Binnenactiviteiten met dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chocoladekoekje, 1 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik heb een meisje van 19 maanden die flink bezig gehouden moet worden. Ze heeft heeeeeel veel energie en is het liefst de hele dag buiten. Nu ben ik ruim 33 weken zwanger, is mijn energie heel ver te zoeken en wandelen/buiten achter een stuiterbal aanrennen lukt niet zo goed meer in verband met bekkenklachten.

Hebben jullie tips om binnen lekker met haar aan de slag te gaan? We hebben van de week al koekjes gebakken (hoewel de helft van de koekjes al op waren voor.ze de oven bereikten haha!), geverfd op canvas, een vogelhuisje geverfd. Rn nu is.mijn inspiratie op!

Ben heel benieuwd naar jullie ideeën!

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ochtendje naar Ballorig oid?
    Als ik daar met mijn zoontje naartoe ga valt 'ie onderweg naar huis vaak al in slaap, zo moe wordt hij van het spelen daar :p

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik heb geen auto en een binnenspeeltuin is hier niet in de buurt helaas. Zou wel echt wat voor haar zijn!

4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    een vriendje vriendinnetje uitnodigen en ze lekker laten spelen?
    - hut bouwen in huis
    - knutselen
    - Stickers plakken
    - Een knutselwerk maken voor papa/opa/oma
    - Lekker samen filmpje kijken onder een dekentje op de bank
    - Verstoppertje spelen in huis

5. Chaii

Chaii Niet meer actief

Mijn dochter vind het heel leuk om met een goed vel papier en haar stiften aan tafel te zitten. Dopje op, dopje af... Beetje tekenen. Ze is er echt een tijd zoet mee. En heb vandie heerlijke kinderstiften waarvan je de inkt zo overal vanaf krijgt met een vochtig doekje. :)

6. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Kleien?
    Binnen zandbak? Wij hebben geen tuin dus heb bij bartsmit een klein zandtafeltje gekocht. Kleed eronder en lekker spelen
    Hier is duplo nu erg in, torens bouwen.
    Tja ik heb een rustig kind dus kan niet echt iets bedenken waarbij ze haar energie in kwijt kan.
    Op grond zitten en haar de bal laten pakken, steeds weg rollen. Maar ja dat lijkt mij met je bekken niet zo fijn...
    Je hebt van nijntje een spel waar ze nijntje moet zoeken, die roept dan af en toe iets. Die verstoppen en haar laten zoeken. Nijntje Spel Verstoppertje

Succes en sterkte met je bekken!!!

7. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Dat nijntje spel is leuk! Je hebt ook zoiets met een konijn. Dan moet je kindje een wortel vasthouden en daar zit een sensor in. De konijn gaat dan op zoek naar de wortel (en je kind)! Hij telt af en gaat dan zoeken. Lijkt me ook leuk!

Ik heb op you tube een filmpje gevonden...
    Konijn zoekt wortel - YouTube

8. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Bedankt voor jullie reacties!

Dochter is een wervelwind die zich niet lang kan concentreren en niet kan stilzitten, dus dingen als kleuren en tv kijken vallen helaas af. Kleien snapt ze nog niet (dat gaat haar mond in), dus heb ik dat van de week gedaan met koekjesdeeg. Dat mag ze tenminste opeten ;)

Vandaag met haar aan het verven geweest op canvas. Grootste gedeelte kwam in haar haren terecht, maar ze heeft zich tenminste vermaakt :p Toen het droog was beplakt met balletjes, vlindertjes, sterretjes e.d. die ik nog had van het scrappen, is echt leuk geworden!

Vind het inderdaad wel een goed idee om van de week even uit te gaan op stickers, kunnen we daar ook nog wel leuke dingen mee doen! Iemand nog meer knutselideeën voor haar leeftijd? Vinden we allebei erg leuk, ik ben alleen niet zo creatief met bedenken.

Op de grond zitten gaat trouwens (gek genoeg) wel met m'n bekken, alleen het overeind komen is niet zo fijn, maar dat is maar één keer ;) Overgooien met de bal doen we inderdaad regelmatig, vindt ze fantastisch!
    Zandbak in huis vind ik weer niet zo'n strak plan, aangezien dochter écht niet in de zandbak blijft zitten :p Heb ik straks zand door het hele huis!

Begin nu toch wel erg zin te krijgen in het weekend, dan kunnen we lekker buiten spelen! Ze klimt overal op en rent alle kanten op en dat is nu helaas even niet vol te houden voor mij.. Dus blijft het bij de wandelingetjes naar de supermarkt (heb ik haar aan een tuigje met een lijntje). Wordt wat mij betreft tijd voor de winter met sneeuw. Dan is de baby er als het goed is en kan ik weer lekker met haar ravotten op de slee ;)

9. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Kastanjes, eikeltjes en blaadjes zoeken, en daar een knutselwerkje van maken. Dat zoeken was hier al een succes! Dan kan je bijv. de volgende dag er iets leuke van klutselen :D

10. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hoi hoi!

Lastig soms hè!

Heb je ballonnen? Je zou ( of je man ) er een stuk of wat kunnen opblazen en dan mee spelen!

Als je blokjes hebt haar laten stapelen en dan omver duwen!

Samen een boekje lezen

11. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Bedankt weer! Van het weekend maar even naar het bos om knutselmateriaal te verzamelen, leuk idee!

Balonnen is ook een goed idee, die vindt ze inderdaad erg leuk! Zo maar even een zakje halen.

Net weer koekjes gebakken en bedacht om die vanmiddag te versieren met glazuur en snoepjes (als dat niet meteen in haar mond verdwijnt, dat zullen we meemaken ;)).

Morgen is man thuis, dus kunnen we wel een flink stuk wandelen. Gaan we naar het bos, plastic zakje mee voor knutselmateriaal.en meteen daar even in de speeltuin spelen. Ga ik lekker zitten, mag hij achter haar aan rennen :p

Verder van het weekend de wieg opzetten, kleertjes wassen en in de kast leggen. Hier ga ik haar ook bij proberen te betrekken. Weekend komt wel vol dus :)

Deel Deze Pagina