Keuringsdienst van waarde : broodverbeteraar

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Miss Mac, 7 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Iemand gister gezien?

Er zit gewoon mensen- en varkenshaar in ons brood :$ zelfs veren van ganzen etc

Je kan het terugkijken op uitzending gemist

2. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik wist dat al lang. Het was een paar maanden geleden op een turkse nieuws. Niet normaal. Daarom probeer ik ook altijd zelf te bakken.

3. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Ja echt te ranzig brr :$

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

5. Talvi

Talvi Niet meer actief

Omg!!! In al het brood??

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    echt?? iejllll!!

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zal wel een gek zijn, maar zolang ik het niet proef/merk smaakt mijn brood mij prima hoor (ook met dit in mijn achterhoofd :p).

8. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Ja! In elk brood vd bakker zit broodverbeteraar en dat bevat mensenhaar, en veel ook per brood :$

9. Talvi

Talvi Niet meer actief

Gatver! Ik ben al zo'n miep met eten.. Appelmoes eet ik ook niet meer brr.. Toch ongelooflijk hoeveel troep er in ons eten zit..

10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Even voor de 'luiere' lezers, dit is wat er o.a. staat:

11. adi

adi Niet meer actief

Wat ik me dan verbaas dan... Waarom denken jullie dat brood tegenwoordig zo lang goed kan blijven? Of dat uberhaupt ons eten zo nep uitziet en zo lang in de winkels kan liggen?

Ik heb eerlijk gezegd minder moeite met natuurlijke aminozuren dan met synthetische. En tja, de meeste toevoegingen komen oorspronkelijk uit afvalproducten van dieren. En als ik moet kiezen tussen mensenhaar en varkens kadaver als oorspronkelijk ingrediënt ... Tja...

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Bedankt aan de dame.s hier boven mij ik ga de aflevering zo kijken.

In elk geval heb ik nu aanvullende informatie. Scheelt al de helft.

Dat er een haar in mijn brood kan zitten. Dat wist ik gewoon al waar mensen werken kunnen er menselijke resten in achter blijven of het nu haren zijn.

Teen nagels vind ik wel vreemd hwhaha. Maar poepbacterie ( niet dat het hoort) maar het KAN gebeuren.

Zelf ooit in een bedrijf gewerkt waar ze maaltijdsalades maakte en schepsalade.s. We deden ons haar netje op. Maar werkte toen nog met onze blote handen. En wedden dat niet iedereen zijn handen wasten. We rookte zelfs toen nog op de wc. Ik praat wel over 1993. Was roken al verboden op de werk vloer( maar werden er meer ogen toe geknepen).

13. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    @abri: Nou, kijk de uitzending eens zou ik zeggen. Daarin geven de handelaren van het haar het zelfs toe en zie je massa's mensenhaar verhandelt worden voor de consumptie.

In mensenhaar zit cysteine waar dus brood mee word gemaakt en mensenhaar is goedkoper dan dure eendenveren. Vandaar dat het word gebruikt.

14. Onje

Onje Niet meer actief

Ik zal d'r geen brood minder om eten

15. adi

adi Niet meer actief

Daar gaat het niet om :)

Om brood dagen goed te houden (wat nederlandse consument nou eenmaal verwacht) zijn aminozuren nodig, stof cysteine. Deze kan gehaald worden uit meerdere dingen, oa uit mensenhaar.

Dat is een chemisch proces waarbij haar op kweek wordt gezet zodat deze stof vrij komt. Dit wordt verzameld _(= witte poeder) en in kleine hoeveelheid toegevoegd aan brood. Tja, of nou eendenveren of mensen haren op kweek worden gezet maakt niks uit voor het uiteindelijke product, het is maar de stof die ze uithalen.

Vergelijk het met urine van zwangere vrouwen, die worden ook gebruikt om stoffen uit te halen voor vruchtbaarheidsmedicijnen. Vrouwen zeggen dan ook niet dat ze pis van andere vrouwen slikken?

16. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Oh dan weet ik nog iets: brood in de winkels zoals jumbo en ah daar zitten allemaal asbest stoffen in! Waarom? Omdat ze in ovens worden gebakken die nog voorzien zijn van asbest en het te duur is om de ovens te vervangen! Komt omdat de winkels een marktpositie hebben in deze producten en ze hiermee de winst maken. Was ook een heel aflevering van tijdje terug. In die aflevering was ook te zien waarom bio producten duurder zijn. Was interessant om te volgen nooit geweten.

17. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Interessant! Weet je nog welk programma dat was?

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik snapte het al.:) en heb net gekeken. En we eten dus allemaal chinees poeder haar opgelost in zoutzuur.
    Zo iets.:)

19. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou nee hoor, niet 'allemaal'. Ik eet brood van de biowinkel en daar zi tal die toegevoegde broodverbeterzooi niet in.

Deel Deze Pagina