geslachtskeuze de Buisonje?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Lanalanalana, 17 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lanalanalana

Lanalanalana Fanatiek lid

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Eigenlijk moet het natuurlijk niet boeien, maar een moeder van het schoolplein vertelde dat Xander en Sophie de Buisonje in Amerika behalve draagmoederschap ook geslachtskeuze hadden laten doen. Hun grootste wens was een dochter en op deze manier konden ze die wens in vervulling laten gaan.

Nou moeten ze dat natuurlijk zelf weten maar toch was ik wel een beetje verbaasd. We leven kennelijk inmiddels in een heel ander tijdperk, draagmoeder, geslachtskeuze.....

Maar ik gun het ze van harte!

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Family balancing is inmiddels al heel wat jaren mogelijk in de Verenigde Staten. Ook in Europa zijn die opties er, als je heel goed zoekt. In NL kan het alleen bij sekse gerelateerde aandoeningen, zoals de ziekte van Duchenne. Ik kijk er niet van op, integendeel zelfs ;) Voor ons is het geen optie, maar ik ben er helemaal voor dat dromen uitkomen.

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Alles is te koop. Zeker in Amerika.
    Waarom denk je dat al die Amerikaanse celebreties in verwachting zijn van een jongen-meisje tweeling? Embryo selectie.

4. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Mensen willen alles naar hun hand zetten en denken dat je alles maar kunt kopen.
    Maar dat is niet zo TEVREDENHEID is niet te koop, dat moet je in je zelf vinden.

5. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Even voor de duidelijkheid, zover ik weet hebben hun de keuze gemaakt voor een draagmoeder omdat zij niet zo makkelijk zwanger kan raken ( correct me if i am wrong ) en ja als je daar dan voor kiest en je krijgt de keuze voor een geslachtsbepaling, waarom niet? Uiteraard is de gezondheid het belangrijkste maar toch, we leven inderdaad in een wereld waarin dit nu kan.

Dus de term dat ze het '' kopen '' vind ik echt veel te neerbuigend.

6. Vlinder84

Idd. Het is al zwaar genoeg dat ze het kindje zelf niet kon dragen. En te koop? Jemig heel denigrerend en neerbuigend.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.815
    113
    Dat ze een draagmoeder hebben gevraagd, alle begrip. Maar hoe moet je de geslachtsbepaling anders noemen dan? Ze hebben ervoor betaald (misschien) om een meisje te krijgen, dan heb je dat toch gewoon gekocht?

En waarom je het niet zou doem? Nou ik zou zelf wel talloze redenen kunnen bedenken.

8. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Mijn schoonbroer en zijn vriendin hebben ook betaald voor een dure ISCI behandeling, 'dan hebben ze toch gewoon mijn neefje gekocht'? :(:(

Of is dat dan weer anders..

9. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Vind het gewoon beschamend als je het zo wilt noemen.

Misschien komt het omdat ik heel dichtbij zelf heb mee gemaakt wat het met een mens kan doen als je niet op de natuurlijke manier zwanger kan worden en zo ontzettend graag wel een kindje wilt,maar ik vind het beschamend dat mensen het benoemen als '' Kopen '' het is geen pakje boter hoor :x

10. sumer93

sumer93 Bekend lid

17 jun 2015
    690
    300
    63
    NULL
    NULL
    Ze hebben de moeder inderdaad bepaald. Maar om nou te zeggen gekocht.. het is niet dat ze een tas gekocht hebben... kindje wordt met liefde opgevangen en ik vind alleen maar mooi dat men zo elkaar kan helpen. En ja in Amerika kan je ook tegenwoordig geslacht kiezen. Ofja kiezen. 100% zeker is het nooit.. ik geef ze geen ongelijk;) en ben ook echt heel blij voor ze. Denk dat het kindje een mooi en liefdevol leven krijgt!

11. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Pfff doe ff normaal man. Mijn haren gaan hiervan overeind staan.

Dit zeg je toch ook niet tegen mensen die op een niet natuurlijke manier een kindje hebben gekregen maar wel veel geld hebben uitgegeven aan speciale behandelingen? :$

12. Vlinder84

Hoe ik geslachtskeuze noem? Een droom uit laten komen. Dat jij het niet wil of begrijpt, prima. Maar je houdt een taboe in stand waar mensen ontzettend onder kunnen lijden. Voel jij je daar beter door?

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.815
    113
    Als je het zo bekijkt is het misschien idd niet zo genuanceerd van me, maar ik heb gewoon heel erg moeite met die maakbaarheid. Ik durf te wedden dat jouw zwager waarschijnlijk ook heel blij was geweest met een meisje.

Ik snap echt niet waarom je nu ook nog het geslacht van je baby moet willen bepalen. Als het toch een jongetje zou zijn geweest dan, niet welkom?

Wees blij dat je een (gezond) kind mag krijgen.

14. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Met 'alles is te koop' bedoel ik geslachtsselectie niet draagmoederschap (hoewel je draagmoederschap in Amerika ook moet 'kopen' als in: je betaald voor de service van de vrouw? of is dat niet zo?)

Als jij een zoon wil en je legt genoeg geld neer, dan kunnen 'zij' voor jou enkel mannelijke embryo's selecteren en inbrengen. Daarmee koop je geen kind, je koopt de service.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.815
    113
    Nee, ik voel me er niet beter door, ik voel mij wel slechter door de maakbaarheid van dingen. Waar ligt de grens dan? Bepalen dat je een jongen/meisje krijgt en dan? Straks is het ook geaccepteerd om een baby te aborteren omdat je liever een jongen/meisje had gehad?

16. Vlinder84

Bleh. Dit had ik niet van je verwacht. Je maakt er zelf van dat een jongen niet welkom zou zijn. En alsof gezondheid niet voorop staat!

17. Vlinder84

Je weet dat dit allang gebeurd he? Abortus obv geslacht. Daar kun je om gaan gillen maar je kunt ook andere opties aanbieden. Ik bied die optie, ik verander het leven van mensen en voorkom onnodige abortus. Jij?

18. Vlinder84

Ja klopt. Maar het klonk in deze context even erg onaardig. Gelukkig bedoel je het niet zo :)

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.815
    113
    Nee hoor, dat maak jij ervan! En ik heb het helemaal niet over dit specifieke geval. Gewoon in het algemeen, waar ligt dan de grens? En bij hun zou een jongen vast ook welkom zijn geweest, maar er zijn vast ook gevallen waarbij de wens wel zo sterk is dst alleen een bepaald geslacht welkom is. En dat vind ik eng.

20. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Het kan heel gunstig zijn... Dat dingen 'maakbaar' zijn.
    En inderdaad: als het je toch 'aangeboden' wordt... Waarom dan niet?

En de stap richting aborteren vind ik dan ook nog heel erg groot. Ja, of er moeten genetische afwijkingen, op basis van geslacht gevonden zijn... Maar ik vind dat echt geenszins te vergelijken met de mogelijkheid om een geslacht te 'kiezen', dan wel een voorkeur te hebben.

Ik vind trouwen de opmerkingen over ''jongens/meisjes' tweelingen kopen ook nogal wat.
    Tenslotte kan je de kans op een miskraam niet afkopen...

Deel Deze Pagina