Fantomalt

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by sam32, May 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sam32

sam32 Bekend lid

Jul 14, 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi! Mijn zoontje is 10 weken en erg hongerig! Hij woog vorige week bijna 7 kilo. Nu mocht ik eventueel rijstebloem gaan gebruiken omdat ie al aan5 x 200 ml zat en ook snachts soms nog een fles wil. Maar het liefst wil ik daar zo lang mogelijk mee wachten. Nu las ik ergens dat sommige mensen fantomalt door de voeding doen. Is dat eventueel een oplossing voor mijn zoontje? Hij krijgt nl al forte voeding met jbpm en ook extra vocht. Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Als je kindje al op de forte zit en al 5x200ml flesvoeding krijgt op een dag, dan zit hij al aan het maximum van 1000ml. Meer dan deze hoeveelheid kan schadelijk zijn voor de niertjes en kan zorgen voor overgewicht.
    Op zich mag er vanaf 4 maanden gestart worden met bijvoeding (rijstebloem valt hier ook onder), dus hier moet je nog even mee wachten.

Ik zou absoluut GEEN fantomalt door de voeding doen! Dit is een speciaal preparaat voor personen die voedingsstoffen te kort komen. Mocht je het vermoeden hebben dat je kindje echt iets te kort komt, ga dan eerst praten met het cb of een kinderdietist.

Groetjes Laura

Share This Page