Het favoriete "spel" van dochterlief is - zoals ze dat zelf noemt - "hallo doen". Dan krijg ik een pop(petje) in mn handen geduwd en dan moet ik dat poppetje "acteren". Gaat ze tegen die pop vertellen wat ze aan het doen is, net heeft gegeten etc. Superlief, maar ik word er af en toe helemaal simpel van om de halve dag met alles wat maar enigszins menselijk of dierlijk lijkt (zelfs puzzelstukjes met een gezichtje erop en gekleide diertjes moeten hallo doen ) in mn handen te zitten en gekke stemmetjes en originele vragen te verzinnen. Zijn er nog meer kindjes met zo'n "poppenkastobsessie"? Overigens heeft ze die popjes en beestjes niet per se nodig om haar verhaal te doen, tegen mij, vriendlief en bv oma aan de telefoon vertelt ze het ook, maar is het nou zo'n kletskous dat dat niet genoeg is en ze het allemaal graag 12 keer vertelt of is het gewoon een normale fase van sociale en communicatieve ontwikkeling?
Ja, hier ook een kleine meid die dat wil. Ik doe altijd een paar minuten mee, dan geef ik het poppetje terug, en zeg erbij dat ze het nu maar zelf moet doen. Vervolgens gaat ze dan zelf verder.
ja hier ook. Erik begon ermee toen ie 2 jaar was en nu is ie 6 jaar en doet het nog steeds........pffff heel vermoeiend. Dus als het een fase is dan is het bij ons wel een HEEEEELE lange fase Overigens doet ie wel iets anders wat betreft het praten enzo. Tegen ons verteld ie bijna nooit wat en de 'poppetjes' moeten precies het ingestudeerde zeggen, steeds maar weer. Maar dat heeft meer met zn autisme te maken
@schaapje: daar trapt die van mij (nog) niet in dan krijg ik hem net zo hard weer terug: "nee, mama even hallo doen!" @mamzie: oei, da klinkt nog een stuk vermoeiender inderdaad, telkens weer hetzefde toneelstukje te moeten spelen. Dan ben ik blij dat het hier nog improvisatie is, houdt het nog een beetje spannend.
Daar begon het bij ons ook mee. Inmiddels zijn we aangekomen in de fase van toneelstukken, ze is bijna 4 en loopt nu in een prinsessenjurk en is Assepoester. Ik ben een stiefzusje en haar zusje is Pieter (het dikke muisje). En dat houdt ze uuuuuuren vol haha
Hier is dat ook populair. Dan komt hij met een knuffel, geeft hem aan mij en dan moet ik hem laten dansen en liedjes zingen. Ook heeft hij er hele gesprekken mee haha, ik moet eerlijk zeggen dat ik nu wel een beetje in herhaling val met de vragen waar ik mee kom