bio-oil

Discussie in 'De lounge' gestart door Poohbeer2, 20 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Bio-oil tegen littekens, werkt dat nou ook echt?
    Heb hier nog al wat last van zwangerschapsstriemen.
    De reclame zier er altijd veelbelovend uit, maar werkt het nu ook echt?

Bedankt voor de reacties alvast

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik gebruik Bio Oil 2 keer per dag (s'ochtend en s'avonds) en mijn zwangerschapsstreepjes worden wel een stuk lichter maar zijn nog niet helemaal verdwenen (nou ben ik nog niet zo superlang geleden bevallen dus weet niet wat het doet op de lange termijn) Vind het een fijn product wat het plakt niet aan je kleding en laat geen vette vlekken achter.

3. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ik heb het de hele zwangerschap al gebruikt en nog geen striemen :D ook had ik wat "oude" striemen op mijn heupen en deze zijn zeker lichter geworden door al dat smeren..
    Weggaan zal het niet doen ben ik bang, maar in elk geval vallen ze hier minder op!

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    striemen worden sowieso naar verloop van tijd lichter....met of zonder bio oil.
    Ook helpt het niet tegen striemen in de zwangerschap, ik heb me hele zwangerschap keurig gesmeert, alleen rond de 37 weken had ik opeens van de een op andere dag allemaal striemen.

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Volgens mij versnelt het inderdaad alleen het verlichten van de strepen. Maar ja, om daar nou geld aan uit te geven terwijl ze ook vanzelf lichter worden.... beetje zonde.

Voorkomen kan al helemaal niet met cremes. Hier minimaal 2 keer per dag gesmeerd de vorige keer en voelde alles gewoon scheuren. Was ook de reden dat ik moest blijven smeren want dan deed het scheuren minder pijn..
    Voorkomen kan je het niet, je hebt aanleg of niet. En dan heb je nog geluk of niet...

6. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Hier tijdens de zwangerschap af en toe wel gesmeerd met gewoon body-lotion. En ondanks mijn superdikke buik had ik geen striemen.
    Tot na de bevalling... nu een boxershort met striemen.
    Van mijn navel tot de bovenkant van mijn bovenbenen en een paar in mijn knieholtes. Een paar hele dikke strepen op mijn heupen, nou ja strepen, meer groeven! Ik verwacht ook heus niet dat het weg zal gaan, maar iets minder....
    Ben een halfbloedje dus ze zijn ook goed zichtbaar die wit/blauwige strepen.

7. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    ik smeer sinds deze week ook met de bio-oil.
    Ik vind het lekker smeren, maar of het echt helpt?

Ik vind wel dat het langzaam intrekt als ik smeer als ik net uit de douche kom.

Voorheen smeerde ik met de bbbb-creme van puur mama.
    Die is ook erg fijn.

8. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik denk niet dat het helpt voor striemen.

ik heb het van de week wel gekocht voor mijn vriend. hij is geopereerd en heeft nu 6 flinke littekens op zijn armen. ik hoop dat ze toch minimaal de helft minder zichtbaar worden want 2 zijn erg lelijk gehecht een beetje over elkaar heen zeg maar.

9. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik heb het voor mijn zere en harde littekens gebruikt en die zijn echt enorm opgeknapt daarvan! Ik vind het een fijn product maar weet niet of het echt overal bij werkt.

10. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Dit dus.

Striemen zijn onderhuidse scheurtjes, die krijg je niet weg door olie op je bovenste huidlaag te gaan smeren. Bovendien is het grotendeels erfelijk bepaald.
    Het enige wat kán helpen is heel goed en stevig je huid masseren, maar dan nog is het geen garantie.

Hoe het zit met littekens weet ik niet, maar ik kan iets makkelijker geloven dat het daarbij zou kunnen helpen.

11. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik heb de Creme van bio oil en vind het erg fijne creme! Ik smeer het elke morgen op mijn gezicht al voor dat ik zwanger was en ik had altijd vlekken in mijn gezicht, zelfs de dokter wist niet wat het was maar ze zijn weg door het smeren met die creme! Dus ik zweer erbij!

Verder gebruik ik voor mijn striemen palmer cacoa butter
    Palmers Cocoa Mass Lotion Striae (250ml) - Drogisterij.net Of het werkt weet ik nog niet want ben pas begonnen met smeren toen ik striemen had;) Dom hahah! Maar het neem wel het trekkerige gevoel weg en vooral ook de jeuk!!
    Als het niet werkt smeer ik na de bevalling gewoon met bio oil creme dan worden ze vast wel minder.

12. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik heb het gebruikt nadat ik een ongeluk heb gehad en een lelijke wond met hechtingen in mn gezicht had, wat echt lelijk gehecht was....ben meteen begonnen met smeren toen de wond dicht was...je ziet het litteken nog maar nauwelijks..als je niet weet dat het er zit, zie je zie niet ;)

mij is al verteld dat smeren echt niet helpt tegen striemen...in ieder geval niet tegen het niet krijgen ervan...mijn beste vriendin smeert trouw vanaf dag 1 dat ze weet dat ze zwanger is, en heeft echt lelijke striemen gekregen

13. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Of het tegen striemen werkt weet ik niet, maar mn litteken is wel minder zichtbaar.

14. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik gebruik de bio oil van het Kruidvat, exact hetzelfde en een stuk goedkoper :D
    Vind het wel lekker om te smeren, of het helpt wee ik niet, heb och al een hoop striemen van mijn eerste 2 kids

Deel Deze Pagina