Ik Ben net 11 weekjes zwanger en wij verwachten in April de 2e Nu zit ik met 2 dingetjes , mijn dochtertje zal bijna 3 Zijn als het geboren word. Ze moet haar kamer delen, vanaf wanneer kan ik dat het beste gaan doen? ik wil de kleine snachts bij mij laten slapen en overdag gewoon in Hun kamertje zo dat de oudste een beetje door heeft dat het ook de baby zn kamer is. Maar vanaf wanneer kan ik het beste ook snachts de baby op haar kamertje doen? En ik zit met de aanschaf van een kinderwagen aangezien ik regelmatig een dagje weg ga en dus heel de dag met 2 kids op pad Ben, denk dan aan winkelen , dierentuin en met de bus en trein weg Wat is het handigste , een duowagen , of een meerijplankje? Of zo een enkele wagen die je kan uitklappen naar 2. Kan dus een kindje van 3 heel de dag op zn beentjes staan? Met kleine tussenstopjes natuurlijk... Wie heeft er tips voor me
Of een 3 jarige de hele dag op z'n beentjes kan staan hangt natuurlijk af van het kind maar ook een beetje van jou als ouder. Mijn zoontje kan dat prima en wij hebben zelfs het meerijplankje nu afgeschaft (met uitzonderingen wanneer het gewoon veiliger is). Het is ook maar een beetje wat ze gewend zijn. Zoonlief was 21 maanden toen zijn zusje geboren werd, wij hebben nooit een duowagen gehad. Een meerijplankje was voldoende. Kamer delen weet ik niet (geen ervaring mee). Mijn vriendin heeft haar zoons (2,5 jaar verschil) laten delen vanaf een week of 6 en dat ging goed.
Slapen: ik denk dat je vooral moet kijken naar hoe de baby het doet (huilgedrag/wakker worden) en hoe je dochter reageert op de baby (wennen/jaloezie etc). Ligt dus heel erg aan de situatie die zich zal voordoen. Mijn dochter heeft tot 5,5mnd bij ons geslapen. Tot 11 maanden had ze iig nog veel huil en voedmomenten 's nachts. Lijkt me absoluut geen fijne situatie als ze de peuter dan steeds wakker maakt. Wagen: ik zou altijd een duowagen aanschaffen (achter elkaar). Een die je kan uitklappen (nog nooit gezien?), klinkt ook ideaal. Ik zie af en toe best handige wagens, maar die zullen ook wel wat kosten . Mijn dochter (ruim 2,5) wil iig nog best vaak in de wagen zitten en zeker in de stad/ergens waar we veel moeten lopen, gebruik ik het echt als rustplaats (ook voor mezelf). Ik vind dat getreuzel en/of wegrennen vreselijk irritant. Ben blij dat ik dr dan af en toe even vast kan zetten . Als ik even naar het dorp ga met de fiets en dus geen wagen bij me heb, vind ik het iig stukken minder prettig om een beetje mijn handen vrij te hebben en tijd te hebben om iets te bekijken. Persoonlijk vond ik het nooit prettig om langer dan een half uur met haar in de draagzak te lopen (als t niet nodig was). Lijkt me ook dat je dan niet echt makkelijk kunt manouvreren om je peuter bij te houden/helpen. Persoonlijke voorkeur denk ik en ook hoe je peuter is (luisteren, meelopen, wegrennen).