Hoi allemaal, Ik hoop dat mijn topic hier goed staat. In december ontving ik van de basisschool van mijn voorkeur (dochter zit daar ook op de psz) een mailtje dat ik tot april de tijd heb om hun aanmeldformulier en die van de gemeente bij hen in te leveren. Nu is dat laatste compleet nieuw voor mij? Ik heb nog helemaal geen keuzeformulier oid ontvangen van de gemeente... Moet ik deze ergens aanvragen, of nog even wachten? Bedankt alvast!
Ik zou gewoon even bellen naar de gemeente en/of de school. Wij weten natuurlijk ook niet hoe het bij jullie gaat. Als ik het zo om me heen hoor heeft iedere gemeente zo’n beetje andere procedures qua aanmelden. Bij ons word het centraal gedaan. Alle ouders van kinderen die het volgend schooljaar 4 worden hebben in januari een brief gekregen vanuit de gemeente waarin alle open dagen van de scholen stonden. En dan de week later moest je je aanmelden op de school van je voorkeur.
Ik zou ook even contact opnemen met jullie gemeente. Ikzelf had hier nog nooit van gehoord... wij hebben onze dochter gewoon toen ze twee werd ingeschreven bij de school van onze keuze. Nog nooit iets van de gemeente gezien m.b.t. mijn kind.
Gewoon even de school bellen. Hier heeft de gemeente daar niks mee te maken. Gaat allemaal via de school zelf.
Bedankt allemaal! Het was voor mij ook nieuw, ik dacht dat ik alleen het aanmeldformulier van de school moest invullen, maar ik hoorde toen dus ineens dit. Morgen maar even contact opnemen met de gemeente.
Jeetje, voor de basisschool??? Hier kan je je kind inschrijven vanaf de derde verjaardag, en met 3,5 jaar krijg je hier een brief over van de gemeente. Scholen bepalen zelf of ze met verplichte open dagen, wachtlijsten, lotingen, "lotingen", etc werken. Ik heb ze gewoon ingeschreven met ruim 3 jaar, bij de oudste gingen we langs bij de onderdirecteur en bij de jongste hebben we de formulieren bij de juf van de oudste ingeleverd.
Ook nog nooit van gehoord. Wij hebben een formulier van school ingevuld en dat is het. Ik zou de gemeente bellen en vragen
Nooit van gehoord, 2 weken geleden me dochter ingeschreven gewoon via een inschrijfformulier van de basisschool zelf waar zij nu ook naar psz gaat. Vorige week per brief bericht dat ze vanaf volgend jaar kan beginnen. Brief van de gemeente zal misschien nog wel komen, maar daar heb ik niet ook nog eens een brief voor moeten invullen.
Geen idee, hier schrijven we dr in op school als ze 2.5 is. Moeten dat daar doen. Gemeente hier doet er echt helemaal niks mee. Maar kan overal anders zijn dus gewoon even bellen naar de gemeente of op hun website kijken, daar vindt je vaak ook een en ander.
Hier ook gewoon via de school. We waren al bijna te laat, was een Vd laatste drie plekjes . ( ze was toen 14 maanden btw)
Hier gewoon de school bezocht en ingeschreven. .aar hier geen wachtlijsten of lotingen . Ik zou de school maandag bellen als ik jou was