Wat laten testen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by gemini020, Oct 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gemini020

gemini020 Actief lid

Sep 28, 2014
    444
    57
    28
    Hoihoi, ik ga woensdag naar de dokter omdat ik sinds het stoppen met de pil nog niet ongesteld ben geworden (en tot zaterdag iig niet positief getest). In mijn ervaring zijn huisartsen best een beetje te sturen dus welke testen zouden jullie aanraden? Ik ga iig mn schildklier laten testen aangezien die eerder dit jaar ook al aan de trage kant was. Maar wat is verder zinvol om te achterhalen of alles werkt/waar het fout gaat? Alvast bedankt!

2. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    B12 en vitames, HB

Wanneer ben je gestopt met de pil? Soms kan het wel 9 maanden duren...

3. gemini020

gemini020 Actief lid

Sep 28, 2014
    444
    57
    28
    Bedankt voor je snelle reactie. Ik weet dat het nog wel even kan duren, ben nu zo'n 2maanden gestopt, maar ivm emigratie volgend jaar zou het fijn zijn de simpele dingen alvast op te sporen. Ik moet sowieso voor mn schildklier

4. Dege

Dege Bekend lid

Jul 3, 2014
    853
    1
    18
    Ik ben een paar weken terug naar de HA geweest. Ik ben ook nog niet ongesteld geworden. Heb een door verwijzing naar de gynaecoloog gehad, inwendige echo. Zit nu aan de medicatie om de boel te 'helpen'. Dan nog bloedprikken, hopelijk gaat het daarna wel zonder hulp.

5. gemini020

gemini020 Actief lid

Sep 28, 2014
    444
    57
    28
    Dege, bedankt voor jouw reactie. Wanneer ben jij gestopt mey de pil? En hoe valt medicatie tot nu toe? Is dat primolut? Hebben anderen daar ervaring mee?

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Meid; 2 maanden gestopt is niks! Veel vrouwen wachten minstens 6 maanden! Je kan nog alle kanten op. :)

Schildklier is hoe dan ook een goeie maar ga ervan uit dat je echt nog even moet wachten

7. gemini020

gemini020 Actief lid

Sep 28, 2014
    444
    57
    28
    Thanks voor de bemoedigende woorden! 2 maanden is idd nog niet heel lang. Daarom ga ik nog niet voor primolut (oid). Schildklier stond sowieso op de planning deze maand en ivm emigratie volgend jaar leek het mij verstandig om de simpele dingen gelijk mee te testen. Zullen zien of de dokter daar ook zo over denkt. Ik heb nog niet echt idee wat er te testen valt

8. Dege

Dege Bekend lid

Jul 3, 2014
    853
    1
    18
    Ik ben sinds juni gestopt met de pil. Ook niet lang, maar heb wel een vreemde achtergrond qua menstruatie en gelukkig werkte de huisarts mee. De meeste huisartsen laten je idd eerst goed ontpillen en dat kan idd een paar maanden duren. Dus sta niet gek te kijken als de HA je niet doorstuurt.

Primolut slik in nu sinds donderdag. Behalve wat buikpijn heb ik gelukkig nog niet veel klachten. Snel ongesteld worden, bloedprikken en hopen dat het Door m'n lichaam wordt opgepakt.

Succes!

9. gemini020

gemini020 Actief lid

Sep 28, 2014
    444
    57
    28
    Fijn dat jouw huisarts daar al rekening mee hield. K was al zo lang aan de pil dat ik me niet meer kan herinneren hoe het daarvoor was.
    Wat testen ze bij het bloedprikken bij jou? Hopelijk doet de primolut zn werk!

10. Dege

Dege Bekend lid

Jul 3, 2014
    853
    1
    18
    Kijken of m'n lichaam de hormoonhuishouding op orde heeft ;)

11. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    1,269
    16
    38
    vaak kan het ook aan de soort pil liggen waarom het wat langer duurt.
    ik was aan de prikpil en heb meer als een jaar moeten wachten op een cyclus.. me vriendin was aan een hele sterke pil vraag me niet welke maar die werd steeds tussendoor ongesteld en die werd een half jaar later ongesteld en 3 maanden later zwanger en me schoonzus is gestopt met de pil en hup pats boem zwanger..

ik kreeg toen zn kuur om het op te wekken 2 keer maar bij mij werkte het niet!

soms kan het ook stress zijn..

succes verder!

12. Dege

Dege Bekend lid

Jul 3, 2014
    853
    1
    18
    Wat zei de dokter?

13. gemini020

gemini020 Actief lid

Sep 28, 2014
    444
    57
    28
    #13 gemini020, Oct 22, 2014
    Last edited: Oct 22, 2014
    Hey lief dat je het nog even vraagt. Ik had een mannelijke huisarts in opleiding die er volgens mij nog niet veel van snapte. Schildklier blijkt pas na half jaar na stoppen met medicatie goed te testen te zijn dus uiteindelijk is er niks getest. Ik heb wel maandag weer 1 dag licht bloed verlies gehad. Dat was 25 dagen na de 2 dagen in september. Zou dat dan toch heel licht ongesteld zijn? Ik vind het maar verwarrend hoor

Primolut bij jou al zn werk gedaan? Edit: zie net van wel. Hopelijk snel meer goed nieuws!

Share This Page