Ik doe mijn zoon wel zijn mooie kleding naar school aan. En het is mijn risico dat er gaten in komen of verf op komt. Een kind hoeft daar geen seconde bij stil te staan. Hij vraagt niet om dure merkkleding die netjes moet blijven. Ik vind het juist zonde van de mooie kleding om alleen in het weekend te dragen want hij groeit zo snel. Dan heb ik die mooie kleding voor een paar keer dragen gekocht.
Mijn zoontje krijgt ook zn mooie kleertjes aan naar de opvang. Maar goed hij is geen modepopje hoor ondanks zn dure wollenpakjes.
Ik vind het ook echt schandalig! Ik had vroeger eens rode lipstick op gedaan en wilde zo buiten spelen, maar voor dat ik bij de voordeur stond kreeg ik echt ruzie met mijn moeder. God wat weet ik dat nog goed. Wat ik dan weer wel vind is dat ieders zelf moet weten hoe hij/zij kinderen opvoed, maar een kwestie over make-up, lijkt me elke vrouw/man te weten, dat dat gewoon echt niet kan!
Sorry maar make up bij een kind?? Make up is echt zo schadelijk voor je huid. En een kind is al mooi genoeg toch. Mijn dochter is nu 16 en heeft geen make up op. Toen ze klein was had ze een make up doos gekregen, maar heb haar uitgelegd dat ze mooi van haar zelf was en geen make up nodig had. Dat heeft ze tot de dag van vandaag nooit gedaan. Ze wilt t ook helemaal niet. Je huid wordt er niet mooier op...integendeel... Vind t gewoon helemaal niet kunnen, ook niet voor een speciale dag....maar dat is mijn mening.
Mijn kinderen dragen allemaal mooie kleren, soms van de h&m soms van de primark soms van de c&a maar vaak een merk zoals flo ninni vi beebielove noppies moodstreet maar ik maak er geen gedoe van als er een gat in komt, ze mogen lekker spelen lekker kind zijn lekker vies worden daar worden wij thuis niet boos van.
Wij ook inderdaad. In het weekend dragen we juist vaker oudere kleren omdat we dan veel meer doen dan gemiddeld genomen op school.
Dan is je dochter denk ik een uitzondering. Toen ik die leeftijd had begon ik juist me eigen daar in te verdiepen. Iedereen deed het en het was bést mooi om te zien. Als meisjes zijnde helemaal, die zijn toch vaker want onzeker over zichzelf.
O ik trek mijn zoon echt niet zijn overhemden aan naar school. Gewoon lekker een spijkerbroek met een leuke trui. Makkelijk en gewoon. H&M is natuurlijk gewone kleding... gewoon kan natuurlijk ook mooi zijn. De juf doelde vooral op kleding waarmee je niet normaal lekker kunt spelen ( bretels in zicht...hoeveel kinderen daar al niet aan blijven zijn hangen) of dure kleding van zeker 75 euro en hoger voor een overhemd of jurk. Als daar iets mee gebeurt komen de ouders heel vaak klagen...niet allemaal misschien maar ze maakt het echt zo vaak mee de laatste tijd. Ik denk trouwens dat het ook meer voor kleuters geldt....
AnnaCF, mijn jongste draagt ook meestal wol. Is duur, maar ik vind het idd geen modekleding, gelukkig kan wol wel tegen een stootje, zeker ManyMonths.
Nou misschien kunnen die ouders dan ook gelijk een porseleinkast meeleveren 🙈 Als je dure kleding koop moet je zelf weten maar je kind is toch geen gedresseerd aapje. Die moeten lekker spelen. Vind het jammer dat sommige mensen dat niet snappen. En dan nog klagen bij de juf ook 🤐 @mammavan3meisjes. Ja gelukkig is het vrij degelijk. Broekjes zijn van cosilana en disana maar de truien maakt mn moeder zelf staat super schattig en als het stuk gaat dan maakt ze wel weer een nieuwe. Gelukkig zit ik nog in de leeftijd dat kleertjes heel blijven. 😁
Hier ook. Ik heb vnl ManyMonths, Engel en cosilana. Schattige kurkjes MaM heeft heel fijne degelijke rompers, longsleeves en Longies. Ik zou eens kijken, echt heel degelijk en supersterk spul. Zelfgemaakt is helemaal gaaf!
Dat besef ik ook zeker wel 😊 En als ze nu wel zou doen, zou ik t minder erg vinden. Maar make up bij kleine kinderen tot zeker wel een jaar of 12 vind ik echt not done. Daarna zitten ze op de middelbare school en zijn ze daar meer kwetsbaar voor en dat begrijp ik ook echt wel. Ik zou als ouderzijnde echt wel erop inspelen en wat social media erbij pakken....laten zien hoe erg t voor je huid is, maar ieder voor zich natuurlijk.
Nou, ik begin er ondertussen ook van te balen dat zelfs de goedkope/oude shirtjes van mijn zoontje ook allemaal onder de lijmplekken zitten die er niet meer uit willen. Het ziet er al smerig uit al komt het net uit de was. Een vaste knutseldag in de week zou handig zijn. Bovendien is er ook uitwasbare lijm en verf. Daar hoef je echt geen modepopje voor te hebben, maar nog wat kleren overhouden die niet onder de lijm of inkt-/verfvlekken zitten, is ook wel fijn.
Daar ben ik het ook wel weer mee eens. Ik snap niet dat ze bij mijn dochter op school geen lijm en verf gebruiken die er in de was gewoon uit gaat. Mijn dochter krijgt thuis ook vaak genoeg zulke vlekken tijdens het knutselen, maar ik let er bij het kopen altijd op dat het uitwasbaar is. Nu heeft ze zelfs een paar verfvlekken op haar winterjas, die ik er echt niet uit krijg. (Ze zal wel tegen een verftekening aan hebben gestaan.) Die jas heb ik in de uitverkoop gekocht voor 35 euro, dus er is geen dure merk-jas naar de knoppen, maar ik vind het toch wel jammer. Ik word echt niet boos als ze een gat in een legging valt op school, of als ze vlekken van het buiten spelen heeft, maar onuitwasbare verf- of lijmvlekken zijn te voorkomen.
Ik vind die Farrah sowieso vreselijk. Hoe ze met haar moeder omgaat en ze haar dochter er ook nog in betrekt.