toeristen enz. weer grotendeels verdwenen waren. Ën buiten het hoogseizoen om om te wandelen, ergens wat te drinken. En duur, valt wel mee hoor, ligt er erg aan waar je wonen wilt aan de kust.
M.i. is het gras altijd groener (of de zee altijd blauwer) aan de andere kant van het hek... Uit ervaring weet ik dat, wanneer je eenmaal ergens langere tijd verblijft/woont, het uiteindelijk routine wordt en je (als je een rusteloze aard hebt zoals ik), je uiteindelijk weer iets anders wil proberen. Ik ben vanaf mijn 24e uit NL weg en heb afwisselend (voor lange en korte perioden) in Duitsland, Italie, Engeland en Frankrijk gewerkt/gewoond. Het is allemaal geweldig, maar alles went, en je gaat echt niet elke dag op het strand picknicken omdat je bij het strand woont. Het leven gaat immers ook door...
Ik woon op 10min fietsen van het strand en zo vaak kom ik er niet. Maar dat gaat toch altijd zo;als je het niet hebt wil je het en andersom.
Op zich zou ik met de tram binnen 30 min op Scheveningen kunnen zijn maar doe het in de praktijk nooit. Maar ben ook geen strand mens eerlijk gezegt. Ga liever naar een plaatselijke kinderboerderij/speeltuin of naar het zwembad lekker daar na gelijk douche en dergelijke. En ben altijd bang me kinderen kwijt te zijn op het te drukke strand. Dat voelt als geen uitje maar als een politie agente spelen haha Ben zelf trouwens op pak en beet 500 meter van het strand geboren. Maar toch geen strand mens.
We gingen vandaag naar het Strand en kwamen er achter dat ze bezig zijn een hele nieuwe wijk te bouwen met een groot bord erbij nog enkele te koop........en voor ons betaalbaar. Ik dacht wow en zei tegen mijn man, zou geweldig zijn wat zien die huizen er gaaf uit!!! Waarop mijn man zei ja super!! Maar zie je ons in de zomer elke dag in deze vreselijke file staan en elke dag zoeken naar parkeerplek? Dacht meteen, ohja......
Ik woon op korte fietsafstand van een aantal zoet water stranden/strandjes. Met de auto zijn we ook binnen een kwartier bij altijd rustige stranden bij het IJsselmeer. Tellen die ook? Hartstikke leuk, nooit file en ook niet dat vieze zout op je lichaam. Persoonlijk vind ik de lucht van de zee ook erg vies, stinkt naar vis . De zout water stranden zijn met de auto ook goed te doen, maar die mijden we in vakantietijd met echt strandweer wel. Niet omdat we geen rustige stranden kennen, maar omdat de files daar wel staan. Vooral het hondenstrand is wel erg leuk om te wandelen. Maar uiteindelijk prefereer ik ook een buiten zwembad (mits het groot genoeg is om niet onprettig druk te zijn, en die hebben we ook in de buurt). Ik hou niet van al dat zand. Maar TS, als je er van droomt, zou ik me gaan verdiepen in de goedkopere plaatsen en mogelijkheden.
@ Troetelbeertjes, ben blij te lezen dat ik niet de enige ben.. Ik vind de zee namelijk ook stinken! Ik zou er dan ook nooit willen wonen, vind de Noordzee sowieso niet mooi. Leuk om buiten het seizoen een keer te wandelen met de honden en een stukkie lopen over de boulevard met een drankje/hapje op terras. Ik heb vakantiewerk in Scheveningen gedaan, maar daar ga je toch niet voor je lol liggen in de zomer? Wat een drukte zeg: je ligt nog net niet tegen het bezwete lichaam van de buurman aan en als je je wilt omdraaien moet je oppassen niet een kind voor het hoofd te schoppen.. De zee in andere landen trekt mij eerder, maar ook daar kan het stinken. Al vind ik het dan al wel stukken mooier en aangenamer!
De geur van de zee .. ruik ik altijd als ik naar verlang (hormonen) maar als je huis daar naar ruikt?! HEEERLIJKKKKK Ben trouwens benieuwd hoe je woont want ik kan de foto niet bekijken