Verlatingsangst

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annelke, 22 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annelke

Annelke Actief lid

14 jun 2015
    383
    0
    16
    Dag dames,

Mijn dochtertje heeft vreselijke verlatingsangst.
    Dit is nu al zo 4 weken maar ik weet gewoon niet meer hoe reageren.
    Het is zo extreem.

Ik moet haar continu pakken en mag zelfs geen poging doen om haar neer te zetten. Wanneer het toch lukt, speel ik eventjes met haar en na een tijdje zeg ik dat ik eventjes naar het wc ga of het afwasmachine ga leegmaken maar dat tolereert ze meestal niet.
    Wanneer het toch lukt doe ik regelmatig kiekeboe of babbel ik met haar zodat ze weet dat ik in de buurt ben.

Maar ik geraak gewoon vaak geen meter verder.
    Ik krijg niets klaar gespeeld.
    Ze wordt boos en begint hevig te wenen.
    Haar laten wenen is geen optie precies, ze blijft boos wenen ookal praat ik met haar en zit ik naast haar

Bij mijn vriend gaat het beter. Maar zodra ze mij in het 'vizier' heeft of nog maar hoort is ze weer hevig aan het wenen.

Ik weet niet meer wat ik moet... Ik ben op.
    De nachten zijn hier ook vreselijk. Ze wordt bijna elk half uur wenend wakker. Ze slaapt nu terug bij mij in bed maar geeft geen verbetering.
    Ik ben eff ten einde raad...

Wie heeft tips?

Bedankt alvast

2. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Misschien last van dr oortjes?

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Heb je al eens geprobeerd haar overdag af en toe in een draagdoek te doen?

4. Annelke

Annelke Actief lid

14 jun 2015
    383
    0
    16
    Ja ik gebruik heel veel de draagdoek. Maar voel mij na verloop van tijd zo gevangen. En dit is nu al 4 weken zo... Ik gebruik al van de geboorte de draagdoek veel, is een tijd geminderd maar nu gebruik ik hem weer veel.

Oortjes zijn oke!
    Ze heeft al een aantal ooronstekingen gehad, ik herken ondertussen de tekenen ;)

5. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Mijn dochtertje heeft momenteel deze fase ook. Overdag lijkt het wel mee te vallen, maar 's avonds en 's nachts.. Echt een ramp.
    Ik ben er met toeval achter gekomen waardoor mijn dochtertje rustig is 's nachts. Liet namelijk een keer per ongeluk de lamp aanstaan op de gang, ze sliep meteen als een roosje. Sindsdien slaapt ze iedere nacht goed als de lamp aan staat op de gang. Je zou dat eens kunnen proberen?

6. Annelke

Annelke Actief lid

14 jun 2015
    383
    0
    16
    Hier zowel s nachts als overdag erg.
    Lampje staat al op sinds de geboorte. Toch bedankt voor de tip :)

7. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Het is wel een normale (maar zware) fase. Moeder zijn is gewoon heel zwaar! Ik laat mijn kinderen ook nooit alleen, altijd naast me of in de draagdoek. En het ene kind accepteert alleen gelaten worden veel makkelijker dan het andere kind.. uiteindelijk komt het goed, als je aan hun behoeften tegemoet komt.

Deel Deze Pagina