ww en vergoeding overblijf moeder

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Vlinder 85, 23 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder 85

Vlinder 85 Bekend lid

10 mei 2011
    811
    0
    16
    Brabant!
    Hallo,

Sinds een aantal maanden zit ik in de ww omdat er bij het bedrijf waar ik gewerkt heb een reorganisatie is geweest.
    Aangezien ik niet stil kan zitten ben ik begonnen als overblijfmoeder bij mijn dochter op school, dit gaat om 2 x in de week en krijg per overblijf moment € 10 euro dus totaal € 20 per week.

Nu hoorde ik op het nieuws dat er een maximale vergoeding staat van €4,50 per opvangmoment ipv € 10 euro, en dat de scholen hierop aangesproken zijn en veel moeten terugbetalen.

Heb 2 maanden terug contact gehad met het uwv en doorgegeven dat ik werkzaamheden ga doen als overblijfmoeder en kreeg de reactie terug dat dit prima is en dat ik niet meer dan € 150 euro per maand mag krijgen als vergoeding e.d. (hier kom ik dus ook niet aan, max € 80)

Echter ben ik bang dat ik straks voor de kosten moet gaan opdraaien of dat mijn uitkering gekort wordt omdat ze nu aangeven dat het max nog maar € 4,50 mag zijn.

Kunnen jullie mij meer vertellen over deze regeling en hoe dit zit in combinatie met een ww uitkering?

Alvast bedankt!

Groetjes Vlinder 85

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Vlinder 85,

Ik kan je helaas niets vertellen over deze regeling tussen de school en de Belastingdienst. Voor UWV en je WW-uitkering geldt het volgende:

Officieel mogen vrijwilligers van 23 jaar en ouder maximaal €4,50 per uur bijverdienen. Daarnaast mag de vergoeding maximaal 150 euro per maand zijn met een maximum van 1500 euro per jaar.

Voldoet de onkostenvergoeding aan deze voorwaarden? Dan heeft de vergoeding geen gevolgen voor de WW-uitkering.

Nu begrijp ik dat je contact hebt gehad met UWV en je hebt toestemming gekregen om dit vrijwilligerswerk te doen. Daarnaast zou het geen invloed hebben op jouw WW-uitkering omdat je minder dan 150 euro bijverdient.
    Deze toestemming heb je ontvangen van je adviseur werk? Wist hij/zij ook wat jij per uur verdiende? Of had hij/zij alleen naar je totale inkomsten per maand gekeken? En dit heb je doorgegeven met het wijzigingsformulier van de WW?

UWV Webcare heeft geen beslissingsbevoegdheid en ik adviseer je dan ook deze situatie nogmaals voor te leggen aan je adviseur werk. De adviseur werk zal zich opnieuw over deze situatie buigen en van hem/haar krijg je een beslissing. De adviseur werk kun je bereiken door een bericht te sturen via de Werkmap.

Actuele informatie over vrijwilligerswerk vind je hier.

Ik wens je veel plezier met je vrijwillige werkzaamheden als overblijfmoeder

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina