Hoi! Ik heb een vraag. Ik wil graag zwanger worden. Ik ben gestopt met de pil en ik heb sex gehad op de dagen.(als ik het goed heb uitgerekend) Nu heb ik het uitgerekend en moet ik zaterdag testen dat is dan 4 dagen voor me ongesteldheid. Ik heb 7 jaar de pil geslikt en altijd me ongesteldheid om de 3 week. Maar nu was dus ongesteld geworden omdat ik gestopt ben met de pil en ik was 2 week voor die tijd ongesteld geweest. Hoe kan ik nu echt zeker weten wanneer mijn eisprong is en mijn dagen? Ik heb het via libresse.nl gedaan want daar kun je eerdere cyclussen invullen.
het beste is af te wachten of je ongi word of niet.. je lichaam kan van het ontpillen erg in de war zijn..als je eenmaal na je eerste zonder pil ongi heb gehad kan je gaan rekenen.. hier kan je ook een banner aanmaken die je vruchtbare dagen aangeeft.. ik zou eerder op nod testen dan ervoor..tis even afwachten denk ik.. maar het gebeurt niet vaak dat je gelijk zwanger word..succes
Hey! Ik zag in je verhaal dat je een paar jaar de pil hebt geslikt, ik ook ( 10 jaar) en het kan even duren voordat je cyclus op gang gaat komen ( dat je eisprong krijgt) Vond de volgende uitleg op internet, misschien heb je er wat aan. Je hoeft niet bang te zijn als het niet meteen lukt, je lichaam moet even op gang komen! Succes! De pil bevat hormonen die jouw eigen cyclus plat leggen. Er gaat een signaal naar je hersenen (hypofyse) en daardoor heb je geen eisprong meer. Omdat je na drie weken pil een week stopt wordt wel het baarmoederslijmvlies afgestoten. Dit lijkt dus op een gewone menstruatie, maar is eigenlijk een onttrekkingsbloeding. (De pil legt niet alleen de eisprong stil maar maakt ook het baarmoederslijmvlies minder toegankelijk voor spermacellen). Als je stopt met de pil kan het een poos duren voordat je eigen cyclus weer op gang komt. Je hypofyse moet weer op gang komen en de eierstokken weer gaan aansturen, zodat je weer een eisprong krijgt. Bij sommige vrouwen gebeurt dit meteen al in de eerste cyclus na de pil. Bij anderen kan het maanden duren. Geduld Er gaan veel verhalen rond van vrouwen die meteen zwanger worden na stoppen met de pil. Dit zijn echter uitzonderingen! Wat veel vaker gebeurt is dat het maanden duurt voor je eigen cyclus op gang is. Je kunt in het begin heel lange cycli hebben (meer dan 7 of 8 weken en er zijn nog wel langere cycli bekend). Deze cycli zijn meestal anovulatoir, dat wil zeggen, dat er geen eisprong is geweest. Op een gegeven moment stoot je baarmoeder toch het opgebouwde baarmoederslijmvlies af en dat interpreteer je dan als menstruatie. Op een gegeven moment krijgt de hypofyse wel weer door dat ie aan de slag moet en komt er weer een eisprong. We zien vaak dat je cyclus het eerste half jaar na pilgebruik erg onregelmatig is, met meestal lange cycli. Na een half jaar is het meestal wel genormaliseerd. Maar bij sommige vrouwen duurt het meer dan een jaar!
Wat ook handig is, is elke dag om ongeveer dezelfde tijd een ovulatie test doen ( 2 uur van tevoren niet drinken). Die kun je op internet voordelig kopen. Bijvoorbeeld bij Zwanger en kids. Dan kan je je eisprong vinden en weet je wanneer je het beste kunt klussen. En het kost inderdaad vaak wat tijd en geduld eer je lichaam weer zelf functioneerd zoals het hoord. Succes hoor.
Hoezo eerdere cyclussen? Met de pil heb je geen natuurlijke cyclus, dus daarmee kun je niet rekenen. Je kunt je cycli pas invullen en berekenen wanneer je weer natuurlijk ongesteld bent geweest (dus zonder pil)