Kinderwagen 3 of 4 wielen?; zwaar ivm bekkenpijn

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door zeeland, 23 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeeland

zeeland Actief lid

1 okt 2007
    119
    1
    0
    Goeie middag meiden,

zoals zovelen wagen wij ons in de jungle die kinderwagens heet, voorlopig zie ik door de bomen het bos al niet meer :rolleyes:
    We hebben vorige week in een winkel gereden met mutsaert 4 wieler en x-adventure 3 én 4 wieler. Het viel me op dat de 3-wieler lichter lijkt te rijden, ik heb last van mn bekken, en zoek dus een lichte wagen die makkelijk wendbaar is, maar ook stevig en stabiel (ik lees allerlei klachten over de x-adventure inmotion).

Wie heeft hier ervaring mee?

Behalve dat is t formaat van de reiswieg, opvouwbaarheid etc. natuurlijk ook belangrijk, t lijkt wel of de ene dit als plus heeft, en de andere weer dat, pfff

Alvast bedankt!

groetjes uit Zeeland

2. Guppiebe

Guppiebe Actief lid

10 nov 2008
    119
    0
    16
    Wij hebben gekozen voor de quinny buzz 4 wiel. Ik heb al vanaf mijn 17e jaar last van mijn rug en bekken en daarom wilde ik een lichte wendbare kinderwagen. Ik vind het fijn dat de quinny zichzelf als het ware uitklapt. Dit is een rothandeling voor rug en bekken als je het zelf moet doen. Hij is wel best prijzig, ik heb het geluk dat ik hem van mijn ouders heb gekregen, anders was mijn keuze zeker niet op die gevallen... Of eerst heeeeeeeel hard gespaard of marktplaats.

(ik heb de kinderwagen overigens nog niet in gebruik, maar wel overdreven getest zeg maar ;))

3. kimr1

kimr1 Bekend lid

13 aug 2008
    545
    0
    16
    Ik heb een x-adventure inmotion en ben er heel tevreden over. Het is een driewieler en stuurt inderdaad heel licht.
    Als ik met de hond wandel heb ik zijn riem vaak in de ene hand en met de andere hand kan ik makkelijk de wagen besturen.
    Ik heb een erg grote hond, maar heb nog niet ervaren dat de wagen instabiel is.

Ook het inklappen vind ik makkelijk gaan. En uitklappen gaat met 1 hand. Maar ik moet wel zeggen dat ik dat niet heb geprobeerd met andere wagens, dus misschien gaan die nog wel makkelijker.

4. zeeland

zeeland Actief lid

1 okt 2007
    119
    1
    0
  5. kimr1

kimr1 Bekend lid

13 aug 2008
    545
    0
    16
    Inderdaad, niet echt goede recenties. Hopelijk krijgt die van mij geen afwijkingen meer en blijf ik zo tevreden als ik nu ben.

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Als je stabiliteit belangrijk vindt zou ik voor een 4 wieler gaan. Vooral met stoepje op en af is een 3 wieler volgens mij niet zo stabiel. Dit was een van mijn criteria toen ik ging kijken en wat ik heb getest. Heb zelf de Joolz, dat is een 4 wieler maar die is uiterst wendbaar. Zou gewoon lekker gaan testrijden tot je iets leuks vindt :) Bij Babypark kan je dat doen....

7. Peentje

Peentje Actief lid

29 jan 2009
    302
    0
    0
    Brabant
    Wij hebben de Maxi Cosi Mura 3 en die rijdt als een trein (alleen niet zo hard :p )

8. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Wij hebben een quinny speedy dus dat is ook een driewieler... Erg handige wagen vooral in zeeland haha

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij hebben expres inderdaad voor een 4 wieler gekozen om de stabiliteit. Natuurlijk is een 3wieler ook veilig genoeg, maar het blijft toch een wiel minder!

Daarbij hebben wij een vrij hoge wagenbak, dus je hoeft ook niet te bukken. Als je voor een lichte en gemakkelijk te duwen wagen gaat, hebben wij de TopStar (type was iets van toppy...) gevoeld en die was erg licht te duwen. Voor ons dan weer niet handig, omdat hij ook wiebelig was en een beetje kleiner, maar misschien vind jij dat wel wat!

Wij hebben trouwens de Mutsy Slider, Kaki.

10. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik heb zelf ook erge rug en bekkenklachten (ziekte van bechterew). ik had eerst een vierwieler maar dat ging echt niet, veel te veel rugpijn. ze zijn veel zwaarder om te duwen en niet zo wendbaar. nu heb ik een driewieler, de urban jungle van mountain buggy (vroeger one tree hill) Deze is geweldig, bij wijze van spreken met een pink te duwen en sturen.
    hij is super stevig en stabiel. ze zijn niet goedkoop maar heel degelijk dus ook tweedehands nog erg goed. ik heb de mijne van marktplaats...

11. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik heb ernstige BI en ik heb nu een Koelstra Flexxo. Deze heeft 4 wielen, maar de voorste twee zitten direct naast elkaar zodat hij ook als driewieler door kan gaan. deze wagen is erg licht, met 1 hand te sturen en erg wendbaar. Ook is hij mooi stabiel door het dubbele voorwiel.

Ik ben in principe geen voorstander van driewielers, maar deze is super! Overigens heb ik toen mijn meisje nog in de bak lag altijd wel een vierwieler gehad, de Mutsaerts Transaction Combi, deze was ook goed te doen, maar niet zo licht en wendbaar als de Koelstra.

Deel Deze Pagina