friso extra laatste fles?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Suzannes, 27 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    mijn dochter is 13 weken en krijgt 5x 180 + 6 schepjes friso standaard. Ze laat meestal wel wat staan, ongeveer 30, soms 40 cc, maar de fles van 23:00 gaat vaak wel op. 's nachts jengelt ze laatste tijd om speen, weleens een flesje tussendoor gegeven, die drinkt ze wel, maar daarna gaat het weer verder.
    Zou ik eens kunnen proberen om laatste fles friso extra te geven? Misschien dat ze dan toch wat verzadigder gaat slapen? Of moet ze daar eerst echt alle flessen voor leegdrinken? zou friso extra het doorslapen ''iets'' kunnen helpen misschien?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Suzanne,

Dat zou je zeker eens kunnen proberen. De Friso Extra bevat een zetmeel, waardoor de voeding wat langer in het maagje blijft zitten. Hij valt zwaarder, maar bevat niet meer calorieen dan de Friso Standaard. Succes met uitproberen.

Groetjes Linda

3. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    gisteren 3 schepjes standaard en 3 schepjes extra, ze dronk maar een halve fles en met veel huilen, kan het zijn dat ze het niet lekker vind/aan de smaak moet wennen? Is dat vaak zo? Tips daarmee?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Het kan zijn dat ze even moet wennen inderdaad. Om die reden ook heel goed dat je het eerst even bent gaan mengen. Ik hoor het zelf niet heel vaak terug dat een kindje moet huilen van deze overgang. Misschien was het toeval en kun je eens kijken wat ze vanavond doet, je zou dan ook eerst even met 2 schepjes van de Extra en 4 van de Standaard kunnen starten.

Succes, groetjes Laura

Deel Deze Pagina