Eerste keer koorts: doe ik het zo goed?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ikkie97, Jan 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,916
    3,937
    113
    Whaa ik weet het ik mag niet klagen. Mijn dochtertje is bijna 8 maand en heeft nu voor het eerst koorts..
    Ze is al een week snotverkouden maar heeft tot nu toe alleen 1 dag wat verhoging gehad.
    Net wilde ze niet slapen en ik dacht eerst dat het van het snot kwam want dat heeft ze van de week vaker gehad. Ik ging kijken toen bleek dat ze flink wat gespuugd had, dus ik bedje verschonen en haar weer erin leggen. Weer huilen, kom ik na 10 min weer... weer een kletsnatte plens in haar bedje dus weer eruit en verschonen. Voelde ze toch wel een beetje warm aan dus ik temperaturen. Ik vond haar na het badje ook al warm aanvoelen, maar mijn vriend vond van niet en ze was ook supervrolijk.
    Net dus 38,5 gemeten, maar ondertussen had ze nog dikke lol! :)Ze probeerde zelfs of ze uit haar bedje kon klimmen (nog niet eerder gedaan)
    Omdat ik wel wat angstig ben dat ze het te warm krijgt wil ik even weten of ik het zo goed gedaan heb. Ze slaapt normaal in een velourspyjama, langemouwenromper en een winterslaapzak met mouwen. Het is nu 16/17 graden in haar kamertje.
    Ik heb de mouwen eraf geritst, haar sokjes uitgedaan en haar een dunner broekje aangetrokken.
    Ze jammert nu nog wel wat af en toe maar ze krijst niet meer zoals zostraks, dus waarschijnlijk gaat ze nu wel slapen..
    Moet ik vanavond ook nog een keer temperaturen of alleen even voelen of ze heel warm is?

2. moorske

moorske Actief lid

Jan 4, 2008
    479
    0
    0
    oh altijd sneu als ze ziekjes zijn!
    38,5 valt wel mee voor zo'n kleintje hoor, in kleertjes heb je het goed gedaan.
    Ik zou haar niet wakker maken om te temperaturen, gewoon een keertje voelen of ze niet heel heet is.
    Wordt ze nu wakker en vindt je haar veel warmer aanvoelen kun je altijd nog een keertje tempen.
    Heeft ze meer koorts en er last van dan kun je ook altijd een zetpilletje zetten
    Beterschap!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Gewoon even voelen vanavond voor je gaat slapen. Mocht je haar dan heel warm vinden, kun je altijd besluiten om toch even te tempen.
    Verder klinkt het goed zo hoor :)
    De koorts is een goed teken: haar lijf is bezig om het virus te lijf te gaan :)

4. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

38,5 is idd niet heel hoog hoor :) Maar je hebt t prima gedaan wat betreft de kleding. Ook ik zou haar niet wakker maken. Ze wordt vanzelf wel wakker als ze zich niet lekker voelt en dan kun je haar altijd tempen en eventueel een zetpil geven.
    Grappig trouwens, mijn zoontje heeft nu ook koorts. Hij had net 38,3. Al een hele verbetering met gisteren want toen was het 39,6. En ook hij blijft even vrolijk als altijd. Raar hè ;)

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,916
    3,937
    113
    Bedankt voor jullie reacties, ik ben wel een beetje gerustgesteld.
    Ze ligt ook lekker te slapen nu, hopelijk is ze gauw weer beter.

6. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Stond vandaag nog een artikeltje (Wetenschap) in de Volkskrant dat koorts niet ongezond is (waarschijnlijk zelfs in tegendeel: zeer nuttig voor de afweer en genezing) en pas schadelijk boven de 42 graden.

Dus ik zou alleen zetpil geven als je kindje pijn heeft / lijkt te hebben en verder het lijf zelf de rommel laten opruimen. Bij echt hoge temp in eerste instantie koelen: dus minder aan, dunner kleden, dunnere slaapzak, eventueel met een lauw washandje op hoofd en pols.

Share This Page